کد خبر 1527695
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
ناکامی حزب پاشینیان در انتخابات شورای شهر ایروان

حزب «پیمان مدنی» نخست‌وزیر ارمنستان موفق نشد در انتخابات روز گذشته، آراء کافی را برای حفظ اکثریت شورای شهر ایروان به دست آورد.

به گزارش مشرق، حزب «پیمان مدنی» «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نتوانست در جریان انتخابات روز گذشته (یکشنبه)، برای حفظ اکثریت خود در شورای شهر ایروان، آراء کافی را به دست آورد.

خبرگزاری روسی «ریانووستی»، در صورتیکه حزب پیمان مدنی پاشینیان بتواند ائتلاف تشکیل دهد، ممکن است بتواند شهردار بعدی شهر ایروان را منصوب کند.

نتایج اولیه نشان می‌دهد که حزب نخست‌وزیر ارمنستان در مقایسه با دیگر رقبای خود عملکرد بهتری داشته است و توانسته ۳۲ درصد آراء را به دست آورد اما به هرحال این آراء برای کسب اکثریت قاطع «شورای ریش‌سفیدان» که شهردار را منصوب می کند ناکافی است.

تاکنون پاشینیان و «تیگران آوینیان» نامزد شهرداری حزب وی در خصوص نتایج انتخابات اظهارنظر نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، حزب «پیشرفت ملی» که نماینده «هایک ماروتیان» شهردار سابق ایروان است، در انتخابات روز گذشته، با کسب حدود ۱۹ درصد از آراء در جایگاه دوم قرار گرفت.

حزب «مادر ارمنستان» با کسب ۱۵ درصد آراء در جایگاه سوم قرار گرفت و احزاب جمهوری‌خواه و صدای عمومی در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند و هر پنج حزب در شورای شهر جدید ایروان، دارای کرسی خواهند بود.

کمیسیون مرکزی انتخابات ارمنستان (CEC) گزارش کرد که تنها ۲۸.۵ درصد از رأی‌دهندگان واجد شرایط ایروان در انتخابات شورای شهر روز یکشنبه رأی دادند و مشارکت در این انتخابات کمتر از ۴۴ درصدی بوده است که در انتخابات قبلی شورای شهر ایروان در سال ۲۰۱۸ رأی داده بودند.

بر اساس این گزارش، انتخابات روز یکشنبه، در نوع خود اولین مورد از انتخابات پارلمانی ژوئن ۲۰۲۱ ارمنستان محسوب می‌شد که شمار زیادی از مردم ارمنستان فرصت داشتند تا صدای خود در صندوق‌های رأی به گوش مقام‌های این کشور برسانند.

ناظران می‌گویند که نتایج انتخابات شورای شهر ایروان نمایانگر حمایت رو به کاهش عموم مردم این کشور از پاشینیان است. پیش از این انتقادات گسترده‌ای از سوء مدیریت او در جنگ ۲۰۲۰ قره باغ کوهستانی و مذاکرات جاری با آذربایجان در بین مردم ارمنستان صورت گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس