کد خبر 1532950
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کابوس بایدن از توقف کمک‌های آمریکا به اوکراین

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا نگران است که آشفتگی‌های سیاسی در کنگره مانع از ادامه کمک‌های ایالات متحده به اوکراین برای نبرد با روسیه شود.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده روز گذشته (چهارشنبه) اذعان کرد، نگران است مبادا آشفتگی‌های سیاسی در واشنگتن، کمک‌های این کشور به اوکراین را تهدید کند و از جمهوری‌خواهان خواست تا درگیری‌های داخلی خود را متوقف کرده و به جای آن از کمک‌های «ضروری و مهم» به کی‌یف حمایت کنند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، ابراز نگرانی بایدن، تحت تاثیر هرج و مرج‌های سیاسی اخیر ایجاد شده در مجلس نمایندگان آمریکا، بوده است و وی عنوان کرده که به زودی سخنرانی بزرگی را در مورد ضرورت کمک به اوکراین در جنگ این کشور با روسیه ایراد خواهد کرد.

بایدن در پاسخ به این سؤال که آیا این امکان وجود دارد که برکناری «کوین مک کارتی» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از سوی تندروهای جمهوری‌خواه بتواند در روند تخصیص کمک‌های مالی بیشتر به اوکراین ایجاد اختلال کند، گفت: «این موضوع مرا نگران می‌کند با این حال می دانم که اکثریت اعضای مجلس نمایندگان و سنا در هر دو حزب عنوان کرده‌اند که از تامین مالی اوکراین حمایت می‌کنند».

اظهارات بایدن در حالی مطرح می‌شود که توافق ایجاد شده جهت تصویب لایحه موقت بودجه برای جلوگیری از تعطیلی دولت ایالات متحده آمریکا بدون در نظر گرفتن بودجه جدیدی برای اوکراین حاصل شده و برکناری رئیس مجلس نمایندگان شرایط را برای بررسی بودجه‌ای جدید جهت ارسال کمک‌های اضافی به اوکراین پیچیده‌تر می کند.

تاکنون گزینه‌های جدید ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، دیدگاه های متنوعی در مورد کمک به اوکراین داشته‌اند. از بین این افراد، «جیم جردن»، نماینده تندروی حزب جمهوری‌خواه به طور قابل توجهی نسبت به اقدام دولت برای کمک مالی به اوکراین بدبین بوده است.

طبق این گزارش، تصمیم گیری در باب موضوع اوکراین در این برهه زمانی بسیار مهم است، زیرا کاخ سفید هشدار داده است که کمک‌های ارسالی به این کشور ممکن است، ظرف چند ماه آینده تمام شود. امری که می‌تواند برنامه اوکراین را برای تشدید حملات خود به روسیه پیش از آغاز فصل زمستان متوقف کند.

بایدن عنوان کرده است که راه‌های دیگری نیز وجود دارد که از طریق آنها بتوانیم بودجه مورد نیاز اوکراین را بدون تأیید کنگره تأمین کنیم، با این حال وی در این مورد جزئیات بیشتری را مطرح نکرده است.

قرار است رئیس جمهور آمریکا در روز پنج‌شنبه، جلسه‌ای را با تیم امنیت ملی خود با محوریت جنگ اوکراین برگزار کند. بایدن در جریان رایزنی‌های اخیرش با رهبران کشورهای مختلف به طور خاص به این مسئله اشاره کرده که در مورد تصویب آن بخش از لایحه بودجه آمریکا که به اختصاص کمک به اوکراین مرتبط است، کاملا مطمئن است.

ناظران و تحلیلگران بر این باورند که این قبیل موضع گیری‌های بایدن حاکی از حمایت جدی او بر تداوم حمایت آمریکا از اوکراین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    0 0
    کابوس جو خواب آلوده بست نکشیده
  • عمیر IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    چراپوتین جنگ را باخته است؟ یک هفته هم از جنگ نمی‌گذرد و بیش از پیش به نظر می‌رسد که ولادیمیر پوتین به سمت شکستی تاریخی پیش می‌رود. او ممکن است همه‌ی نبردها را ببرد ولی جنگ را می‌بازد. رویای پوتین برای بازسازی امپراتوری روسیه همیشه بر این دروغ استوار شده بود که اوکراین کشوری واقعی نیست، اوکرایینی‌ها ملتی واقعی نیستند و ساکنان کی‌یف، خارکف و لویو مشتاق حکومت مسکواند. این ادعایی کاملا دروغ است-

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس