کد خبر 1526483
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
پاسخ عربستان به آمریکا درباره رابطه با تل‌آویو

ریاض رسما آب پاکی را روی دست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ریخته و به واشنگتن اعلام کرده است که مسئله فلسطین باید حل و فصل شود.

به گزارش مشرق، سازمان رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی (مکان) در این باره به نقل از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گزارش داد: «سعودی‌ها کاملا صریح به ما اعلام کردند که مسئله فلسطین برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل یک مسئله مهم و محور است و از نظر ریاض عادی سازی روابط باید شامل اجرایی شدن راه‌حل دو دولتی باشد».

بلینکن تصریح کرد: «تلاش‌های عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و اسرائیل به تقویت رهبران یا دولت‌های فعلی دو طرف مربوط نمی‌شود، بلکه بیشتر در راستای پیشبرد جهان به‌منظور برقراری (به ادعای بلینکن) صلح بیشتر است».

وی افزود که تلاش برای گسترش توافقات عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر جایگزینی برای سازش میان صهیونیست ها و تشکیلات خودگردان فلسطین نیست.

سران رژیم صهیونیستی که در سایه تغییر معادلات منطقه‌ای به زیان این رژیم و به مانع خوردن نقشه‌ خود برای تداوم مسیر سازش در منطقه در انزوا به سر می‌برند، طی چند ماه اخیر تلاش کردند تا با خبرسازی مداوم، اینگونه وانمود کنند که مسیر سازش ادامه دارد.

در همین راستا، مقامات رژیم صهیونیستی اخیرا اظهارات متناقضی درخصوص عادی سازی روابط این رژیم با عربستان مطرح کرده‌اند و درحالی که «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی "تل آویو را نزدیکتر از هر زمانی به دستیابی به یک توافق با عربستان" دانسته است، وزیر جنگ این رژیم گفته است که "مسیر عادی سازی روابط با ریاض همچنان طولانی" است.

این درحالی است که عربستان تاکنون ادعاهای مطرح شده درخصوص روند اقدامات برای توافق احتمالی جهت برقراری روابط بین تل آویو و ریاض را تایید نکرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    4 4
    هیچ کشور و انسان باشرافتی که ذات پاکی داره دوس نداره با اسارائیل روابط داشته باشه ولی خب با تهدید امریکا مجبورن چون همه ایران نیستن 40 سال تحریم بشن و اخ نگن کمتر از 1 سال میپاشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس