به گزارش مشرق، تئودور هرتزل در ابتدای امر عقیده داشت بهتر است یهودیان همگی غسل تعمید انجام دهند و مسیحی شوند، چون در آن زمان ناسیونالیسم در اروپای بعد از جنگ رونق گرفته بود و این، یهودیان بودند که سرزمینی نداشتند.

ایده اولیه جمع کردن یهودیان و استقرار آنها در سرزمین فلسطین، در کنگره صهیونیزیم شکل گرفت، البته در آن زمان نه هرتزل فلسطین را دیده بود نه بقیه حاضران در کنگره، و تمام تصورات آنها همان چیزی بود که در تورات خوانده بودند، یعنی سرزمین شیر و عسل.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • طلا US ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 1
    مسئله ای که در این میان پنهان مانده تلاش کشورهای انگلیس و امریکا برای پذیرش پناهندگان بهودی در المان و‌لهستان می باشد. بن گورین تمام جلسات و تصمیمات در خصوص بردن یهودیان بغیر از فلسطین کارشکنی می کرد و حتی با نازی ها قرارداد بسته بودند فقط اجازه خروج یهودیان به فلسطین را بدهند. از انجا که ظرفیت پذیرش این تعداد در فلسطین وجود نداشت انها به اردوگاه های به ظاهر برای کار اجباری ولی بواقع برای سوزانده شدن منتقل می شدند. در واقع نازی ها بهترین فرصت را برای صهیونیزم فراهم کرده بودند که پروژه انتقال یهود به فلسطین علی رغم مقاومت مردم فلسطین ادامه پیدا کند. در جایی که این مقاومت اوج گرفت و انگلیس پروژه انتقال یهودیان را متوقف کرد هتل کینگ دیوید که محل اسقرار نیروهای بریتانیایی بود منفجر شد و انها مجبور به ترک فلسطین و سپردن امور ان به سازمان ملل شدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس