کد خبر 1505520
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
یمن کالاها و شرکت‌های سوئدی را تحریم کرد

دولت نجات ملی یمن در واکنش به هتک حرمت‌های ادامه‌دار قرآن کریم در سوئد، کالاها و شرکت‌های سوئدی را تحریم کرد.

به گزارش مشرق، دولت نجات ملی یمن، در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، اعلام کرد که در پاسخ به رهنمودهای «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله و در دفاع از مقدسات اسلام، کالاها و شرکت‌های سوئدی را تحریم می‌کند.

«محمد شرف‌ المطهر» وزیر صنایع و بازرگانی دولت نجات ملی یمن، در همین دستوراتی برای تحریم کالاها و شرکت‌های سوئدی صادر کرد.

به نوشته وبگاه «انصارالله» یمن، طبق این دستورات، واردات مستقیم یا غیرمستقیم تمام کالاهای تولید شده در سوئد، به جمهوری یمن ممنوع است.

بر اساس این گزارش، همچنین کلیه نمایندگی‌های ثبت شده در وزارت صنایع و بازرگانی یمن برای کالاها، محصولات و خدمات با مبدا سوئدی، لغو می‌شود و ثبت شعبه‌های مختلف شرکت‌های خارجی با حساب یک شرکت یا فرد سوئدی ملغی است.

المطهر تاکید کرد: وزارت صنعت و تجارت بر اساس مسئولیت‌های دینی، ملی و اخلاقی خود برای روند تحریم کالاهای کشورهایی که به اسلام و مسلمانان اهانت کنند، اهمیت زیادی قائل است و آن را در چارچوب اقدام لازم برای پاسخگویی به تروریسم غربی که پیام آسمانی اسلام را مورد حمله قرار می‌دهد، می‌داند.

در ادامه اهانت به مقدسات مسلمانان در سوئد به بهانه آزادی بیان، یک سوئدی عراقی‌الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله)، در روز چهارشنبه (هفتم تیرماه) در استکهلم و در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. این اقدام با حمایت و موافقت پلیس و دولت سوئد انجام شد.

در پی این هتک حرمت قرآن کریم، کاربران و فعالان شبکه های اجتماعی در کشورهای عربی و اسلامی خواهان تحریم کالاهای سوئدی در اعتراض به این امر شدند.

این کمپین در پی بیانیه الازهر مصر به راه افتاد که خواستار تحریم کالاهای سوئدی شده بود و از دولتهای اسلامی خواسته بود که مواضع قاطع و یکپارچه‌ای علیه سوزاندن قرآن کریم در سوئد اتخاذ کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • صادق IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    جک سال رو ببین یمن که نون نداره به قول یارویی لنگ میبندند سوئد پیشرفته رو تحریم میکنه.
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      0 0
      سوختی ؟
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      0 0
      فعلا همین یمن شما بدزادگان را تحقیر کرده
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 0
    مورچه چیه که کله پاچش چی باشه
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      قدرت همیشه از یک چیز کوچیک شروع میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس