کد خبر 1546410
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
حوادث

سارق شرور که در یک درگیری شبانه پسر جوانی را به قتل رسانده و فرارکرده بود تصور نمی‌کرد خالکوبی روی گردنش او را لو بدهد.

به گزارش مشرق، بامداد جمعه ۶ آبان، به‌دنبال خبر قتل پسر جوانی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت، بازپرس موسی رضازاده دستور تحقیقات و رازگشایی از این جنایت را صادر کرد. در نخستین گام مشخص شد پسر جوان به نام امیر درجریان درگیری با پسر موتورسواری جانش را با ضربه چاقو از دست داده است.

دختر جوانی که همراه مقتول در صحنه جنایت بود در تحقیقات گفت: به خاطر مشکلاتی که در زندگی داشتم معتاد شدم. چند ماه قبل با امیر آشنا شدم و از او مواد می‌خریدم. کم کم با هم دوست شدیم. اما من گاهی از پسری به نام سهیل هم مواد می‌خریدم و وقتی امیر متوجه شد با هم اختلاف پیدا کردیم. شب حادثه با امیر بودم و سر همین مسأله دوباره باهم دعوایمان شد. من هم به حالت قهر به سمت دیگر خیابان رفتم و ایستادم اما ناگهان دو پسر جوان که کلاه کاسکت بر سر داشتند، با موتورسیکلت به سمت امیر که او نیز سوار موتور بود، آمدند. آنها به بهانه خرید موتورسیکلتی که امیر سوارش بود به ما نزدیک شدند اما بعد دعوا شد و با چاقو امیر را زدند و فرار کردند. من فکر می‌کنم این دو نفر از طرف سهیل اجیر شده بودند.

خالکوبی پروانه

کارآگاهان به سراغ سهیل رفتند. اما مرد جوان، منکر جنایت بود و در بررسی‌های پلیسی نیز مشخص شد که سهیل در این جنایت نقشی نداشته است. بدین ترتیب این شاخه از تحقیقات با بن‌بست مواجه شد.

از سویی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت، به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت پرداختند. باتوجه به اینکه زمان درگیری شب بود، تصویر متهمان چندان واضح نبود اما آنچه که نظر افسر پرونده را به خود جلب کرد، خالکوبی پروانه‌ای بود که روی گردن یکی از ضاربان دیده می‌شد.

شناسایی در زندان

تصویر به‌دست آمده از متهم فراری به دختر جوان نشان داده شد و او با دیدن خالکوبی پروانه، هویت قاتل را برملا کرد و گفت: در محله مان پسری به نام حامد است، که از اراذل و اوباش منطقه است و بارها به خاطر زورگیری و سرقت بازداشت شده است. خالکوبی روی گردن حامد با خالکوبی روی گردن متهم یکی است. حامد یک بار با آب و تاب از خالکوبی روی گردنش حرف می‌زد و می‌گفت این مدل خالکوبی پروانه در ایران وجود ندارد.

با اطلاعاتی که وی در اختیار تیم جنایی قرار داد، کارآگاهان به سراغ حامد رفتند. اما تحقیقات میدانی حکایت از آن داشت که حامد به اتهام سرقت بازداشت شده و در زندان به سر می‌برد. با مشخص شدن این موضوع، به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران، پسر جوان از زندان به اداره آگاهی منتقل شد. حامد در تحقیقات اولیه، به قتل ناخواسته اعتراف کرد.

گفت‌وگو با متهم

۲۶ سال دارد و ۱۲ بار به اتهام زورگیری، مواد مخدر و انواع سرقت به زندان افتاده است.

چه شد که تصمیم به قتل گرفتی؟

اصلاً نمی‌خواستم کسی را بکشم. فکرش را هم نمی‌کردم که امیر مرده‌باشد. با خودم گفتم یک ضربه چاقو خورده و چند روز در بیمارستان بستری و بعد هم مرخص می‌شود.

با همدستم در حال عبور از خیابان بودیم که امیر را دیدم در حال دعوا با دختر جوانی بود چون چهره‌اش مثل خلافکارها بود با خودم گفتم احتمالاً موتور زیر پایش هم سرقتی است. با این تصور به سمت او رفتیم. من خودم سارقم می‌خواستم موتورش را به نحوی از چنگش دربیاورم اما امیر گفت موتور برای خودش است و سر همین مسأله باهم دعوایمان شد.

همیشه با خودت چاقو حمل می‌کنی؟

چون خلاف می‌کنم گاهی اوقات با خودم چاقو حمل می‌کنم که اگر موقع سرقت گیر افتادم بتوانم فرار کنم.

چرا چنین خالکوبی‌ای روی گردنت زدی؟

چند وقت قبل یک سریال دیدم و به عشق بازیگر آن سریال نقش این پروانه خاص را روی گردنم خالکوبی کردم.

چطور دستگیر شدی؟

دو روز بعد از درگیری با آن پسر یک موتورسیکلت را که کنار خیابان پارک شده بود سرقت کردم، با موتورسیکلت سرقتی در خیابان در حال حرکت بودم که پلیس به من شک کرد و با استعلام شماره پلاک مشخص شد سرقتی است و بازداشت شدم. دو روز بعد از جنایت هم در زندان بودم و حتی اگر می‌خواستم هم نمی‌توانستم به محل درگیری برگردم.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پیروزه ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    25 0
    12بار رفته زندان .26سالشه تا 60سالگی چی میشه برای خودش یک لات گردن کلفت در محله میشه خدایا خودت کمک کن که از دست اینهاراحت شویم. الهی امین.
    • حیدر صالح ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      14 0
      افراد غیر قابل اصلاح باید با طناب دار مرگ ملایم اعدام شوند هم خودشون راحت میشن و هم جامعه
    • ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      0 0
      ۲۶ سال دارد و ۱۲ بار به اتهام زورگیری، مواد مخدر و انواع سرقت به زندان افتاده است.// آقای قوه قضائیه اگر این شرور همان اول شرارت "اخته و تبعید" شده بود مقتول(امیر) امروز بجای قبر توی خونه ش بود. چنتا مصداق رویه سهل گیرانه شمارو تغییر میده؟ با شل گرفتن و مسامحه کاری نمیشه یه شهر 10 میلیون نفری رو اداره کرد. مگر اینکه هر روز یه وانت جنازه از تو خیابونا جمع کنین.
    • ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      4 0
      تکرار شرارت بعد ۳ بار حبس ۵ سال دوباره تکرار شد حبس ۱۵ سال دوباره تکرار شد ابد لازم بود اعدام به تشخیص قاضی
    • حمیدرضا ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      2 0
      مدارای نابجای قوه مماشاتیه باعث جسور شدن این مفتخورهای انگل صفت شده!!
  • ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    22 0
    چقدر راحت آدم میکشند. همیشه پای یک زن معتاد خیابانی در وسط همه قتل ها است.
    • ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      14 0
      وقتی تیم صلح و سازش کارشو خوب انجام می‌دهد قتل هم فراوان میشود😂
    • ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      7 0
      اگر زندان جا ندارد از این جماعت بیگاری بکشید فقط تو جامعه نباشند
  • ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    9 0
    درود به پلیس عزیز
  • Saeid ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    15 0
    چرا باید چنین حیواناتی با این همه سابقه و خلاف ازاد باشند واقعا کسی که 11بار رفته زندان و اصلاح نشده باید به همین راحتی تو جامعه ازادانه برخه و جنایت کنه؟ والله این تساهل و مساعدت های بی جا ظلم به مردمه. اعدامشون کنید این کثافات رو
  • ممد ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    6 1
    ریشه هر جه بدبختی وقتل ودزدی از ابتدای تاریخ کشورها تا به حالا در نهاد زن است
    • ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      7 3
      خجالت بکشید لطفا‌ دین ما که مذهب تشیع هستش خیلی برای خانم ها احترام قائل شده. در هیچ جایی از جوامع بشری سراغ نداریم که مردها برای دفاع از مزار یک خانم کشته شوند که مردان ما در دفاع از مزار حضرت زینب سلام الله علیها با افتخار و احساس شهید شدند.
    • ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      0 0
      این نگاه اسلامی نیست، تو این پرونده هم که اتفاقا زنه باعث شد قاتل که مرد بود گیر بیفته
  • ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    4 5
    منکه نسبت به جنس زن بدبینم خلی زیاد
  • ممد ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    6 5
    ریشه هر جه بدبختی وقتل ودزدی از ابتدای تاریخ کشورها تا به حالا در نهاد زن است نمیدانم بگویم ایکاش وجود زن نبود به هر حال منکه نسبت به جنس زن بدبینم خلی زیاد
    • ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      1 0
      ریشه قتل و آدمکشی "بیدینی" هست و بی اعتقادی به آخرت.
    • ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      0 0
      اگر زن نبود می خواستی از زیر بته عمل بیای؟ به نفس خودت بدبین باش که همه بدبختیا از همین نفس اماره است می‌خواد مرد باشی یا زن
  • ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    9 0
    مفسد فی الارضه...اعدام...
  • رضا یزد ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    8 1
    بیچاره پلیس ها .هی دزد و خلفکار بگیرن شهید بدن و بعد بدهند دست سیستم قضایی بعد چند ماه ببینن آزاد شده شبیه یه دفاع یا دروازه بانی هست که دفاع میکنه و توپگیری میکنه ولی مهاجم موقعیتها رو هدر بده
  • ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    10 0
    ۲۶ سال دارد و ۱۲ بار به اتهام زورگیری، مواد مخدر و انواع سرقت به زندان افتاده است.// این دزدان و چاقو کش ها اراذل و اوباش کثافت ها بیغیرت ها نامردها گردی ها همه وهمه ستون فقران اغتشاشات و اغتشاشی های زن برده گی هرزه گی بودند . و دقیقا در اغتشاشات بعدی دشمن اینها را با چند دلار اجیر خواهد کرد . لذا برای این لجن ها و کرمهای فاضلاب چنان جرایمی وصل کنید که اغتشاشات زن برده گی هرزه گی بدون اراذل و اوباش بماند یعنی کلا اغتشاشیدن تعطیل کسی دیگه نمی مونه برای اغشاشیدن .
    • ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      5 0
      صادرشون کنن همون غرب
    • حسین ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      0 0
      آخه جالبه خود حکومت هم در اغتشاشات از اینا استفاده می کنه پس اعدام نمیکنه و لازمشون داره
  • ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    3 0
    اگه قوانین ما پایه واساس داشت وجدی بود نباید اجازه میداد این انگلهای جامعه روی زمین وجود داشته باشن! حیف از اکسیژنی که اینا اسنشاق میکنن!
  • ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    4 0
    اصلا این بی مصرف ها برای چی روی زمین زندگی میکنن و ازهمون هوایی که بقیه استفاده میکنن بهره میبرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟جای اینان زیرزمین است نه روی زمین
  • ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    3 0
    خدا را شکر که مقتول هم یکی مثل قاتل بوده
  • ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    3 0
    به جای زندان باید برای حفر معدن و چاه فاضلاب از این اراذل و اوباش استفاده بشه
  • ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    تازه کسی که الان کشته هم آدم درست وحسابی نبود که ولی دم پیگیری داشته باشه که اعدامش کنن. دوباره آزاد میشه برمیگرده آغوش جامعه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس