ورشکستگی در اتحادیه اروپا به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۵ رسید

آمارهای جدید نشان می‌دهد تعداد اعلام ورشکستگی در اتحادیه اروپا در سه ماه دوم سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان در ۸ سال گذشته رسیده است.

به گزارش مشرق، یوروستات، اداره آمار اتحادیه اروپا در این هفته اعلام کرد، تعداد اعلام ورشکستگی در اتحادیه اروپا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان در ۸ سال گذشته رسیده است.

بر اساس این آمار، تعداد شرکت‌هایی که در بازه آوریل تا ژوئن ورشکسته شده‌اند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۴ درصد افزایش یافته و ششمین افزایش متوالی سه ماهه رقم خورده است.

در این بازه، اعلام ورشکستگی به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۵ رسیده یعنی زمانی‌که یوروستات شروع به آمارگیری کرده است.

بر اساس این گزارش، آمارها نشان می‌دهد، ورشکستگی در تمامی بخش‌های اقتصاد رو به افزایش است. با این حال، بیشترین افزایش در بخش‌های خدمات اقامتی و غذایی (بیش از ۲۳.۹ درصد)، در بخش حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی (۱۵.۲ درصد) و در بخش آموزش، سلامت و فعالیت‌های اجتماعی ثبت شده است.

در میان ۲۷ کشور عضو این اتحادیه، تعداد ورشکستگی‌ها بیشتر در مجارستان (بیش از ۴۰.۸ درصد)، لتونی (۲۴.۸ درصد)، استونی (۲۴.۶ درصد) بوده است.

بیشترین کاهش در تعداد شرکت‌های در معرض ورشکستگی در قبرس ثبت شده است (۴۸.۵ درصد) و پس از آن کرواسی (۲۳.۶ درصد) و دانمارک (۱۵.۹ درصد) قرار دارند.

از طرفی، آمارهای یوروستات نشان داد، ثبت یک کسب و کار جدید در سراسر این اتحادیه نیز ۰.۶ درصد افت داشته است.

کارشناسان، دلیل افزایش ورشکستگی‌ها را به طورکلی عدم وجود ثبات و کند شدن رشد اقتصادی در اتحادیه اروپا عنوان می‌کنند؛ اتحادیه اروپا با افزایش نرخ بهره که به دنبال افزایش نرخ تورم صورت گرفته است، دست و پنجه نرم می‌کند.

با این حال، برخی به پایان یافتن اعطای بسته‌های کمکی در دوران همه‌گیری کرونا اشاره می‌کنند که به صورت مصنوعی به ادامه حیات شرکت‌ها کمک کرد.

کریستوف نیرینگ، رئیس انجمن حرفه‌ای مدیران ورشکسته در آلمان، به وال استریت ژورنال گفت: «اکنون بازار تکان خورده است. بسیاری از شرکت‌هایی که اکنون به دنبال کمک دولتی هستند، پس از همه‌گیری نیز با مشکل مواجه بودند و ورشکستگی آن‌ها تعجب‌آور نیست چراکه اکنون با افزایش هزینه‌های مالی و دستمزد مواجه هستند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    آخه اروپا بااااااغه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس