کد خبر 1524857
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
سفر سرزده وزیر خارجه ژاپن به اوکراین

دولت ژاپن روز شنبه اعلام کرد، یوشیماسا هایاشی، وزیر خارجه این کشور به منظور نشان دادن حمایت توکیو از اوکراین، در دیداری سرزده به این کشور سفر کرده است.

به گزارش مشرق، این نخستین سفر وزیر خارجه ژاپن به اوکراین از زمان آغاز جنگ است.

براساس این گزارش، تاکنون همه کشورهای عضو گروه هفت، وزیران خارجه خود را پس از آغاز جنگ اوکراین، به این کشور فرستاده‌اند و ژاپن آخرین کشوری است که این کار را انجام داده است.

هایاشی که یکشنبه هفته گذشته (۱۲ شهریور) سفر خود را به خاورمیانه و لهستان آغاز کرده است، با وزیر امور خارجه اوکراین، دیمیترو کولبا در کی یف گفت‌وگو خواهد کرد. در این دیدار قرار است وی برنامه ژاپن را برای برگزاری کنفرانسی با هدف بازسازی اقتصادی اوکراین در آغاز سال آینده را به او ارائه دهد.

منابع دولتی ژاپن می گویند براساس بیانیه مشترک رهبران گروه هفت در ماه ژوئیه مبنی بر اینکه هر کشور متعهد شده است "با اوکراین بر روی تعهدات امنیتی خاص، دوجانبه و بلندمدت کار کند"، هایاشی و کول‌با با تهیه سندی در مورد همکاری دوجانبه موافقت خواهند کرد.

سفر او پس از سفر غیرمنتظره فومیو کیشیدا، نخست وزیر این کشور به کی یف در ماه مارس برای گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، پیش از اجلاس سران گروه ۷ در هیروشیما در ماه مه انجام شد.

کیشیدا در دیدار با زلنسکی وعده ۴۷۰ میلیون دلار کمک بلاعوض برای بخش انرژی و ۳۰ میلیون دلار کمک برای تامین تجهیزات غیرکشنده از طریق صندوق ناتو داد و از او دعوت کرد تا عملاً به گردهمایی هیروشیما بپیوندد.

با هدف تشویق بخش خصوصی ژاپن برای مشارکت در بازسازی اوکراین، هیروشی میکیتانی، غول تجارت الکترونیک، هیروشی میکیتانی، غول تجارت الکترونیک گروه و سایر رهبران تجاری، هایاشی را در سفر به اوکراین همراهی کردند.

هیاشی اوایل این هفته از اردن، مصر، عربستان سعودی و لهستان بازدید کرد تا با همتایان خود دیدار کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    احسنت خیلی هم اوکیه 💛💙
  • ساس IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    مردم چه میگویند؟ حالا بازسازی اوکراین را در مقابل بازسازی سوریه پیش دیدگان جهانی تماشا کنید و دوباره برای پیوستن به یک بلوک جهانی تصمیم گیری کنید پس از رخداد جنگ و ویرانی کدام سمت توان بازسازی دارد ؟؟؟ سوریه آنها خراب شد و دوستانش آنرا ساختند !!!اوکراین آن دیگری خراب شد چگونه دوستانش آنرا بازسازی کردند. پس دوباره و چند باره برای پیوستن به یک بلوک دیگر اندیشه کنید؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس