نگرانی زلنسکی نسبت به تضعیف توجه غرب به کشورش

رییس جمهور اوکراین به‌رغم تلفات بیشمار نیروهای این کشور در جریان ضدحملات ناکام علیه مسکو، از ارتش کی‌یف خواسته است تا روزانه دست کم ۵۰۰ متر از قلمرو تحت تصرف روسیه را پس بگیرند.

به گزارش مشرق، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین به نیروهای این کشور دستور داده است تا روزانه ۵۰۰ متر از مناطق تحت کنترل روسیه را پس بگیرند؛ این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به‌تازگی تاکید کرد که ضدحملات کی‌یف کاملاً شکست خورده است.

زلنسکی در نطقی ویدئویی گفت: ما هر روز باید نتیجه بگیریم و پیشروی داشته باشیم. باید مقابل حملات روسیه مقاومت کنیم و اشغالگران را بکشیم و پیش برویم.

وی افزود: هر روز باید دست کم یک کیلومتر، ۵۰۰ متر پیشروی کنیم. برای بهبود مواضع اوکراین و فشار آوردن بر اشغالگران، به این پیشروی نیاز داریم.

زلنسکی که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، همواره در موقعیت‌های مختلف از آمریکا و متحدانش درخواست کمک نظامی و غیرنظامی کرده است، در این سخنرانی نیز گفت که این پیشروی‌ها اوکراین را تقویت کرده و «متحدان خارجی کی‌یف را برای تامین نظامی هرچه بیشتر ترغیب می‌کند.» به ادعای او، «هفته بعد فرصت‌های بیشتری (برای پیشروی) در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت!»

این اظهارات در حالی مطرح شده است که نیروهای روسیه در حال پیشروی حوالی شهر «آودیوکا» در جمهوری دونتسک و کوپیانسک در منطقه خارکف اوکراین هستند.

پوتین اوایل ماه جاری گفت که اوکراین در ضدحملاتش که از ماه ژوئن آغاز شده، بیش از ۹۰۰ هزار سرباز خود را از دست داده است.

کایریل بودانوف، رییس اطلاعات ارتش اوکراین اذعان کرده است که عملیات نظامی کی‌یف، به هیچ وجه طبق برنامه پیش نمی‌رود. پس از عملیات غافلگیرکننده مقاومت اسلامی فلسطین علیه نیروهای رژیم صهیونیستی و واکنش وحشیانه این رژیم علیه غیرنظامیان، کی‌یف همچنین به منظور جلب حمایت و توجه غرب با تل‌آویو در رقابت است.

کاخ سفید روز جمعه درخواست بودجه اضطراری ۱۰۶ میلیارد دلاری مطرح کرده است. از این مبلغ، ۶۱.۴ میلیارد دلار به کی‌یف و ۹.۲ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی تعلق خواهد گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    1 1
    بابا زلنس باهوش کی بودی تو
  • عمیر IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    زنده باد قهرمان مقاومت
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    50 متر هم قبوله!! اگه بتونی کوکایینی!!!
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    اه مگه اکراین مسکو را فتح نکرد پس این اصلاح طلبان چی میگند روسیه شکست خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس