جنبش نجبای عراق از جدیدترین سلاح دریایی انتحاری خود رونمایی کرد

جنبش نُجبای عراق روز دوشنبه برای نخستین‌بار و در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از عملیاتی شدن شناور بی‌سرنشین نظامی (شهپاد) خود با برد ۵۰۰ کیلومتری خبر داد.

به گزارش مشرق، جنبش نجبای عراق روز دوشنبه اعلام کرد که در راستای مسئولیت شرعی و انسانی خود در قبال جنایت‌های وحشیانه صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین از یک شناور بی‌سرنشین رونمایی می‌کنیم که توسط واحد تولید و پیشرفت مقاومت اسلامی نُجباء طراحی شده است.

از جمله ویژگی‌های این شهپاد که در حال حاضر اجازه انتشار یافته، برد ۵۰۰ کیلومتری آن است.

جنبش مقاومت اسلامی عراق افزود: ما بار دیگر با با دوستان تجدید پیمان کرده و به دشمن می‌گوئیم: همانگونه که موشک‌هایمان توانست روی زمین شما را هدف قرار دهد، در دریا نیز سلاح‌هایمان شما را در تیررس دارد. هیچ‌یک از اهداف شما خارج از برد آتش‌مان نخواهد بود.

شهپاد یا شناورهای بی‌سرنشین، کشتی‌های کوچکی هستند که کسی از داخل آن‌ها را هدایت نمی‌کند. برخلاف پهپادهای هوایی، آن‌ها رو یا زیرآب فعالیت می‌کنند.

نام‌های زیادی برای توصیف آن‌ها به‌کاربرده می‌شود ازجمله قایق پهپادی، پهپاد دریایی یا کشتی بدون سرنشین سطحی (یو اس وی).

شناورهای بی‌سرنشین معمولاً یک ماده منفجره در خود دارند و مجهز به دوربین‌هایی هستند که تصویرها را به شخص کنترل‌کننده می‌فرستند.

هدف‌های دوربرد معمولاً قبل از پرتاب در شناور بی‌سرنشین برنامه‌ریزی می‌شوند و با سیستم کنترل از راه دور و توسط نیروی انسانی به سمت هدف موردنظر هدایت می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس