وزیر خارجه: سفر رئیس جمهور به ترکیه به دلیل نشست شورای امنیت به تعویق افتاد

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: .سفر این هفته رئیس جمهور به آنکارا به خاطر نشست شورای امنیت درباره اوضاع غزه و روند آتش بس به تعویق افتاد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: سفر این هفته رئیس جمهور به آنکارا به خاطر نشست شورای امنیت درباره اوضاع غزه و روند آتش بس به تعویق افتاد.

وی افزود: وزرای خارجه عضو و برخی کشورهای خاص مثل ایران به نشست شورای امنیت دعوت شدند. رئیس جمهور و اردوغان در تماس تلفنی توافق کردند که سفر به ترکیه چند روز دیگر برگزار شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: دولت آمریکا در صدور ویزا برای من و سایر هیئت ایرانی تاخیر داشت و همین امر باعث شد نتوانیم در نشستی که امروز در سازمان ملل برگزار می‌شود شرکت کنیم. 

وی افزود: آمریکایی‌ها یک بامداد امروز به من و همکارانم ویزا دادند که با توجه به برگزاری نشست در ساعت ۰۹:۳۰ در نیویورک، عملا امکان حضور من در این نشست فراهم نشد.

امیرعبداللهیان در ادامه درباره علل برگزاری نشست امروز سازمان ملل هم گفت: همه تلاش‌ها برای استمرار آتش‌بس در غزه ادامه دارد و حماس باید درباره ابتکارات تصمیم بگیرد. در حال حاضر تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی است که از طریق آن با آزادی و تبادل همه اسرای فلسطینی در مقابل اسرای رژیم اسرائیل به آتش‌بسی پایدار برسند.

وی همچنین از رایزنی و تماس مستمر با نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر به عنوان واسطه تبادل اسرا خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احسان معتمدی ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    2 0
    مطالبی که گفتی زیاد منطقی نبود دروغ با مردم حرام شرعی و گناه کبیره است . بگو فعلا شرایط مهیا نبوده
  • عرفان ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    3 0
    قانون برای همه لازم الاجرا هستش ، اما کاش مسئولین نظارتشون روی تمام قوانین باشه ، این لجبازی حجاب ریشه تو خیلی از همین قوانین داره که تمام دولت ها بهش توجه نکردن ، خانمی که توان خرید جهزیه نداره ، آقایی که توان حتی تهیه مسکن استیجاری نداره ، مسئولین مشکلات جوانهارو حل کنن ، شک نکنید مشکل حجاب و ... هم حل میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس