کد خبر 1556494
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
اعلام آمادگی دولت یمن برای کاهش تنش در صورت توقف حمله‌ها به غزه

سخنگوی انصارالله یمن از انجام مذاکرات با طرف‌های بین المللی و میانجی‌گری عمان درباره حمله‌های یمن به کشتی‌های اسراییلی یا کشتی‌های عازم بنادر رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش مشرق و به نقل از اسپوتنیک، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در حساب کاربری خود در شبکه ایکس با اعلام این خبر آمادگی خود را برای کاهش تنش در صورت پاسخ مثبت به اوضاع بشردوستانه در نوار غزه اعلام کرد.

وی ادامه داد: با نظارت برادرانمان در عمان، ارتباط و مذاکره با برخی طرف‌های بین المللی درباره عملیات دریای سرخ و دریای عرب ادامه دارد.

به نقل از اسپوتنیک، عبدالسلام عنوان داشت: ما به همه تاکید کردیم که عملیات یمن برای کمک به ملت فلسطین در نوار غزه است و نمی‌توان در برابر تجاوز و محاصره که در آن غذا، دارو و حتی آب آشامیدنی وجود ندارد و دشمن آن را قطع کرده بی‌تفاوت ماند.

وی ادامه داد، در جلسات مختلف تاکید شد که مواضع یمن در قبال غزه قابل چانه زنی نیست و کشتی‌های دشمن یا کشتی‌های عازم بنادر این رژیم تا پایان تجاوز، رفع محاصره غزه و ارسال مستمر کمک‌های بشردوستانه به نوار در معرض حمله قرار خواهند داشت.

سخنگوی انصارالله تاکید کرد که هر اقدام واقعی که با وارد کردن غذا و دارو به وضعیت انسانی در فلسطین و غزه پاسخ مثبت دهد، می‌تواند به کاهش تشدید تنش کمک کند.

موضع انصارالله پس از اعلام حمله پهپادی گسترده به اهداف «حساس» در شهر ایلات در جنوب اراضی اشغالی بیان می‌شود.

به گزارش ایسنا، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در غزه و در راستای اجرای دستورات عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله، نیروی هوایی یمن وابسته به نیروهای مسلح به یاری خداوند در عملیاتی نظامی به وسیله پهپادهای گسترده، اهداف حساس رژیم صهیونیستی در منطقه «ام الرشراش» واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای مسلح یمن تا زمان توقف تجاوزها علیه برادران فلسطینی در نوار غزه به عملیات نظامی خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

نیروهای مسلح یمن همچنین از تمام آزادگان امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست که مواضع شرافتمندانه در خصوص مساله فلسطین اتخاذ کنند.

ارتش یمن در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین، پس از توقیف کشتی «گلکسی لیدر» که متعلق به یک میلیاردر صهیونیست بود، در روزهای اخیر چند بار به کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی بودند و به هشدارها درباره تغییر مسیر خود توجه نکرده بودند، با پهپاد یا موشک حمله کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    22 0
    ما تودنیای عرب تنها ملت یمن را مرددیدیم بقیه عربها شکمباره هستند وازترس اینکه مبادا آسیبی بهشان برسه ترجیح دادند به دنیا بچسبند .حالم بهم میخوره با شنیدن نام عربهای خودفروخته
    • ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      0 23
      یمنی ها مزدورند. برایشان فرق نمی کند ارباب چه کسی باشند. فعلا هم به دلیل خنگ بودن در زمین اسرائیل بازی کردند.
    • ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      16 0
      ۱۲:۵۵ با هوش کی بودی؟ وقتی صهیونیستهای جنایتکار نامردانه زنان و کودکان بی پناه را بمباران می کنن و از جنگ تن به تن با رزمندگان مقاومت می ترسن ،یک ملت خدا ترس آمده کمک بعد یک عده جیره خوار بی شرف وصهیونیست ادعای انسانیت می کنن
    • ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      15 0
      انصارالله به جزازخداوند متعال ازهیچ قدرتی نمی ترس واین درجنگ اراده ها ثابت کردکه پوزه ائتلاف متجاوز عبری وعربی غربی بخاک مالید
    • ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      3 0
      اسقاطیل، امارات و عرعرستان و اردن رو انداختن جلو برای کمکها به اسقاطیل...که اگر حمله ایی هم بشه، جنگ بین عربی صورت بگیره...ولی بایستی فقط اسقاطیل و در صورت حمله‌ی آمریکا اونم هدف باشه...ولاغیر. درصورت حمله کشورهای عربی به یمن، ایران بایستی بیاد وسط و هشدار جدی بدهد...
  • ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    6 1
    فقط کوتاه نیاین لطفاً
  • ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    14 0
    خداوند خیرتان بده برادران یمنی واقعا تا رسیدن کالا ، سوخت، آب آشامیدنی، دارو ، مواد غذایی و... به مردم مظلوم غزه بی تفاوت نباشید از راه دور دستتان را می بوسیم
  • ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    10 0
    حزب الله هم مدیترانه و بندر حیفا را محاصره کند کار رژیم کودک کش تمام است
    • ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      4 0
      ان شاءالله
  • مجتبی ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    5 0
    هر کس از مردم فلسطین و بخصوص از مردم آزاده یمن دفاع کند از انسانیت دفاع کرده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس