دیدار وزرای بهداشت ایران و پاکستان در قاهره، توافق بر گسترش همکاری‌ها

وزیران بهداشت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حاشیه ﻧﺸﺴﺖ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ‌ﺍﯼ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ در قاهره دیدار و طرفین بر افزایش همکاری‌های متقابل توافق کردند.

به گزارش مشرق و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت و خدمات ملی پاکستان در اسلام‌آباد، «ندیم جان» وزیر بهداشت پاکستان و «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در حاشیه ﻫﻔﺘﺎﺩﻣﯿﻦ ﻧﺸﺴﺖ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ‌ﺍﯼ ﺩﻓﺘﺮ ﻣﺪﯾﺘﺮﺍﻧﻪ ﺷﺮﻗﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﻗﺎﻫﺮﻩ پایتخت ﻣﺼﺮ دیدار کردند.

وزیر بهداشت پاکستان با قدردانی از نگاه مثبت و برادرانه مقام‌های دولت ایران در تقویت روابط نزدیک با پاکستان، گفت: روابط تاریخی دو کشور با ایمان مشترک، تاریخ و فرهنگ مشترک پیوند خورده است.

وزیر بهداشت ایران نیز گفت: ایران نه تنها پاکستان را به عنوان یک کشور همسایه بلکه به عنوان یک کشور برادر می داند.

طرفین در این دیدار چالش‌های جدید پیش روی مقوله بهداشت را مورد بحث و بررسی قرار دادند و راه‌هایی را برای پاسخگویی به این چالش‌ها در راستای بهبود مردم دو کشور و منطقه شناسایی کردند.

وزیران بهداشت ایران و پاکستان توافق کردند تا تلاش های مشترکی برای تضمین مراقبت های بهداشتی بهتر از طریق اتخاذ بهترین شیوه ها در هر دو کشور انجام شود.

آنان همچنین بر همکاری نزدیک برای پیشگیری از بیماری‌های همه‌گیر از جمله تب دنگی و تقویت امنیت بهداشتی در مرزهای مشترک تاکید کردند.

ندیم جان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست جهانی امنیت بهداشت در اسلام‌آباد که قرار است دسامبر امسال برگزار شود، دعوت کرد.

عین‌اللهی نیز از همتای پاکستانی خود جهت سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس