هزاران کارگر شرکت‌های خودروسازی آمریکایی اعتصاب کردند

پس از شکست مذاکرات میان سندیکای کارگران و شرکت‌های خودروسازی آمریکایی، هزاران کارگر کارخانه‌های مونتاژ خودرو این شرکت‌ها دست به اعتصاب زدند.

به گزارش مشرق، پس از شکست مذاکرات میان سندیکای کارگران و شرکت‌های خودروسازی آمریکایی جهت دستیابی به توافق کاری ۴ ساله، هزاران کارگر شاغل در کارخانه‌های مونتاژ ۳ شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا دست از کار کشیدند.

شرکت‌های خودروسازی «General Motors»، «Ford Motor» و «Stellantis» ۳ شرکت خودروسازی بزرگ آمریکایی هستند که شاهد اعتصاب تعداد زیادی از کارگران خود در نتیجه شکست این مذاکرات بوده‌اند. کارخانه‌هایی که کارگران آنان دست از کار کشیده‌اند به تولید خودروهای با سود بسیار بالا مشغول بوده‌اند.

تعداد کارگرانی که دست به اعتصاب زده‌اند به ۱۲.۷ هزار نفر می‌رسد و در این میان ۵.۸ هزار کارگر مربوط به شرکت «Stellantis»، ۳.۶ هزار کارگر مربوط به شرکت «General Motors» و ۳.۳ هزار کارگر مربوط به شرکت «Ford Motor» هستند. این در حالی است که تعداد اعضای سندیکای کارگران شرکت‌های خودروسازی آمریکا که در این ۳ شرکت مشغول به کار هستند به ۱۴۶ هزار نفر می‌رسد.

مذاکرات میان سندیکای کارگران و این شرکت‌های خودروساز با هدف دستیابی به توافق کاری ۴ ساله انجام شد، اما نتیجه‌ای را در پی نداشت و تنش در مذاکرات میان ۲ طرف در هفته‌های گذشته با بحث بر سر پیشنهادهایی پیرامون افزایش دستمزد، کاهش هزینه‌های زندگی و هفته‌های کاری کوتاه‌تر، افزایش یافته بود.

برآوردهای مؤسسه اقتصادی «Anderson Economic Group» در ماه گذشته از آن حکایت داشت که در صورت اعتصاب کارگران این شرکت‌های خودروسازی، تنها در ۱۰ روز زیانی به مقدار ۱۰ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا وارد خواهد آمد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس