کد خبر 1512272
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
رئیس جمهوری روسیه:‌ ضدحمله اوکراین در زاپوریژیا موفقیت‌آمیز نبود

رئیس جمهوری روسیه از شدت گرفتن درگیری‌های نیروهای مسلح این کشور و اوکراین در منطقه زاپوریژیا خبر داد و گفت: حمله نیروهای نظامی اوکراین در این منطقه موفقیت‌آمیز نبود.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه دومین مجمع اقتصادی و بشردوستانه روسیه و آفریقا در سن‌پترزبورگ افزود: تأیید می‌کنیم که در چند روز گذشته درگیری ها به شکل قابل توجهی تشدید شده است و همانگونه که در کشورهای غربی هم گفتند، این درگیری‌ها در جهت حمله مهم و اصلی در جهت زاپوریژیا رخ داد.

وی ادامه داد: این ضد حمله گسترده اوکراین چهارم جولای (۱۳ تیرماه ۱۴۰۲) آغاز شد اما همه تلاش‌های آنها ناموفق بود و نیروهای اوکراین با تلفات سنگین به عقب رانده شدند.

وی افزود: تلفات نیروهای اوکراین بسیار زیاد و در حدود بیش از ۲۰۰ نفر بود؛ روسیه نیز تلفاتی داشت اما تفاوت بسیار زیاد است؛ تلفات روسیه گاهی اوقات بیش از ده برابر کمتر از اوکراین است.

دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا پنجشنبه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و برخی رهبران و مقام‌های ارشد کشورهای آفریقایی در سن‌پترزبورگ گشایش یافت. این اجلاس، جمعه به کار خود پایان می‌دهد.

بنا بر اعلام میزبان،‌ شمار زیادی از موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های بین دولتی و بین بخشی بین مسکو و کشورهای قاره سیاه در حاشیه این اجلاس امضا می‌شود.

نخستین اجلاس در این چارچوب، سال ۲۰۱۹ میلادی به میزبانی شهر سوچی در روسیه برگزار شد،‌رویدادی که از نگاه برخی تحلیلگران به عنوان نقطه عطفی برای بازگشت روس‌ها به آفریقا قلمداد شد.

قرار است در اجلاس دوم در این چارچوب به میزبانی سن‌پترزبورگ، یک بیانیه جامع، تعدادی بیانیه مشترک و برنامه اقدام مجمع مشارکت روسیه و آفریقا برای دوره زمانی تا سال ۲۰۲۶ میلادی تصویب شود.

از سال ۲۰۱۹ و برگزاری نخستین اجلاس سران روسیه و آفریقا تاکنون، روسیه کمیسیون‌های بین دولتی دوجانبه برای همکاری های تجاری، اقتصادی، علمی و فناوری با بسیاری از کشورهای این قاره راه اندازی کرده است و قرار است شبکه سفارت ها و نمایندگی های تجاری روسیه در آفریقا توسعه یابند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پری مجرد44 ساله IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    64 8
    روسیه با حمله پیش دستانه که طبق منشور ملل متحد حق مسلم اوست، برنامه آمریکا و ناتو برای حمله به روسیه با جلوداری اوکراین اشغالی را خنثی کرد چنانچه خود دبیرکل حیله گر ناتو صراحتا اعتراف کرد سالها اوکراین را تسلیح و آماده برای حمله به خاک روسیه کرده بودیم. #درود بر روسیه🇷🇺
    • عمیر IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      0 0
      گورتو گم دلقک #زنده باد اوکراین
    • عمیر IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      0 0
      زنده باد اوکراین و رهبرش که دلقکی بیش نبود ولی قهرمان شد برای مردمش و از اونطرف قهرمان پوشالی بود که بعد جنگ دلقک شد زنده باد اوکراین 💙💛👊 !!
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      52 6
      19:30 احسنت، دقيقأ همینطوره!!
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      3 40
      میگن روسیه بهتون سوخو 35 نمیده خخخخخخ
  • عمیر IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 0
    زنده باد اوکراین و رهبرش که دلقکی بیش نبود ولی قهرمان شد برای مردمش و از اونطرف قهرمان پوشالی بود که بعد جنگ دلقک شد زنده باد اوکراین 💙💛👊 !!
  • ساس IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 31
    مغز مرکزی در مسکو دچار سستاندیشی است چگونه است که بلندترین مقام یک کشور گاهی اوقات مجری و خبرخوان رسانه ای میشود. این ناشی از بی بنیگی هوش و توان تحلیل هيئت تحریریه بیانات پوتین است. رییس جمهور یک کشور موقع برنامه ریزی مخفی باید دیدی همه جانبه و میکروسکوپیک داشته باشد نه موقع خطابه عمومی. شاید هم شگردی گمراه کننده از طرف اف اس بی باشد. تا سیبل هدف های تلسکوپیک مسکو بدست دشمن نیفتد
    • شمعون ازجوبشور IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
      0 2
      جرا دچار سست اندیشی شده اید___وظیفه تک تک شما آمریکا گدایان بیوطن به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتون بجنگید که اگر خدای خواسته شکستی برای آمریکای قوم لوط در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
      0 0
      فعلا شما جلوی بایدن رو بگیرین که اشتباهی جای نهارخوری نره سرویس بهداشتی غذا بخوره به بقیه کاری نداشته باشین!! خخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس