رسانه‌های اسرائیلی: جنگ غزه دشوار و کُند پیش می‌رود

با گذشت بیش از دو ماه از جنگ غزه، رسانه‌های اسرائیلی با اعتراف به دشوار و کند بودن این جنگ، تاکید دارند که اهداف اعلامی این جنگ هنوز محقق نشده است و به زمان بیشتری نیاز است.

به گزارش مشرق، «نبرد سخت و کند پیش می‌رود.. زمان زیادی لازم است تا ارتش اسرائیل ماموریت خود را انجام دهد» این تیتر گزارشی است که امروز یکشنبه در صفحه نخست روزنامه یدیعوت آحارانوت در شصت و پنجمین روز جنگ غزه منتشر شد.

در همین راستا، کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که بر اساس برآوردهای صورت گرفته، جنگ کنونی علیه غزه، دست‌کم تا دو ماه دیگر با شدت بالا ادامه خواهد یافت.

منابع آگاه سیاسی در رژیم صهیونیستی می‌گویند که در پایان این دو ماه نیز آتش‌بسی وجود نخواهد داشت، بلکه عملیات محلی با کمک نیروهایی که در نوارغزه باقی می مانند، ادامه می‌یابد.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع آگاه ارزیابی می‌کنند که تلاش‌هایی برای پیشبرد توافق‌هایی جدید برای تبادل اسرا در آینده نزدیک صورت گیرد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی با وجود انتشار قطره‌چکانی خبرهای مربوط به شمار تلفات خود در نبرد با مقاومت در نوار غزه، روز گذشته اعتراف کرد که شمار نظامیان کشته شده از زمان حمله زمینی به نوار غزه به ۱۰۲ نفر رسیده است و این تعداد از هفتم اکتبر (روز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون به ۴۲۵ نفر رسیده است. وبگاه «وای نت» نیز نوشت: «شمار نظامیان زخمی شده اسرائیلی در جریان این جنگ به ۵ هزار نفر می‌رسد و حدود ۲ هزار نفر از آنها دچار معلولیت شده‌اند. آماری که اسرائیل تاکنون، هرگز آن را تجربه نکرده بود».

رئیس بخش «توانبخشی» در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی لیمور لوریا نیز می‌گوید که حدود ۷ درصد از سربازان از آسیب‌های روانی رنج می‌برند و این تعداد رو به افزایش است. رئیس سازمان معلولان ارتش اشغالگر ایدان کلیمان نیز در خصوص آغاز موجی از «اختلال استرس پس از سانحه»که طی یک سال آینده در فلسطین اشغالی هشدار داد.

مقاومت فلسطین نیز همچنان در حال نبرد در تمامی محورها با نیروهای اسرائیلی است که در حال نفوذ به نوار غزه هستند و همزمان با موشک و راکت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف قرار می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    کثافتهای جنایتکار صهیونیست ، یواش یواش دارند اعتراف میکنند.
    • هادی ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      0 0
      باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس