کد خبر 1546824
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

به گزارش مشرق، بابایی، فعال رسانه در اینستاگرام نوشت:

خیلی‌ها پای پست بیانیه تعطیلی منوتو کامنت زدن که به‌خاطر جنگ رژیم‌صهیونیستی و خرج‌های نظامی رژیم‌صهیونیستی و پول‌نداشتن و این‌چیزها ورشکست شدید. حرف غلطی نیست اما همه ماجرا هم نیست
سال۸۹ بعد از شکاف اجتماعی بین طبقه متوسط شهری، پیش خودشون فکرکردن که تغذیه‌ی فرهنگی و ساخت محتوای فاخر سبک‌زندگی برای مردم میتونه به این شکاف و دوشکلی و دوگونگی دامن بزنه و کمک کنه به پروژه براندازی نرم. پس منوتو رو با کارویژه سبک‌زندگی و فرهنگی درست کردن؛ فرهنگی و نه سیاسی. این یعنی فیچرهای سیاسی سینا ولی الله و رنگ تند و تیز براندازی‌ش جایی توی منوتو نداشت ولی براندازی اجتماعی و فرهنگی با آکادمی گوگوش و الگوسازی از دختر محجّبه خواننده و سریال‌هایی که نوع جدیدی از مهمونی و مسافرت رو الگو می‌کردن و برنامه بفرمایید شام و این‌ها، درست‌ترین کارهایی بود که منوتو انجام داد.


بعد از پاییز ۱۴۰۱ تصمیم گرفتن که برند فرهنگی منوتو رو فدای انقلاب‌شون کنن چون ج.ا رو در آستانه فروپاشی می‌دیدن. یعنی چی؟ یعنی مثلا در آستانه سقوط رژیم‌صهیونیستی به همه حتی مثلا حجاب استایل ها مأموریت بدی فالوئرهاشون رو ترغیب کنن لباس سربازی بپوشن و آماده جنگ بشن با این بهونه که این دیگه نفس آخر دشمنه و حالا وقتشه طرفدارهایی رو که سال‌ها با خون‌دل‌خوردن جمع کردیم فدای هدف اصلی کنیم. این محاسبه غلط باعث شد همه برنامه‌های نرم و گوگولی و فرهنگی منوتو تبدیل بشه به برنامه‌های تند و تیز سیاسی با هدف براندازی سخت و جدی و امنیتی.

اما حالا بعد از اطمینان از تداوم ج.ا دیگه براشون توجیهی نداره که "برند خودفداکاری‌کرده‌ی منوتو" رو نگه دارن. اونا برای مخاطب سیاست‌زده‌ای که دنبال محتواهای تند و تیز سیاسی هست، نشنال و voa و bbc رو دارن، دیگه نیازی به منوتو ندارن.

مدیران منوتو به اسپانسرهاشون که مخالف فداشدن منوتوی فرهنگی برای شورش سیاسی بودن، قول دادن کار ج.ا رو تموم می‌کنیم و پای این قمار تا جایی پیش رفتن که پوریا زراعتی چندبار توییت زد و از کشتن بچه‌های فلسطین حمایت کرد؛ کسی که ویژوال گفتگوی اجتماعی بود و چهره فرهنگی داشت. خیلی دیگه از چهره‌های منوتو هم همین بلا سرشون اومد و غلاف فرهنگی رو از تیغ براندازی سیاسی برداشتن و اگه پای همون پست بیانیه رو ببینید، خیلی از مخاطب‌هایی که با بفرمائیدشام و آکادمی‌گوگوش جذب منوتو شده‌بودن و از سیاست متنفر بودن، بازخورد منفی نسبت به تعطیلی منوتو ندارن.

حیف از عجله و شتابزدگی! البته که توی بی‌لباس‌کردن مردم موفق بودید ولی محاسبه‌تون غلط بود《امّن اسّس بنیانیه علی شفاجُرف هار》

بیچاره آدمایی که استخدام کردید.

شبکه من و تو چرا تعطیل شد؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    قابل توجه احمق ها؛ هر احمقی که با نظام جمهوری اسلامی ایران درافتاد؛ برافتاد! این عاقبت حماقت سیاسی است! از ما گفتن و از ایشان نشنیدن! خود دانند!!!
  • ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    مثل زالو نیست هرچند خطاهایی داشت
  • ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    8 1
    یهودی ها هرموقع دستشون بشته بشه، فساد روی زمین کمتر میشه
  • ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    5 1
    جالب بود
  • عبدالحق ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    امیدواریم که منوتوهای داخلی هم تعطیل شوند. متشکرم از درج نظر این کمترین
  • ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    فیچر!!!! ظاهرا کارشون رو خوب انجام دادن چون خارجی پروندن شده فخرفروشی!!! حاظرم قسم بخورم حتی بلد نیستی به صورت انگلیسی بنویسی فیچر!!!
  • ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    پوریا زراعتی که چهار پنج ساله رفته از منوتو. بعدش اینا کار فرهنگی و سرگرمی براشون فقط برای جذب مخاطب بود. از حدود سال ۹۲ شروع به مستندسازی کردن و از پهلوی خوب گفتن و بعد اتاق خبر که نیم ساعت بود شد یکساعت و کاملا با جهت گیری مشخص. سالی تاک از برنامه‌ی بچه‌ها شد سیاسی. دکتر کپی، شبکه نیم، ببین تی وی، سمت نو و اخیرا برنامه‌ی امید همه سیاسی بودن. از ۹۸ حتی منوتوپلاس هم سیاسی شد.
    • مالک ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      1 0
      نه که برنامه های ما حتی مستندش توش اهداف سیاسی بکار نرفته
  • علی‌محد ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 1
    سلام هیچ کسی واحدی توان برابری باما ونظام مارا ندارد وقتی که رهبری عادل وتوانای داریم رهبر عزیزمان همیشه به فکر ایران وملت بوده وهست وما هم وفا دارشان هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس