موافقت اتحادیه اروپا با دور جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه

نمایندگان اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با یازدهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس، سوئد که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد روز چهارشنبه بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد.

ریاست اتحادیه اروپا اعلام کرد: «امروز، نمایندگان اتحادیه اروپا با بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کردند که این بسته شامل اقداماتی با هدف مقابله با دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه است».

اتحادیه اروپا تا کنون 10 بسته تحریمی علیه روسیه اعمال کرده و آخرین تحریم را روز 25 فوریه علیه این کشور اعمال کرده بود.

در اواخر ماه فوریه بود که اتحادیه اروپا و کانادا بسته تحریمی گسترده‌ای را علیه روسیه در سالگرد آغاز عملیات ویژه روسیه علیه اوکراین اعمال کردند.

پیشتر نیز «اورسولا ون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا گفته بود که بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه شامل اقداماتی است که مانع از دور زدن تحریم‌های کنونی می‌شود.

تحریم کشورهای غربی علیه روسیه در حالی اعمال می‌شود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه چند روز پیش گفته بود که علی‌رغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌های غرب، روسیه توانسته بر مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها غلبه کند.

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز با اشاره به باج ندادن بسیاری از کشورهای جهان به غرب برای تحریم روسیه گفته بود: «علی‌رغم فشارها و باج‌گیری‌های غرب، ۸۰ درصد کشورهای جهان به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوستند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس