به گزارش مشرق، کانال اندیشکده راهبردی تبیین، در تلگرام خود بخشی از اظهارات پژوهشگر آمریکایی درباره پیامدهای جنگ غزه را منتشر کرد:

دانیل برومبرگ، پژوهشگر اندیشکده ریسپانسیبل استیت کرفت طی یادداشتی به ارزیابی پیامدهای جنگ غزه بر روابط آمریکا و اسرائیل پرداخته است.

نویسنده این گزارش در ابتدا به واکنش‌های متفاوت مقامات آمریکایی علیه اقدامات نتانیاهو و شکاف بین مواضع ایالات‌متحده و اسرائیل در خصوص جنگ اخیر سخن گفته و معتقد است این اختلافات ممکن است در صورت ادامه به حذف نتانیاهو منجر شود.

نویسنده بر این باور است که ادامه کشتار غیرنظامیان فلسطینی ممکن است بسیاری از جوانان غزه را به پیوستن به حماس ترغیب کند و این مسئله‌ای است که رهبران اسرائیل از آن هراس دارند.

برومبرگ معتقد است مقامات آمریکایی احتمالاً به این نتیجه رسیده‌اند که اسرائیل قادر به ادامه کارزار خود در غزه بدون کشتن تعداد بیشتری از غیرنظامیان فلسطینی نیست، یا آمادگی انجام این کار را ندارد و تمرکز منحصربه‌فرد و بی‌وقفه نتانیاهو بر تاکتیک‌های نظامی نشان‌دهنده یک کابوس استراتژیک برای آمریکا است.

نویسنده اذعان دارد که برای اسرائیل، ایالات‌متحده و منطقه، رویداد بسیار مهم، صبح پس از انتخابات جدید و متعاقب آن تشکیل دولت جدید اسرائیل خواهد بود.

در پایان این گزارش، نویسنده چنین استدلال می‌کند که عملیات طوفان الاقصی موجب شد تا اختلافات ایالات‌متحده و اسرائیل بیش از همیشه شود و از پس‌لرزه‌های این عملیات، تشکیل دولتی جدید در اسرائیل خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    1 0
    عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .ــــ سنت الهی است: مستکبران تاریخ ؛ توسط ضعیفترین مخلوقات نابود شوند. نمرود که ادعای خدایی می نمود و می گفت انا احیی و امیت ؛ با کوچکترین موجود زنده شناخته شده آنزمان یعنی پشه ـــ و فرعون که عربده می زد انا ربکم الاعلی توسط شل ترین موجود دنیا یعنی آب ـــ آمریکا نیز توسط ضعیفترین کشورها (چه از لحاظ GDP ؛ چه از لحاظ نظامی و چه از لحاظ رسانه و تبلیغات) یعنی به قول روح الله: پابرهنگان زمان: یمن و غزه ـــ عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    هیچ تاثیری ندارد زور پول از همه چیز بیشتر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس