کد خبر 1560690
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد

یک روزنامه اصلاح‌طلب از روحانی خواست گرفتار مغالطه‌ها و اطلاعات گمراه‌کننده اطرافیان نشود چرا که محبوبیتی میان مردم ندارد؟

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه آفتاب یزد می‌نویسد: حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق، به بهانه انتخابات خبرگان فعال شده است. او بعد از یک دوره سکوت این روزها بیشتر در رسانه‌ها دیده می‌شود. البته این روندی طبیعی در اتمسفر سیاسی کشور است. چهره‌های شاخص سیاسی بعد از خروج از قدرت مدتی سکوت می‌کنند تا شرایط را برای بازگشت بسنجند. آنان اگر شرایط را مساعد ببینند کم‌کم از لاک خود خارج شده و به اظهار نظر می‌پردازند و بسان یک دولت در سایه عمل می‌کنند.

روحانی به دنبال چیست؟ از فحوای کلام این روزهای حسن روحانی می‌توان متوجه شد که وی برنامه‌ای که در سر دارد مختص به انتخابات خبرگان نیست و در حال زمینه‌چینی برای انتخابات‌های دیگر است. او پس از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره لزوم تحقق مشارکت بالا در انتخابات تاکید کرد: «وظیفه ما این است که انتخابات را از حالت سردی دربیاوریم حتی اگر در تهران به جای ۳۰ نفر، ۱۰ نفر نامزد داشته باشیم». اما سؤال کلیدی این است که آیا حسن روحانی در زمان مناسبی سکوت خود را شکسته است؟ یعنی با توجه به آنچه گفته شد آیا رئیس‌جمهور سابق در جامعه دارای پایگاه اجتماعی لازم است؟ اگر هست تا چه میزان کلام وی نفوذ دارد و آیا در حدی است که بتواند جریانی را تولید کند؟ البته معمولا در عالم سیاست این‌گونه است که اطرافیان چهره‌های شاخص سیاسی، با اطلاعات غلط آنان را به خطا می‌اندازند. این موضوع بسیار رخ داده است و معمولا هم چهره‌های شاخص علی‌رغم هوش و نبوغ سیاسی‌شان اسیر اطلاعات اشتباه شده‌اند.

به نظر می‌رسد اشتباهی در این میان رخ داده که لازم است حداقل حسن روحانی در این زمینه هوشیار باشد. برخی از اطرافیان رئیس‌جمهور سابق، تصور می‌کنند به دلیل عملکرد دولت فعلی، روحانی در جامعه به محبوبیت قابل توجهی رسیده است. برای مثال چندی پیش، یکی از نزدیکان او در شبکه ایکس نوشت: «به دکتر روحانی گفتم نگران تبلیغات و ستاد تبلیغات نباشید، عملکرد آقای رئیسی و دولتش ستاد انتخاباتی ماست.». این دقیقا مغلطه آشکاری است که می‌تواند حسن روحانی را به اشتباه بیندازد.

برخلاف آنچه برخی از اطرافیان روحانی اشاره می‌کنند باید گفت که با علم به نظرسنجی‌های انجام شده، وی کماکان در جامعه چهره سیاسی محبوبی نیست. دلیل، کارنامه پرغلط دولت تدبیر و امید در ۴سال دوم است. همزمان با قدرت‌گیری ترامپ در آمریکا تقریبا تمام معادلات دولت حسن روحانی بر هم ریخت و همه داشته‌ها و اندوخته‌های دولت از بین رفت. انتظار جامعه آن بود که به مدد رایی که داده‌اند دولت و رئیس‌جمهور وقت مستقل‌تر و قدرتمندتر عمل نموده و گرفتار مصلحت‌ها نشود. ولی چنین نشد و محبوبیت حسن روحانی به حداقل ممکن رسید. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت همین امروز هم حسن روحانی در زمره چهره‌های سیاسی محبوب تلقی نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • مهران IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    11 3
    با سلام حسن روحانی تنها در چشم انگلیسیها محبوبیت دارد. چرا حسن روحانی هنوز محاکمه نشده است؟
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      1 2
      آره .کاملا درسته . ولی ظاهرا روسها از انگلیسها قویتر ظاهر شدن اخوی
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      5 0
      حسن روحانی محبوب ترین فرد نزد شیطان رجیم است کسی که با لباس پیامبر باعث و بانی بیشترین فساد های اقتصادی و اخلاقی در جامعه و مملکت هست و ستون پنجم یهود در ایران بسیاری از بی بند و باری های جامعه بخاطر فساد و فحشای این و طیف این ادم هست نمونش سلبریتی هایی کشف حجاب کردن که میگفتن تا ۱۴۰۰ با روحانی
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      3 0
      عباس عبدی گفته بود روحانی برای زنده کردن برجام با کرونا مقابله نمی کند که نتیجه اش شد وارد نکردن عمدی واکسن توسط روحانی و وقتی مردم بهش اعتراض کردند جواب داد واکسن کرونا مگه سوهان قمه که تو دسترس همه مردم باشه و با لجبازی کردن و خاتمه دادن بیموقع و سریع قرنطینه ، کشتار کرونا رو به روزی بیش از 700 نفر رسوند و در حقیقت روحانی مسئول مرگ بیش از 130 هزار هموطنانمان در اثر وارد نکردن واکسن کروناست که تو همین افراد فوتی حتی طرفداراش هم بودند و نه به موافقش رحم کرد نه به مخالفش.
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      3 0
      حسن روحانی بخاطر ایجاد بستر برای فساد مالی برادرش حسین فریدون که الان زندانی است باید محاکمه و مجازات بشه - ازش حمایت کرده بوده و بدون حمایتش اون نمیتونسته فساد مالی داشته باشه
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    7 0
    این میخواد بیاد مجلس خبرگان تا رهبری رابه زیر سوال ببره ماموریت جدیدش اینه که از انگلیس براش فرستادند
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    2 0
    روحانی بخاطر وارد نکردن واکسن کرونا و فوت بیش از 130 هزار ایرانی در اثر عدم تزریق واکسن باید محاکمه و مجازات شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس