اطلاعیه‌ نخست وزارت اطلاعات پیرامون حادثه‌‌ تروریستی کرمان

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ نخست خود پیرامون حادثه‌ تروریستی کرمان اعلام کرد: از دو تروریست معدوم انتحاری، یک نفر ملیت تاجیکستانی داشته و هویت تروریست دوم هنوز به صورت قطعی احراز نشده است.

به گزارش مشرق، با تأسف و اندوهی عمیق از فاجعه‌ی تروریستی اخیر که در سالگرد شهادت سردار بزرگ جهان اسلام، شهید سپهبد قاسم سلیمانی (ره) اتفاق افتاد و با عرض تسلیت شهادت مظلومانه‌ی جمعی از هم‌ وطنان بخون خفته، به ملت سرافراز ایران، به مردم «سلیمانی پرور» کرمان و بویژه به خانواده‌های عزیز داغ دیده، و با مسئلت خاضعانه از درگاه احدیت برای شفای عاجل و کامل آسیب دیدگان، به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند:

۱. در زمان کوتاهی پس از وقوع آن حادثه‌ی جان سوز، سربازان گمنام امام زمان (عج) اولین ردهای عوامل تروریست داعشی را کشف و به منظور شناسایی سایر عوامل همکار و حمایت کننده‌ی تروریست‌ها و نیز جنایتکاران احتمالی دیگر، با همکاری کلیه‌ی واحدهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی کشور، اقدامات گسترده‌ی اطلاعاتی، فنی و امنیتی سراسری را به اجرا گذاشتند.

۲. از دو تروریست معدوم انتحاری، یک نفر ملیت تاجیکستانی داشته و هویت تروریست دوم هنوز به صورت قطعی احراز نشده است.

۳. با شناسایی عوامل انتقال تروریست‌ها به داخل کشور، اولین عملیات دستگیری عوامل مذکور در غروب روز حادثه انجام شد.

۴. در بامداد روز بعد (پنج‌شنبه ۱۴ دی ماه) اقامتگاه مورد استفاده‌ی دو تروریست معدوم در حومه‌ی شهر کرمان شناسایی و نیز ۲ عنصر پشتیبانی و تأمین کننده‌ی اقامتگاه مذکور، شناسایی و بازداشت شدند.

۵. در ادامه‌ی عملیات، ۹ نفر از شبکه‌ی پشتیبانی تیم تروریستی و مرتبطین آن در ۶ استان کشور شناسایی و بازداشت شدند. قطعاً این عملیات تا بازداشت آخرین فردی که به هر شکل و به هر اندازه در پشتیبانی از جنایتکاران مورد نظر دخالت داشته‌ است، استمرار خواهد یافت.

۶. عدم صدور بیانیه تا این لحظه، به دلیل کشف تجهیزات انفجاری آماده در محل اقامت تروریست‌ها بود که می‌توانست بیانگر احتمال وجود و مراجعه‌ی عوامل دیگر برای انتقال مواد انفجاری و بکارگیری در سایر اماکن باشد. بخشی از تجهیزات مکشوفه عبارت‌اند از: ۲ جلیقه انفجاری، ۲ دستگاه ریموت کنترل از راه دور، ۲ چاشنی انفجاری، چند هزار ساچمه‌ی مورد استفاده در جلیقه‌های انفجاری، سیم کشی‌های آماده شده برای جلیقه‌ها و مقادیری مواد اولیه‌ی انفجاری.

۷. از آن جا که عملیات شناسایی و نیز اقدامات تأمین ثانویه در گستره‌ی داخل و خارج از کشور، با تمام ظرفیت‌های موجود در حال انجام می‌باشد، لذا سایر اطلاعات حاصله، در زمان مقتضی به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.

۸. حضور گسترده‌ی ملت شریف ایران اسلامی در ادامه‌ی گردهمایی‌های بزرگداشت شهید سلیمانی (ره) و نیز در مراسم تشییع شهدا و محکومیت شدید آن اقدام کورِ تروریستی، همچون همیشه خنثی کننده‌ی فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان، من‌جمله مزدوران داعشی و داعش‌سازان آمریکایی و صهیونیستی بوده و خواهد بود. سربازان گمنام امام زمان (عج) ضمن تعظیم در برابر عظمت این ملت بزرگ، با تأسی به منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، اطمینان می‌دهند که «سربازان راه سلیمانی به رذالت جنایت‌کاران، پاسخ سختی خواهند داد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • US ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    15 5
    تروریست های قبلی هم تاجیکستانی بودند، این حرامیان از کجا وارد ایران می‌شوند؟! چرا ایران به تاجیکستان اخطار نمی کند؟! چرا با پهپاد مرزها کنترل نمی شوند؟! این یک حفره بزرگ امنیتی برای کشور هست، از غرب اکراد تروریست از اقلیم کردستان از شرق افغانستان از جنوب شرقی پاکستان ...ماشالله...
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      12 0
      تاجیکستان شده لانه تروریست های وهابی که باپول پاشی مراکزتعلیم وهابیت کشورعربستان وصهیونیستهادرکشورتاجیکستان هست حتما
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      11 0
      مرزهای شرقی رو ببندید به خاطر جلوگیری نکردن از قاچاق سوخت و آرام کردن بلوچها مملکت رو به باد فنا دادید ، مرزها رو به دست ارتش بسپارید با چهارتا سرباز وظیفه و چهارتا کلاش و تیربار مرز رو کنترل نمیکنند چرا مسئولین نمیخواهند بفمند ، مرزها و حتی اگه شده با مینگذاری ببندید
    • ایرانی IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      4 0
      اگر صدای انگل ستان و صدای آمریکا را کم کنید، حرف راست و صدای حقیقت را خواهید شنید، همانطوریکه بالاخره صدای مظلومیت مردم فلسطین به گوش جهانیان رسید. هموطن گرامی، تفکرات و اقدامات تروریستی اخیر در شهرهای مختلف کشور، نتیجه نهایی یکسری عملیات روانی و مغزشویی تفرقه آمیز رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی با استفاده از دروغ و نفرت پراکنی مجریان و کارکنان مزدورش با ظاهری لطیف و لبخندی ملیح و به قصد شوم ضربه زدن به ایران عزیزمان می‌باشد. چه می‌شود انسان، در سرزمینی که هزاران سال صحبت از گفتار، پندار و کردار نیک بوده، حرف از آزادگی، پاکی و مروت بوده، پدر در بدو تولد در گوشش نام خدای مهربان و پیامبر پاکش را برده، از مادر با ذکر یا علی، ایستادن و راه رفتن آموخته، در طول دوران تحصیل، بارها حماسه حق‌طلبی حسین را خوانده، اکنون با چندین بار تماشای شبکه شیطان، اینچنین به دشمنی و جنگ با همه اعتقادات ملی، مذهبی و حتی انسانی رفته، درحدی که «هیچ حیوانی به حیوانی نمی‌دارد روا، آنچه این نامردمان با جان انسان می‌کنند»، شاید اگر از ابتدا چهره شیطانی، کریه تر و پلیدتر از تروریست‌های داعشی، مزدوران رسانه‌ای و ارباب شیطانشان امثال ملکه الیزابت، هیلاری کلینتون و... برایشان آشکار گشته بود، هرگز سراغ چنین شبکه‌هایی نمی رفتند، اما هنوز هم دیر نیست، با تحریم و طرد هرچه سریعتر شبکه های شیطان، خیانت به خود، خانواده و جامعه متوقف می‌شود. شاید زمان و مکان انتقام گیری از خون پاک شهیدان عزیزمان دور باشد، اما با انتشار این متن برخاسته از سوز دل یک ایرانی برای هموطنان شهیدش، در هر جای ممکن، به نوبه خود گامی جهت جلوگیری از پخش بیشتر بذر نفاق در کشور، جلوگیری از تبدیل یک نوجوان و جوان خام دیگر به یک تروریست دیگر و جلوگیری از ریختن خون بی‌گناهی دیگر در آینده، برداشته و التیامی بر آلام عمیق این سرزمین گردید. پاینده باد ایران اسلامی، یاحق.
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      8 5
      اففغانها رو اخراج کنین
    • منتقد گمنام IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      1 0
      تکرار تاریخ . بعد پذیرش قطعنامه فرماندهان در پی فتح مجلس مرزها را رها کردند. نتیجه ، هجوم ناگهانی منافقین. اعلام رسمی پایان داعش ، ولی آتش تکفیر زیر خاکستر بود. نقطه اشتراک منافقین و داعش اعمال بی رحمانه و مانیفست : " هدف وسیله را توجیه میکند " است. مرصاد قبل از کنش معاندان باشد نه واکنش.
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 0
      معما چو حل گشت آسان شود...هنر اینکه قبل انجام عملیات جلو تروریستا گرفته بشه ...نه وقتی که کارشونو انجام دادن
    • علی اقا IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 0
      دولت تاجیکستان هم در به در دنبال این عناصر وهابی هست.و خودش هم مخالف افکار سلفی و وهابی هست
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    26 0
    سلام و توفیقات الهی بر سربازان گمنام امام زمان ع
  • US ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    12 0
    دم سربازان گمنام امام زمان عج گرم ولی ای کاش قبل از وقوع چنین حوادثی بیشتر هوشيار باشند البته ورود اتباع خارجی به صورت غیر قانونی رو کنترل و مدیریت کنید .تا هر بی سرپایی وارد کشور نشود و این صحنه را ایجاد نکنند ، تکلیف با تاجیکستان چه خواهدشد؟! این اولین باری نیست ‌که آنها به ایران و ایرانی حمله و صهیونیست ها رو خرسند می کنند؟!
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    15 0
    الحمدالله با دعای خیر مهدی فاطمه. سریعا به جهنم بفرستیدشون و خورد و خوراک الکی برای این کفتارها هزینه نکنید
  • مهدی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    1 4
    عامل انتحاری نبوده ، بمب کنترلی بوده
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    10 0
    از نیروهای اطلاعاتی ممنونیم . امیدواریم قوه قضائیه تمام کسانیکه کوچکترین دخالتی در این قضیه داشتند در کوتاهترین زمان به دار مجازات آویزان کند. وهیچ مماشاتی نکند
  • DE ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    9 1
    تاجیکستان ها به بهانه ی زیارت وارد ایران می‌شوند و مهم اینکه چون زبان روسی هم بلد هستند در جنگ اوکراین مزدوری می‌کنند. اینها ته مانده های وارداتی اروپا و آمریکا هستند.
  • کرمانی IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    9 0
    خدا قوت.. اگه کسانی رو که پشتیبانی لجستیکی ومحل اقامت و تسلیحاتی و هر همکاریه دیگه کردن اعدام نشن عملیات اونها تصاعدی بالا میره .چرا؟چون افاغنه توی ایران فقیرن 10000 ده هزار دلار به حساب خونوادشون کابل واریز میشه و طرف میگه نهایت ده سال زندان میگیرم و بعد 5 سال عف میخورم میرم افغانستان حالشو میبرم .زندان ایرانم که هتل 4 ستاره است برامون بدون کار غذا و جاخواب.اما اگر اعدام بشن بازدارنده خواهد بود.باعث میشع 2 بار فکر کنن من بمیرم یکی دیگه بخوره. 2 تا شاهچراغ و حرم مشهد و جاهایه دیگه افاغنه بودن ولی اجدادشون برمیگشت به تاجیکستان یا جاهای دیگه .پشتیبانی افاغنه بودن حالا برادرای اطلاعاتی اگر اینکار رو نکنید اینکارها به پای ضعف برای شما عزیزان نزد ملت و دشمنان نوشته میشه درحالیکه شما خدومترین و مظلومترین و بی نام ونشانترین و اگاهترین نیروهای نظامید خدا خیرتان دهاد .انشالله .خداقوت و پشت و پناهتون
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 2
      تو داعش کی بودی؟؟
    • الیاس IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      2 0
      دقیقا
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    3 0
    خدایا محتاج هدایت توییم .هدایت یافتگان را دستگیرشان باش
  • CA ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    7 1
    این تروریست بدبخت سیه روز که برای اسرائیل خودش رو فرستاد به اسفل السافلین ملیت تاجیکستانی داشت. مسعود رجوی منافق تروریست و دارو دسته ش که هزارها ایرانی رو ترور کردن تابعیت ایرانی داشتن. علی کریمی ملعون که دیروز بر پیکر غرق در خون شهدای کرمان میرقصید تابعیت ایرانی داشت و هرچی داره از این ملت بدست آورده. یعنی ضمن اینکه باید مواظب مرزهامون باشیم که تروریست بیگانه وارد کشور نشه باید خیلی بیشتر‌ مواظب تروریستهای داخلی باشیم.
  • CA ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    10 2
    این تروریست بدبخت سیه روز که برای اسرائیل خودش رو فرستاد به اسفل السافلین ملیت تاجیکستانی داشت. مسعود رجوی منافق تروریست و دارو دسته ش که هزارها ایرانی رو ترور کردن تابعیت ایرانی داشتن. علی کریمی ملعون که دیروز بر پیکر غرق در خون شهدای کرمان میرقصید تابعیت ایرانی داشت و هرچی داره از این ملت بدست آورده. یعنی ضمن اینکه باید مواظب مرزهامون باشیم که تروریست بیگانه وارد کشور نشه باید خیلی بیشتر‌ مواظب تروریستهای داخلی باشیم.
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    5 1
    ملیت قاتلین داریوش مهرجویی که افغانی بوده رو هنوز بعد از چند ماه اعلام و مشخص نمی کنید بعد یک فردی که خودش رو منفجر کرده رو دو روزه تعیین هویت کردید؟
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 0
    وزارت اطلاعات کارشناسان خبره امنیتی را برای هرکشوری همسایه افزایش دهد ودائما وضعیت اقتصادی اجتماعی فرهنگی ونظامی وتجارت با دیگر کشورها را رصد کند .بنظرمن باید استخبارات تاجیکستان که بقول طالبان با داعش خراسان کاراطلاعاتی امنیتی با هماهنگی اسراییل درحوزه خارجی انجام میدهند تحت کنترل بگیرد .من که بیسوادم وادار شدم مطالعاتی را درحوزه جغرافیایی تاجیکستان ترکمنستان جمهوری آذربایجان وترکیه شبانه روز مطالعه کنم ونقش هریک ازآنها را برروابط ایران مطالعه کنم .البته الان بیسوادم .ایکاش پیچیدگی روابط پنهانی اسرائیل با این کشورها دقیق وبروز مطالعه میشد تا به ریشه ها برسیم وریشه را بزنیم
  • DE ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    9 1
    این تروریست‌ها تمام افعانی هستند، افعانی تاجیک تبار هستند دولت برای ماست مالی کردن جنایات افعانی ها میگه تاجیکستانی هستند، چرا،حقیقت را پنهان می‌کنید؟؟
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    4 0
    آمر:اسرائیل مباشر:استخبارات تاجیکستان عاملین:داعش خراسان
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    5 1
    تاجیک و افغان شده اند دردسر!!!
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 0
    بدانید بدانید اسرائیل بقول خودش درهفت جبهه میجنگند منظورش یمن عراق سوریه لبنان ایران وحماس وجهاداسلامی ،الان درتلاش است برای ایران یک جبهه بنام داعش خراسان شکل دهد .البته داعش مرده است و با چندتا انتحاری نمیشود گفت جبهه بنفع اسرائیل زیرا آنها توانایی گشودن جبهه روبروی ایران ندارند .استخبارات خارجی هم بهیچ وجه جرات روبرو کردن دولتهایشان را بنفع اسرائیل ندارند زیرا دنیا برعلیه آنها خواهد بود تنها کاریکه میکنند استخبارات آنها نقش مشاوره با موساد را دارند وعوامل تکفیری را ترغیب میکنند که آنها را فعال کنند اما میدانند فعال بودنش مساوی با نابودی آنها ،حال باید متمرکز برحمایت ازرزمندگان فلسطینی بود بطوریکه به صدر خبرهای رسانه های دنیا بیاید .نباید رزمندگان فلسطینی تنها بمانند .ایران باید حواسش باشد آنها را ازمساله فلسطین منحرف نکنند تکفیری داعش حتی حماس را قبول ندارند.
  • US ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    3 3
    برادران امنیتی، در عرض ۶ سال اخیر پنج حمله تروریستی مرگبار به ایران و ایرانی صورت گرفته!!!!
  • US ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    1 0
    تو را ب خدا انقد راحت افغانی و هر آدمی راه ندید وارد کشور بشن اینا نا امنی ایجاد میکنن
  • داریوش IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    من کرمان زندگی میکنم راننده کامیونم...به والله قسم دائما شب و روز تو جاده ام شبا تشریف بیارید پشت ایست بازرسی مرصاد کرمان مهریز یزد و نایین اصفهان اتوبوس و پژو اینا رو قبل ایست پیاده میکنندتو بیابون بعد ایست سوارشون میکنن محل دپوی اینا قم تهران کاشان نایین یزد کرمان
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    اگه شبکه بمب گذاران شیراز رو پیدا کرده بودید،الان تو کرمان اتفاقی نمیفتاد.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    نوش دارویی و بعد از مرگ سهراب آمدید
  • ستایش IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    خواهشا ي فکری به حال داعشی های هموطن هم بکنید اینایی که از شهادت کودک چندماهه خوشحالی میکنن از داعش هم پست ترن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس