گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ یک باشگاه اروپایی در پرسپولیس

انتشار خبر انتقال شهاب زاهدی به باشگاه پوشکاش آکادمی مجارستان در سال ۲۰۲۲ توجه اغلب رسانه‌های اروپایی را به خودش جلب کرد.

به گزارش مشرق، در تیرماه سال گذشته و پس از انتقال شهاب زاهدی - مهاجم ایرانی باشگاه زوریا لوهانسک اوکراین - به تیم آکادمی پوشکاش مجارستان یک خبر در رسانه های اروپایی توجه اهالی فوتبال را به خودش جلب کرد.

پس از وقوع جنگ بین کشورهای روسیه و اوکراین این مجوز برای بازیکنان خارجی شاغل در لیگ کشور اوکراین صادر شد تا آنها آزادانه قراردادشان را فسخ کرده و به تیم های دیگر منتقل شوند. در این بین باشگاه آکادمی پوشکاش مجارستان بلافاصله با در نظر گرفتن درخشش شهاب زاهدی در تیم اوکراینی این بازیکن را به خدمت گرفت.

نکته جالب توجه قرارداد مالی زاهدی با این تیم بود که یکی از خبرنگاران مطرح اوکراینی در آن روزها(سال گذشته) به موضوع رکوردشکنی نقل و انتقالات باشگاه های مجارستانی در انتقال شهاب زاهدی اشاره کرد.

ویکتور واتسکو روزنامه‌نگار سرشناس اوکراینی در آن روزها در این باره مدعی شد «شهاب زاهدی ماهانه مبلغی بیش از ۶۰ هزار یورو از پوشکاش دریافت می‌کند که قرارداد سالانه او به حدود ۸۰۰ هزار یورو می‌رسد».

به گفته این روزنامه نگار اوکراینی، زاهدی در آن زمان(تیرماه شال پیش) گران‌ترین بازیکن تاریخ آکادمی پوشکاش بود و یکی از بزرگترین قراردادهای فوتبال مجارستان را امضا کرد.

گران قیمت‌ترین بازیکن تاریخ یک باشگاه اروپایی در پرسپولیس شهاب زاهدی با پیراهن تیم زوریا لوهانسک

یادآور می شود؛ زاهدی در سال ۲۰۲۱ زمانی که در تیم المپیک دونتسک اوکراین بود، با مبلغ ۳۶۰ هزار دلار به زوریا لوهانسک منتقل شد. زاهدی آن زمان هم رکورد نقل و انتقالات باشگاه دونتسک را با این مبلغ شکسته بود.

لازم به ذکر است؛ شهاب زاهدی چند روز قبل با حضور در محل باشگاه پرسپولیس - که فوتبالش در رده بزرگسالان و حرفه‌ای را نیز در همین تیم استارت زد - با مدیرعامل سرخپوشان تهرانی (رضا درویش) دیدار کرد و گفته می‌شود ظرف روزهای آینده قرارداد رسمی‌اش با باشگاه پرسپولیس منعقد خواهد شد.

این بازیکن در لیگ اوکراین و مجارستان توانست همراه با تیم های باشگاهی خود در رقابت های یورو لیگ و یوفا کاپ شرکت کند و از این نظر با ۵۹۵ دقیقه بازی در لیگ های معتبر اروپایی دارای تجربه خوبی برای همراهی پرسپولیس در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴ است.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 3
    چرا اینطوری می خندد؟اگر این به پرسپولیس ملحق شود،من دیگه طرفدارپرسپولیس نیستم و استقلالی میشوم. من را یاد گل به خودی استاد اسدی و بعدش می اندازد.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    به ما بگید اکبر طبری الان کجا داره عشق و حال میکنه و به ریس جمهوری اسلامی میخنده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس