آلمان قرارداد خرید سپر موشکی با رژیم صهیونیستی امضا کردند

رژیم صهیونیستی پس از دریافت چراغ سبز آمریکا در تاریخ ۲۶ مرداد سالجاری، امروز (پنجشنبه) قراردادی به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار برای فروش سامانه موشکی ارو-۳ ( Arrow-۳) به آلمان امضا کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه امروز با اعلام اینکه این قرارداد بزرگترین فروش تسلیحاتی تاریخ کوتاه مدت رژیم صهیونیستی است، نوشت: این سامانه دفاع ضدموشکی به عنوان بخشی از «سپر آسمان اروپا» توسط برلین خریداری می‌شود.

ارو-۳ یک موشک ضد بالستیک مافوق صوت و دوربرد، محصول مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا است که برای محافظت از آسمان اروپا در کنار سامانه پاتریوت PAC-۳ (با بُرد متوسط) و IRIS-T (کوتاه بُرد) انتخاب شده است.

بنا به ادعای مؤسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم، رژیم اشغالگر قدس با انعقاد این قرارداد در رتبه نهمین صادرکننده تجهیزات و فناوری نظامی در جهان قرار گرفت.

وزارت دفاع اسرائیل مدعی است که صادرات تسلیحات این رژیم در سال گذشته به رکورد جدید ۱۲.۵ میلیارد دلاری رسید که ۲ برابر میزان سه سال قبل است.

بر اساس گزارش مجله فرانسوی لوزین نول، برلین که سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت آمریکایی و IRIS-T آلمان را به اوکراین تحویل داده است، با هدف تجمیع خریدهایش در برابر آنچه تهدید فزاینده روسیه می‌نامد، ابتکار عمل اجرای طرح «سپر آسمان اروپا» را در دست گرفته است.

طرح سپر آسمان اروپا در اکتبر (مهر/‌آبان) ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و تاکنون ۱۷ کشور اروپایی در آن مشارکت دارند.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، خرید سامانه Arrow-۳ توسط برلین باید توسط واشنگتن تایید می‌شد زیرا این سیستم به طور مشترک توسط صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی (IAI) و شرکت آمریکایی بوئینگ ساخته شده است.

هدف این سیستم محافظت از آلمان و همسایگانش در برابر موشک‌های بالستیک اعلام شده و می‌تواند کلاهک‌های هسته‌ای را تا فاصله ۲۴۰۰ کیلومتری (تقریباً ۱۵۰۰ مایلی) و حتی خارج از جو رهگیری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هوشنگ IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    دلم می خواد ۲۰۰ گنبد آهنین بخرم به صورت دایره بچینم خودم هم وسط دایره به ایران بگم منو بزنید همزمان شروع کنم به فیلم گرفتن از شاهکار ایران 😂😂😂😂😂😂😂
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    آلمان دست خودش که نیست، اربابای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشش دوتا پس گردنی میزنن بهش میگن بخر اونم میگه چشم!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس