حمله وزیر نتانیاهو به کاخ سفید/ بن‌گویر: ما ایالت آمریکا نیستیم

تنش بین کابینه رژیم صهیونیستی و کاخ سفید ادامه دارد و وزیر امنیت این رژیم از مداخله آمریکا در امور جنگ علیه نوار غزه انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به انتقادهای وزارت خارجه آمریکا از مواضع خود مبنی بر بازگشت صهیونیست‌ها به نوار غزه پس از جنگ کنونی و آواره کردن فلسطینیان به خارج از این منطقه واکنش نشان داد.

وی گفت: با تمام احترامی که برای آمریکا قائل هستم اما اسرائیل ستاره ای از ستارگان پرچم آمریکا نیست.

بن گویر بیان کرد: خروج صدها هزار نفر از غزه، به ساکنان اطراف نوار غزه (صهیونیست های ساکن شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه) این امکان را خواهد داد که به خانه و کاشانه خود بازگردند. آمریکا دوست خوب ما است، اما قبل از هرچیزی ما آنچه به نفع اسرائیل است، انجام می دهیم.

این درحالی است که «متئو میلر» سخنگوی وزارت آمریکا اعلام کرده بود که آمریکا با اظهارات بن گویر و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که خواهان اسکان فلسطینان ساکن نوار غزه در خارج از این منطقه هستند، مخالف است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا «لفاظی» های بن گویر و اسموتریچ درباره «آوارگی دسته جمعی فلسطینیان از غزه» را «تحریک آمیز و غیرمسوولانه» دانسته و رد کرده بود.

کاخ سفید از ابتدای روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو خواستار اخراج صهیونیست های افراطی از کابینه شد. واشنگتن و دیگر متحدان غربی تل آویو معتقدند که حضور افراطی ها در کابینه موجب تضعیف جایگاه بین المللی رژیم اشغالگر و گرایش بیشتر جوانان فلسطینی به مقاومت می شود.

وزیران افراطی کابینه نتانیاهو از ابتدای عملیات طوفان الاقصی، کوچ اجباری فلسطینیان ساکن غزه به مصر و دیگر نقاط دنیا را خواستار شده اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس