کد خبر 1541686
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
سعید معروف سرمربی تیم ملی والیبال می‌شود؟

عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال می‌گوید انتخاب سعید معروف یا دیگر گزینه‌های ایرانی برای هدایت تیم ملی والیبال در شرایط فعلی درست نیست و هدف این است که یک سرمربی خارجی انتخاب شود.

به گزارش مشرق، سومین نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال برای بررسی گزینه‌های هدایت تیم ملی دوشنبه، هشتم مهر ماه برگزار شد. در پایان این جلسه مقرر شد، محمدرضا داورزنی از جانلورنزو بلنجینی، ویتال هاینن، روبرتو پیاتزا، ولادیمیر آلکنو، پیمان اکبری و سعید معروف براساس هدف‌گذاری سکوی المپیک ۲۰۲۸ برنامه اختصاصی دریافت کند و خواستار لیست کادرفنی پیشنهادی شود.

ناصر میرفخرایی، پیشکسوت والیبال و عضو کمیته فنی در مورد گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی گفت: فدراسیون با ۱۳ مربی خارجی صحبت کرده که حدود ۹ نفرشان به دلیل قراردادهایی که دارند، امکان حضور در ایران را ندارند و در نهایت سه، چهار نفرشان شرایط بهتری دارند و شاید زودتر بیایند. از طرفی لیگ تا آخر فروردین طول می‌کشد و لژیونرها هم تا اوایل اردیبهشت نیستند. بنابراین از اویل اردیبهشت تا خرداد مربی می‌تواند باشد و کار کند.

او با بیان اینکه اولویت، انتخاب مربی خارجی است، ادامه داد: برخی از این مربیان دستیارهای خوبی دارند که می‌توانیم از آنها زودتر استفاده کنیم. به این صورت که تا زمان برگزاری اردوی تیم ملی این دستیارها، تیم‌های لیگ را زیر نظر بگیرند، در مورد بازیکنان مورد نظر با تیم‌ها تعامل کنند و برایشان دستورالعمل بنویسند. مثلا اگر یک بازیکن در دریافت ضعف دارد دستیارها از مربیان بخواهند روی دریافت این بازیکن بیشتر کار کند.

سعید معروف سرمربی تیم ملی والیبال می‌شود؟

انتظار داریم اگر سهمیه هم نمی‌گیریم، آبرومند ببازیم

میرفخرایی با بیان اینکه شرایط سختی برای کسب سهمیه المپیک داریم، ادامه داد: پنج تیم برای کسب یک سهمیه تلاش می‌کنند و کار ما خیلی سخت است اما انتظار داریم اگر هم سهمیه نگرفتیم والیبال خوبی را ارائه بدهیم و آبرومند ببازیم نه اینکه از پیش باخته باشیم.

بیشتر بخوانید:

اعلام گزینه‌های نهایی هدایت تیم ملی والیبال ایران

او با اشاره به اینکه از بین مربیان ایرانی هم ۱۰ گزینه برای کادر فنی تیم ملی مطرح شده بودند، در مورد حضور پیمان اکبری و سعید معروف بین گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی گفت: هدف این است که از یک مربی درجه یک که در حد و اندازه والیبال ما باشد، استفاده کنیم. دستیارهای خوبی هم داشته باشد و ایرانی‌ها کنارشان قرار بگیرند.

معروف باید کنار مربیان بزرگ کار کند

میرفخرایی ادامه داد: آقای اکبری هم نظرش این بود که در این مقطع به یک مربی خارجی خوب نیاز داریم. تلاش بر این است که یک مربی سطح اول دنیا بیاید اما اگر نشد که احتمالش کم است یکی از دستیارهایی که قبلا در ایران بوده‌اند به عنوان کادر فنی یا مشاور انتخاب شوند.

او در مورد مطرح شدن نام سعید معروف که سابقه مربیگری ندارد، گفت: از دو سال قبل نظرم این بود که هنوز می‌توانیم از معروف در زمین استفاده کنیم و توانایی کمک به تیم ملی را دارد اما اگر قطعی تصمیم خود را گرفته، می‌تواند به کادر فنی تیم ملی اضافه شود و در کنار مربیان بزرگ قرار بگیرد تا به مرور آماده شود. اگر معروف روی نیمکت قرار بگیرد در عملکرد بازیکنان تاثیرگذار خواهد بود.

سعید معروف سرمربی تیم ملی والیبال می‌شود؟

استفاده از مربی ایرانی در شرایط فعلی درست نیست

این پیشکسوت والیبال در واکنش به اینکه پس احتمال کمی برای سرمربیگری معروف وجود دارد، گفت: الان درست نیست. چون با اینکه آقای عطایی سوابق درخشانی در سرمربیگری داشت اما نتیجه نگرفتیم. جامعه توقع دارد نیمکت تیم ملی تغییراتی اساسی کند و نیمکت سنگین‌تر از زمین باشد. علاوه بر این همه شایسته‌هایمان را جدا از سن و سال جمع کنیم.

میرفخرایی در مورد مشخص شدن گزینه نهایی هدایت تیم ملی بیان کرد: قرار است فدراسیون با این چند گزینه ریزتر وارد مذاکره شود تا جلسه بعدی که احتمالا هفته آینده خواهد بود، گزینه نهایی مشخص شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس