کد خبر 1520422
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
انجمن نویسندگان و بازیگران آمریکا اعتصاب کرد

انجمن نویسندگان و بازیگران آمریکا اعلام کرد که علی رغم گفتگوی اتحادیه با مقامات دولتی به اعتصابات خود ادامه خواهند داد.

به گزارش مشرق، انجمن نویسندگان و بازیگران آمریکا اعلام کرده با وجود صحبت‌هایی که میان این اتحادیه با برخی مقامات دولتی صورت گرفته به اعتصاب خود ادامه خواهند داد، زیرا پیشنهادهای ارائه شده برای این اتحادیه موردنظر اهداف نویسندگان و بازیگران را تامین نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انجمن نویسندگان آمریکا پس از آن که در هفته‌های اخیر نتوانست در مذاکرات خود با مقامات دولتی به نتیجه برسد از ادامه فعالیت خود انصراف داد و پس از آن نیز انجمن بازیگران هالیوود به آن ملحق شد و تولیدات در سراسر هالیوود متوقف شد.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند این اعتصاب می‌تواند برای اقتصاد آمریکا میلیاردها دلار هزینه داشته باشد.

اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون که از سوی والت دیزنی و نتفلیکس هم کار می‌کنند اعلام کردند از موضع خود در مورد مشکلات مالی کوتاه نخواهند آمد.

انجمن نویسندگان آمریکا پیشتر نیز به دلیل برآورده نشدن برخی از خواسته‌ها و مطالباتشان دست به اعتصاب گسترده و بی سابقه در ۱۵ سال اخیر زده بود.

این انجمن در یک سند طولانی پیشنهاد داده بود در هر سریال تلویزیونی حداقل۶ تا ۱۲ نویسنده بر اساس تعداد قسمت‌ها باید فعالیت داشته باشند، اما این پیشنهاد از سوی استودیوها پذیرفته نشد و آن‌ها حتی پیشنهاد جایگزینی مطرح نکردند.

این صنف همچنین خواستار تضمین حداقل هفته‌های استخدام برای هر نویسنده از ۱۰ هفته تا ۵۲ هفته شده بود، اما استودیوها این پیشنهاد را نیز رد کردند و پیشنهاد متقابلی ارائه نکردند.

اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون آمریکا این دو موضوع را «نقاط اصلی اختلاف» خواند، اما اعلام کرد که مایل بوده غرامت و دستمزد را افزایش دهد و حتی از آخرین پیشنهاداتش نیز فراتر برود در صورتی که انجمن نویسندگان بر روی تحقق پیشنهادهای بزرگ خود اصرار و تاکید نداشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس