به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مقاومت اسلامی نُجَباء در مطلبی با عنوان «جنگ فرسایشی از آسمان شمال تا زمین جنوب» نوشت:

حزب‌الله در محور شمالی سرزمین‌های اشغالی بعد از انهدام تجهیزات مراقبتی و هدف قرار دادن مستقیم پایگاه‌های اسرائیلی، ارتش صهیونیستی را به تخلیه بسیاری از مقرهای نظامی وادار کرد و در گام بعدی سعی دارد با شکار سربازان دشمن و انتشار تصاویر آن، رژیم صهیونیستی را در پنهان‌کاری و بایکوت اخبار میدانی ناکام بگذارد.

افزایش میزان تلفات دشمن در خطوط مرزی و توسعه دایره آتش به‌واسطه راکت‌ها و پهپادهای حزب‌الله به عمق مناطق تحت اشغال، هم در پشتیبانی از ارتش و شهرک‌نشینان اختلال ایجاد می‌کند و هم سازمان رزم و ساختار روانی آنان را به‌هم می‌ریزد.

کوچ شهرک‌نشینان و پراکنده شدن سربازان محور شمالی در خارج از پایگاه‌های نظامی، هماهنگی میدانی را در آینده برای ارتش سخت‌تر خواهد کرد، زیرا به اتباع شهرک‌نشین در مرزها به‌عنوان عناصر تأمینی وابسته است.

طولانی‌تر شدن جنگ همراه با سرد شدن تدریجی هوا و شب‌های بلند نیز در تحلیل قوای جسمی و روحی سربازان اسرائیلی مزید بر علت خواهد شد.

سیدحسن نصرالله در آخرین سخنرانی خود ناظر به "جنگ فرسایشی" و اینکه زمان به‌نفع رژیم نیست به نکته کلیدی و تاکتیکی مهمی اشاره کرد و خبر داد که بسیاری از پهپادهای مقاومت در حال بازی با سامانه پدافند هوایی اسرائیل هستند. فعالیت مستمر این سامانه‌ها باعث کاهش توانایی آنها و همچنین کشف نقاط ضعفشان در رهگیری اهداف نیز خواهد شد که این امر در آینده نبرد و اصابت دقیق‌تر موشک‌ها و پهپادهای محور مقاومت از لبنان گرفته تا عراق و یمن و... بسیار مؤثر خواهد بود.

در محور جنوبی، تاکتیک زمین سوخته اسرائیل در غزه نیز نتوانسته از آتش درگیری مقاومت بکاهد بلکه شاهد تشدید نبردها هستیم و انتشار آمار متوالی از انهدام خودروهای زرهی اسرائیل، حاکی از سیطره میدانی مجاهدان فلسطینی بر عرصه نبرد و تزریق درست مهمات و نیرو به نقاط درگیری است.

یگان‌های زرهی و پیاده ارتش متجاوز در جنگ‌ شهری (حتی در اماکنی که به‌ظاهر امن و آرام است) به شکل مستمر اسیر کمین و تاخت‌های رزمندگان زبده حماس و جهاد می‌شوند. سرکردگان رژیم با عجله‌ای که برای پیشروی روی زمین به‌منظور دستاوردسازی دارند، سربازانشان را بدون رعایت اصولی نظیر پاکسازی به کمین‌گاه‌های مقاومت هل می‌دهند که به‌نوعی خودکشی نظامی است.

در این میان، اگر نیروهای مقاومت به اقتضای واقعیت‌های میدان از تدابیر فعلی فراتر رفته و به عملیات استشهادی روی بیاورند (شبیه اقدام شهید "احمد قصیر" که سیدحسن در سخنرانی‌اش از آن به‌عنوان یک نقطه عطف تاریخی یاد کرد) تلفات دشمن رشد چشمگیری خواهد یافت که ترس را در وجود صهیونیست‌ها تعمیق و ای‌بسا زمینه عقب‌نشینی‌شان از غزه را تسهیل کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    فکری هم بحال خود بکنید شما پدافند ضد هوایی نداریدکه جنگنده‌های آمریکائی واسرائیلی را سرنگون یا ازمدار خارج کنيد واین مشکل پاشیل محورهای مقاومت‌ درمنطقه است
  • ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    برعکسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس