جمهوری آذربایجان انتقال گاز به قره باغ را دوباره قطع کرد

رسانه‌های ارمنستانی از قطع دوباره جریان انتقال گاز به ناگورنو-قره باغ از سوی جمهوری آذربایجان خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، ارمنستان می‌گوید که جمهوری آذربایجان جریان انتقال گاز به ناگورنو قره باغ را دوباره قطع کرده است. این درحالیست روز گذشته بعد از شش ماه توقف، انتقال سوخت به این منطقه از سر گرفته شده بود.

براساس گزارش آرمن پرس، خطوط لوله انتقال گاز از روز ۹ جولای(۱۸ تیر) با افت فشار مواجه شد و در نهایت به صفر رسید. به گفته شرکت نفت آرتساخ، با متوقف شدن انتقال گاز به این منطقه پمپ بنزینها به زودی فعالیت خود را متوقف خواهند کرد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، جمهوری آذربایجان از دسامبر ۲۰۲۲ منطقه ناگورنو قره باغ با جمعیت اکثریت ارمنی را تحت محاصره قرار داده است.

طبق گزارشها، صادرات برق و سوخت از جمهوری آذربایجان به قره باغ از ماه ژانویه گذشته و از ۲۲ مارس انتقال گاز به این منطقه به طور کامل متوقف شده است و جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در این منطقه با فاجعه انسانی روبرو کرده است.

باکو اخیرا با استقرار یک ایست و بازرسی نظامی مسیر مهم لاچین به قره باغ را مسدود کرده است. این تنها مسیر دسترسی ارمنستان به قره باغ است. این اقدام باکو با مخالفت‌های بین‌المللی روبرو شده به طوریکه وزارت امور خارجه فرانسه از متحدان ارمنستان، با صدور بیانیه‌ای خواستار بازگشایی راه ارتباطی قره باغ کوهستانی به ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 5
  • کامران IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    6 1
    کار بسیار خوب و پسندیده ای انجام داده ، خاک خودش است و اختیار در دست خودش است.ضمنا حدود حداکثر 25000 ارمنی اشغالگر در خانکندی مستقر هستند که اکثر آنها از ارامنه لبنان ،سوریه ،فرانسه و ... هستند که بعد از اشغال خانکندی در سال 1992 در آنجا سکونت داده شده اند.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    6 2
    یعنی آذربایجان تا قبل این به جدایی طلب های اونجا ، گاز هم می داد!! بابا عجب مرامی.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    7 1
    مسائل داخلی کشورها ربطی به کشورهای دیگه نداره به صرف اکثریت ارمنی بودن اون منطقه ایا میتوانند دست به اسلحه برده و با ارمنستان متحد شده کشتار براه انداخته و بخشی از کشور رو تجزیه کنند؟
    • US ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 3
      خفه شو.مسائل استان های شمالی ایران خیلی هم به کشورماربط داره.
  • سید IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    5 2
    انتقال گاز از ارمنستان به قراباغ غیر قانونی است چون بین باکو و یروان چنین تفاهمنامه وجود ندارد/ اذربایجان بارها اعلام کرد که آماده است به شهروندان خود در قراباغ گاز بدهد
    • BR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 1
      به توچه ربطی داره مریض.
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 0
    زبان خوش حالیشون نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس