کد خبر 1560776
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
معلم

مجلس، ساعات تدریس تمام وقت معلمان دوره ابتدایی را ۲۵ ساعت در هفته و ساعات تدریس سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام وقت غیررسمی مدارس و مراکز را ۳۰ ساعت در هفته تعیین کرد.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ دی ماه) و در ادامه بررسی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، ماده ۱۴ این طرح را به تصویب رساندند.

طبق این مصوبه، در ماده (۲۵) قانون، قبل از کلمه «کارکنان» عبارت «معلمان و» در تمامی موارد اضافه می‌شود و تبصره‌های (۱) و (۲) آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره ۱ - مؤسسان (کارفرمایان مهدهای کودک پیش دبستانی‌ها مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مکلفند فهرست اسامی و حق بیمه ماهیانه، مربیان کارکنان و معلمان خود را مبتنی بر اشتغال تمام وقت و پاره وقت مندرج در این ماده به سازمان تأمین اجتماعی ارسال و پرداخت نمایند.

صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی می‌تواند با اولویت مناطق محروم بخشی از حق بیمه پرداخت شده از سوی مؤسسان (کارفرمایان مدارس غیر دولتی را به حساب آنان یا کارکنان شاغلی که هفت درصد (۷) حق بیمه سهم خود را طبق فهرست‌های ارسالی پرداخت نموده‌اند، واریز نماید.

سازمان تأمین اجتماعی مکلف است ظرف شش ماه پس از ابلاغ این قانون ترتیبی اتخاذ نماید تا سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بتوانند دسترسی برخط به سامانه مربوط به سوابق فهرست و پرداخت حق بیمه کارفرمایان مذکور را داشته باشد.

تبصره ۲ - ساعات تدریس تمام وقت معلمان دوره ابتدایی (۲۵) ساعت در هفته، می‌باشد. ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام وقت غیررسمی مدارس و مراکز (۳۰) ساعت در هفته، ساعات کار مدیران، معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی مدارس و مراکز (۳۶) ساعت در هفته با حضور در جلسات و شوراهای آموزشی پرورشی و اداری مدرسه تعیین می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسین تنها IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    3 1
    دست مسئولین درد نکند که اینجوری مملکت اسلامی را اداره میکنند. زیرا هرقدر کمتر کارکنند بیشتر حقوق میدهند تا اداره مملکت بر وفق مراد امریکائیها اداره شود خدا بیامرزد سربازان امام که مردند واین صحنه هارا نمی بینند. وسلام
    • باز نشسته GB ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      2 0
      ساعت کار دبیران متوسطه اول و دوم ۲۲ ساعت بوده الان ۳۰ ساعت شده این کار غیر کارشناسی است یک ساعت تدریس برابر با ۸ ساعت کار اجرایی است با این برنامه ریزی به فرزندان ملت خیانت می کنید
    • ایرانی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      0 0
      چی گفتی مثلاً ؟ ببار بخون متن رو چیزی متوجه شدی به ما هم بگو
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      0 1
      چی میگه این البانی تبار
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    2 0
    جبران کمبود معلم با افزایش ساعت کاری برای ماهی 10 میلیون تومن.
  • دکتر نشده IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 0
    جبران اموزش با معلمان بازنشسته و کلاسهای ۳۵ نفر به بالا حل مسعله نیست بعد معلوم خواهد شد
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 0
    از ۲۴ چرا به ۲۵ ساعت؟ با اضافه نمودن ساعت تدریس مفید صورت نمیگیرد در زمان کمتر هم میشه تدریس مفید ارایه داد .بچه های ابتدایی با ۵ ساعت تدریس در کلاس ها واقعا خسته میشن و ساعت آخر اصلا حوصله ای برای یادگیری دانش آموزان صورت نمیگیره
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    2 1
    با توجه به اصلاح حقوق معلمان باید تابستان ها که معلم ها به مدرسه نمیروند ولی حقوق میگیرند به ادارات و سازمان های دولتی مامور شوند تا ساعات کاری خود را پرکنند . یا مدارس تابستان ها فعال باشد و به امور تربیتی و ورزشی و مهارتی دانش آموزان بپردازد .
    • رضا DE ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      2 0
      میشه شما از سر حسادت نظر ندین؟ دقیقا کدوم اصلاح حقوق؟ حقوقی که هنوز به ۹ تومن هم نمیرسه؟ شما کجایید وقتی معلم برای طرح تعمیق یادگیری توی گرمای تابستون با هزینه خودش بدون هیچ سرویسی باید برای یه دانش آموز تجدید شده که بخاطر بی توجهی و بیخیالی خانوادش بوده توی گرمای تابستون بدون وسیله سرمایشی بره مدرسه و بیاد تا به این بچه برای بار هزارم آموزش بده؟ اونم توی یه روستای دورافتاده . مگه مدارس ما همه به سیستم سرمایشی مجهزن؟ مدارس ما یه لیوان اب خنک را نمیتونن تابستون برای معلم و دانش آموز تامین کنند بعد شما ارد ناشتا میدی؟ اگه ناراحتی خودت بیا معلم شو شبا هم برو سر کلاس. حسادت شماها نسبت به معلما اخرش دقتون میده.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    خب همینجور هم بوده که
  • صنم IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 0
    استخدام معلمان مدارس غیردولتی دبیرستانهاااا تبدیل به وضعیت معلمان بدون آزمون بدون شرایط ۱۴۰۲
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    ساعت کاری کارمندان چی؟ هی ببرینش بالاتر من الله التوفیق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس