تاکید آیت‌الله جنتی بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه 

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: جدایی حوزه و دانشگاه و ایجاد بدبینی بین این دو نهاد علمی کشور از اهدافی بوده که همواره از سوی بدخواهان ایران اسلامی دنبال شده است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲) این شورا ابتدا روز «وحدت حوزه و دانشگاه» که مصادف با ۲۷ آذر و سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح (ره) بود را گرامی داشت.

وی سپس بیان داشت: جدایی حوزه و دانشگاه و ایجاد بدبینی بین این دو نهاد علمی کشور از اهدافی بوده که همواره از سوی بدخواهان ایران اسلامی دنبال شده است، زیرا می‌دانستند اگر این دو نهاد در کنار هم قرار گیرند پیشرفت کشور سریع‌تر محقق خواهد شد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه در خصوص شهید مفتح که توسط گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید، گفت: ایشان استاد برجسته حوزه بود. با تحصیل و تدریس در دانشگاه، از نزدیک با مشکلات و مسائل و نیازهای قشر دانشجو و روشنفکر آشنا شد. آیت‌الله مفتح راه برطرف کردن مشکلات را در اجرایی کردن اندیشه‌ وحدت حوزه و دانشگاه و نزدیکی بین این دو قشر دانست و توان خود را برای این مهم به کار گرفت.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: دکتر مفتح با درک صحیح از واقعیت‌های جامعه و شناخت مقتضیات زمان، سعی در زنده کردن فرهنگ اسلامی در محیط دانشگاه کرد. ایشان افشای فرهنگ استعماری را در کلاس‌های درس، جلسات مخفی و علنی و سخنرانی‌های ارشادی در دستور کارش قرار داد و کوشید تا حقانیت و اصالت فرهنگ اسلامی را به جوانان ثابت کند.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش عنوان کرد: مشکلات حاکم بر دنیای مدرن نشان داده که اگر علم در خدمت ارزش‌های الهی نباشد به هیچ وجه نمی‌تواند ضامن سعادت و خوشبختی بشر باشد. بسیاری از مشکلاتی که انسان امروز با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند حاصل علمی است که تنها منافع مادی را در نظر گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس