شکایت ایلان ماسک از ناظر رسانه‌ای حامی اسرائیل

ایلان ماسک به شرکت‌هایی که تبلیغات در ایکس را به خاطر محتوای ضد اسرائیلی ترک کردند گفت:«بروید به جهنم». این در حالی است که وی اخیرا تحت‌تاثیر فشار حامیان اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.

به گزارش مشرق، ایلان ماسک، طی مصاحبه ای به شرکت‌هایی که تبلیغات در شبکه اجتماعی ایکس را به دلیل محتوای ضد اسرائیلی متوقف کرده اند، گفت: «بروید به جهنم».

ماسک گفت که تبلیغ‌کنندگانی که ایکس را ترک کردند، نباید فکر کنند که می‌توانند از او باج بگیرند.

او گفت: «اگر کسی قصد دارد با تبلیغات و پول از من باج خواهی کند برود به جهنم.»

وی در اشاره ای آشکار به رابرت ایگر، مدیر اجرایی والت دیزنی افزود: اگر صدای من را می شنوی برو به جهنم. ایگر قبلاً گفته بود دیزنی احساس می کند ارتباط با ایکس پس از اقدامات ماسک برای ما مثبت نیست.

وی افزود: «چیزی که من به آن اهمیت می دهم واقعیت خوب بودن است، نه درک آن و چیزی که در همه جا می بینم افرادی هستند که به ظاهر خوب و در عین حال بدکاری اهمیت می دهند. لعنت به آنها.»

لو پاسکالیس، رئیس سابق شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی بَنک آو اَمِریکا، گفت: اقدامات ماسک علیه تبلیغ کنندگان فصل پایانی برای برندهایی است که با ایکس تجارت می کنند. او گفت: «آنها این را فراموش نخواهند کرد.»

ماسک اضافه کرد که بر اساس فروش انبوه خودروهای الکتریکی تسلا، مسلماً خودش بیش از هر کسی در جهان برای محیط زیست در تسلا کار انجام داده است.

اظهارات ماسک در همان روزی بیان شد که چاک شومر، رهبر اکثریت سنای ایالات متحده، هشدار داد که افزایش مخالفت با اسرائیل از زمان آغاز درگیری اسرائیل و حماس به نقطه بحرانی رسیده است و گفت که این امر امنیت آنها در سراسر جهان و آینده اسرائیل را تهدید می کند.

ماسک در ۱۵ نوامبر یک پست ضد اسرائیلی را در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس تأیید کرد. این پست می گفت که لیگ ضد افترا نفرت علیه سفیدپوستان را برمی انگیزند. ماسک گفت که شخصی که این پست را منتشر کرده حقیقت واقعی را می گوید. این رفتار بر منافع تجاری ایلان ماسک تاثیر گذاشته و بسیاری از تبلیغ کنندگان مانند آی بی ام و دیزنی تبلیغات خود را در ایکس متوقف کردند. اتحادیه ضد افترا که یک لابی صهیونیستی به شمار می‌رود و مورد حمایت رژیم اشغالگر است، کمپین شدیدی را علیه ماسک و پلتفرم ایکس به راه انداخت و از شرکت‌های آمریکایی خواست که در آن تبلیغ نکنند.

در این میان قانونگذاران آمریکایی هم ایلان ماسک رئیس شبکه اجتماعی ایکس را به سود بردن از تبلیغات ضد اسرائیلی متهم کردند. از طرفی دیگر بازرس شهر نیویورک نیز ماسک را به خاطر مواضع ضد اسرائیلی تهدید کرد و گفت هیئت مدیره تسلا باید برای ماسک روشن کند که باید اقداماتی مانند حذف پست خود و عذرخواهی برای آن را انجام دهد و اگر ماسک نتواند این کار را انجام دهد، هیئت مدیره تسلا باید اقداماتی مانند کسر دستمزد، تعلیق یا فسخ او را در نظر بگیرد.

بعد از فشارهای گسترده به ایلان ماسک به‌خاطر موضع‌گیری علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها، ایلان ماسک به سرزمین‌های اشغالی سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

نتانیاهو در جریان این گفت وگو به ماسک گفت: «این واقعیت که شما به اینجا آمدید گویای تعهد شما به تلاش برای تضمین آینده ای بهتر است.»

مصاحبه گسترده ماسک در روز چهارشنبه شامل بحث هایی از آزادی بیان گرفته تا محیط زیست و سیاست های ریاست جمهوری ایالات متحده بود. ماسک گفت که فکر می‌کند برای انتخاب مجدد جو بایدن، به او رای نمی‌دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    13 5
    با این موضع ایلان ماسک نسبت به اسقاطیل عجیب موافقم، درود بهش
    • ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      7 1
      دلش با غزه مظلوم و کودکانشه اما بخاطر فشار و تحریم صهیونیسم کودک کش و درنده و آمریکاییها زبانش دوگانه. شجاع باش مرد
    • ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      2 0
      بایستی زمان بگذره تا بهتر مشخص بشه این بابا کدوم وریه...ماهم مشخص میشیم حقیقتا کدوم وری هستیم. لاحول ولاقوةالا باللّه...خداوند با مقاومت و مقاومت دوستان هست که وعده‌ی نصر الهی نزدیک هست. ان شاالله.
  • تک تیرانداز ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    10 6
    داره سرکارتون می زاره. اگر واقعا راست میگه باید دسترسی به اینترنت رو در زمان قطع این خدمات بوسیله اسراییل در غزه باز می زاشت.
    • ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      0 4
      بسته نبود گوگولی فقط خبرنگارا استفاده میکردن
  • حمیدی ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    7 2
    لطفا بااین حرفها وعکس العملها توی اخبار به این ناآدم ها انقدر اعتبار وبها ندهید ایلان ماسک وامثالش حامیان ظلم وستم هستن اینان هیزم های جهنم هستن (زنده باد خط مقاومت)
    • ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      1 5
      چه قاضی خوبی هستی برا خودت اسپند دود کن
    • ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      0 0
      ایلان ماسک چه احتیاجی به اعتبار دادن مثلا مشرق داره ؟
  • ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    4 4
    ایلان ماسک اختلال دو قطبی داره
  • کاظم ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    4 2
    ایلان ماسک مورد توجه نوانقلابیون
  • ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    5 2
    اینم باید ساقیش رو عوض کنه. یکبار از اسرائیل حمایت میکنه یکبار میگه برید به جهنم
  • شریف ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    3 0
    یه کمی، دمت گرم...انشاء الله بزودی هم رژیم کودک کش وحشی به جهنم واصل شه...
  • ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    خخخخ ایلان عصبانی شده
  • فاطمه ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    3 0
    ایلان ماسک از فلسطین اشغالی بازدید کرده احتمالا متوجه شده اسراییل ها احمق فرض کردنش با نشون دادن فشنگ های منفجر نشده که بگن حماس به کودکان اسرائیلی آسیب زده
  • ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    غاصب بین مسلمانان خیلی جاسوس و همراه دارد و خطرناک است
  • ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    دمت گرم
  • ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    چند روز پیش کامنت گذاشتم این دوباره خواسته قلبیشو بروز میده ولی عده ای اومدن اینجا بهش بدوبیراه گفتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس