فایننشال تایمز: اوکراین نگران از دست دادن حمایت غرب است

روزنامه فایننشال تایمز نوشت، تغییر توجهات جهانی به جنگ غزه، اوکراینی‌ها را در مورد از دست دادن حمایت غرب از کشورشان نگران کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه فایننشال تایمز افزود: زمانی که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در اوایل ماه جاری میلادی وارد مقر ناتو شد، دریافت که رهبران غربی درباره جنگ صحبت می کنند اما این بار صحبت از جنگ در کشور او نبود.

تنها چند روز قبل از دیدار زلنسکی از بروکسل، حماس حمله شگفت انگیزی به رژیم صهیونیستی کرده بود؛ حمله ای که واکنش این رژیم را با حملات تلافی جویانه و بسیج نیروها برای آغاز درگیری برانگیخت و بار دیگر منطقه خاورمیانه را با بحران مواجه کرد.

رئیس جمهوری اوکراین که مراقب بود این طور به نظر نرسد که برای جلب توجهات جهانی رقابت می کند با رژیم صهیونیستی ابراز همدردی و تلاش کرد حمله به این رژیم را با جنگ اوکراین مقایسه کند. وی از همه رهبران جهان خواست برای ابراز حمایت خود از تل آویو دیدن کنند.

فایننشال تایمز نوشت: زلنسکی اهمیت وحدت مواضع را درک می کند زیرا کشورش در جنگ برای بقا بسر می برد و بشدت به حمایت غرب نیاز دارد.

این رسانه افزود، گفته می شود زلنسکی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیستی پرسیده که آیا می تواند برای ابراز همبستگی از تل آویو دیدن کند اما پاسخ سریع و سردی را دریافت کرده و آنچنان که یک رسانه عبری زبان منتشر کرده به او گفته شده که«اکنون وقتش نیست».

از نظر بسیاری از اوکراینی ها، این واکنش چیزی فراتر از انکار صرف و در واقع یک هشدار جدی بود. با توجه به روند کُند ضد حملات و وجود نداشتن نشانه ای دال بر عقب نشینی روسیه، اوکراین با چشم انداز جنگی طولانی مواجه است که به حمایت بی سابقه و بلندمدت متحدانش نیاز دارد. اما جنگ غزه به موضوع اصلی اختلافات در کنگره آمریکا بدل شده و شکاف ها را در حمایت اتحادیه اروپا از کی یف گسترش داده است.

فایننشال تایمز در ادامه آورده است: در نشست عادی روز دوشنبه (فردا) وزیران خارجه اتحادیه اروپا، اوکراین برای اولین بار از فوریه (بهمن/ اسفند) سال ۲۰۲۲ در صدر مذاکرات نخواهد بود. آنها به موضوع آوارگان در درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس خواهند پرداخت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه از کنگره خواست تا بسته امنیتی جدیدی را برای اوکراین و رژیم صهیونیستی تصویب کند اما این خواسته بایدن تاثیر چندانی در رفع نگرانی اوکراینی ها نداشته و البته ترس آنها بی جهت نیست زیرا جهان از قبل هم جنگ اوکراین را فراموش کرده بودند.

برخلاف نظر ناظران خارجی که اوایل ماه جاری اعلام کردند که ۶۰۰ روز از جنگ روسیه علیه اوکراین گذشته است، اوکراینی ها بر این باورند که سه هزار و ۵۲۵ روز از این جنگ سپری شده است. از نظر مقامات کی یف، درگیری در ۲۰ فوریه ۲۰۱۴ آغاز شد، زمانی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیروهایش را به کریمه و از آنجا به مناطق شرقی اوکراین موسوم به دونباس اعزام کرد.

اوکراینی‌ها همچین به خاطر دارند که چگونه پس از امضای توافق مینسک ۲، به عنوان توافقی بحث‌برانگیز به بهانه ارائه نقشه راه صلح در سال ۲۰۱۵، جهان تا حد زیادی آنها را نادیده گرفته است.

سرهی نیکیفوروف (Serhiy Nykyforov) سخنگوی زلنسکی، در پاسخ به این پرسش که دفتر رئیس جمهور تا چه اندازه نگران تغییر تمرکز جهانی بر خاورمیانه است، تصریح کرد که «هدف اصلی ما جلب توجه به اوکراین است».

کایرلو بودانف (Serhiy Nykyforov) رئیس اطلاعات نظامی اوکراین نیز ابراز خوشبینی کرده که جنگ بین نیروهای صهیونیستی و حماس، کوتاه است و تأثیر بلندمدتی بر حمایت غرب از کی یف نخواهد داشت.

بودانف در گفت و گو با روزنامه پراوادی روسیه گفت اگر جنگ طولانی شود کاملا روشن است که با توجه به نیاز به تامین سلاح و مهمات نه تنها برای اوکراین، مشکلاتی به بار خواهد آمد.

اوکسی ملنیک (Oleksiy Melnyk) یکی از مدیران سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل اندیشکده مرکز رازومکف (Razumkov)، مستقر در کی یف، گفت که جنگ غزه در حال حاضر توجه غرب را از کمک به اوکراین منحرف کرده است. کاهش توجه رسانه‌ها، اولویت‌ها را تغییر می دهد و این امر نه تنها از توجهات سیاسی می کاهد که بر منابع نیز تأثیر می‌گذارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    3 0
    خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    3 0
    تسلیت به غربگداها داخلی
  • US ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    وای زلنسکی گدا کوشته شد
  • عمیر IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    درود بر اوکراین مقتدر
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    غربیها اگر صهیونیست ها را اولویت بندی کنند در درجه اول باید به نتانیابو جونشون کمک کنند.اگه بیکار بودن و کار واجبی نداشتن یه چیزی به این دلقک بدن. به قول معروف مهمان از مهمان بدش میاد صابخونه از هردو.
  • مهدی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    میخوام ببینم این غرب گدایان غرب پرست که دم از شجاعت و درایت این مردک دلقک صهیونیست زلنسکی میکردند و میگفتن امریکا تمام بودجه اش رو اختصاص داده به اوکراین الان کجاهستند اون موقع که میگفتن اوکراین برنده اس کجاهستند گفتم خدمت شما این جنگ با پیروزی روسیه تمام میشود ارتش سرخ با دست خالی پیاده نظام برلین رو فتح کرد این جنگ حماس و اسرائیل رو بنظرم امریکا و ناتو عمدا راه انداختند که از دست دلقک اوکراینی خلاص شوند خخخخ اوکراین نابود شد امریکا باید بین اسرائیل که دروازه های مقاومتش هستند و سد محکم بین مسلمانان و اروپائیان و امریکا هست و اوکراین یکی رو انتخاب کنه اگر اسرائیل رو رها کنه نظریه ایران اثبات میشه که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو بشه اگه اوکراین رو رها کنه دیگه هیچ کشوری به امریکا اعتماد نمی کنه اگه هردو کشور رو باهم بچسبه فشار چین رو چکار باید بکنه که قراره در اینده با تایوان جنگی رو شروع کنه تازه امریکا باید تا قبل از انتخابات جنگ اوکراین رو به پایان برسونه وگرنه جنگ به داخل خاک امریکا سرایت می کنه پیرمرد آلزایمری حیله گر امریکا باید بین بد اسرائیل و بدتر اوکراین یکی رو انتخاب کنه راه دیگه ای پیش رو این آلزایمری حیله گر نبوده و نیست اگه بخواد حد وسط رو بگیره فاتحه امریکا رو باید مثل شوروی بخوانیم و امریکا تجزیه خواهد شد تمام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس