قلعه‌نویی: به دنبال بازی کردن با تیم‌های ضعیف نیستم/ هیچ اختلافی با کاشانی نداریم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: من دنبال این نیستم با حریفان ضعیف بازی کنیم تا رنکینگ تیم ملی را بالا ببریم، من به دنبال برگزاری بازی با تیم‌های قدرتمند هستیم.

به گزارش مشرق، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امشب در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و پس از بازگشت از کشور قطر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرعه‌کشی جام ملت‌ها خوب بود. در گروه خوبی قرار گرفتیم. بحث این است که با چه آمادگی فنی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنیم. باید برنامه ریزی خوب داشته باشیم، با حریفان خوبی بازی کنیم که هر چقدر به مراحل پایانی نزدیک شدیم، بتوانیم رقابت کنیم زیرا هر چقدر جلوتر برویم، بازی‌ها سخت تر می‌شود.

وی افزود: در جام جهانی قطر از ۶ تیمی که حضور داشتند سه تیم به مرحله دوم این رقابت‌ها راه پیدا کردند و این موضوع حکایت از این دارد فوتبال در آسیا پیشرفت کرده است. باید به همه حریفان احترام بگذاریم. همه حریفان در حال آماده کردن خود هستند.

سرمربی تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: در مبحث فنی هر آنچه در توان ما باشد انجام خواهیم داد، خوشبختانه اردوی قبلی که برگزار کردیم به ما خیلی کمک کرد و هم من و هم کادر فنی از این اردو رضایت داشتیم. ما این فرصت را داشتیم که در عرض سه روز یک نگرش ۱۰ ساله را عوض کنیم. معیار و سنجش ما باید مردم و کشور عزیزمان باشد. تا لحظه‌ای که باشیم هر آنچه که در توانمان هست را می گذاریم. اگر نبودیم، یک شخص دیگر جایگزین ما خواهد شد.

قلعه‌نویی درباره جلساتش با مربیان تیم‌‎های آسیایی گفت: من در قطر با کارلوس کی‌روش جلسه داشتم، با مربیان دیگر هم این جلسات را برگزار کردیم. همین امروز با برانکو جلسه داشتیم. ما می‌خواهیم از تجربیات همه استفاده کنیم.

وی درباره اینکه تیم ملی در در مسابقات کافا حضور پیدا خواهد کرد یا نه پاسخ داد؟ اجازه بدهید من باید با دستیارانم جلسه ای بگذارم و جمع بندی کنیم. جمع بندی خود را به صورت کتبی خدمت فدراسیون ارائه خواهیم داد.

سرمربی تیم ملی فوتبال تصریح کرد: زمانی هدف این است که به جام جهانی صعود کنید کار راحتی پیش رو دارید. چهار تیم از قاره آسیا به صورت مستقیم در جام جهانی صعود می‌کنند و دو تیم به مرحله پلی‌آف راه پیدا می‌کنند اما زمانی می‌خواهید قهرمان شوید، شرایط به طور کلی فرق می‌کند. پیش از جام جهانی برزیل مدعی اصلی قهرمانی بود و همه از این تیم به عنوان مدعی اصلی قهرمانی یاد می‌کردند اما به جمع چهار تیم پایانی نرسید. باید با حریفان قدر رقابت کنیم. من دنبال این نیستم با حریفان ضعیف بازی کنیم تا رنکینگ تیم ملی را بالا ببریم. من به دنبال برگزاری بازی با تیم‌های قدرتمند هستم. ما پتانسیل موفقیت در تیم ملی را داریم و تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم بهترین نتیجه را در جام ملت‌ها را بگیریم.

قلعه‌نویی اعلام کرد: در جلسه تیم امید که برگزار شد من گزینه خودم را اعلام کرد. این اتفاق در همان جلسه اول بود. حبیب کاشانی مدیر تیم امید شده و او انتخاب می‌کند. هر فردی که سرمربی شود، کمک و حمایت می‌کنیم تا این تیم موفق شود. اختلافی وجود ندارد. همه باید با هم کمک کنند و تلاش کنیم تا تیم امید بعد از ۵۰ سال به المپیک برود.

وی درباره اینکه آیا قرار است تکسیرا به کادر فنی اضافه شود،‌ گفت: خبر ندارم، کارهایم را کتبی انجام می دهم. به صورت کتبی نیازها و خواسته هایم را اعلام می کنم. یک نسخه هم برای خودم در آرشیو نگه می‌دارم. حدود یک ماه پیش ۲ نفر را معرفی کردم. گویا یکی از آنها نشده و برای دومی در حال رایزنی هستند.

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: با لژیونرها صحبت کردم. بازی امید ابراهیمی و مهرداد محمدی را از نزدیک دیدم. بعد آن در مراسم بهترین‌های این لیگ حضور داشتم. با یکی دو نفر نیز انفرادی صحبت کردم. از پژمان منتظری هم تشکر می کنم. آن روزی که قرار بود هتل ها را بازدید کنیم، پژمان از صبح آمد و ما را به هتل‌ها رساند. او هم در تیم ملی بوده، هم در قطر زندگی کرده و هم قطر را به خوبی می شناسد و از تجربه های او استفاده کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی با غیرت IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 0
    جناب امیرخان قلعه نوعی : لطفا اینقدر حرف نزن ! بازی در کافکا را مثل روسیه لغو کن و از فدراسیون بخواه یک بازی تدارکاتی بسیار محکم و جدی با یکی از تیمهائی که در جام جهانی 2022 قطر تیمهای اسیائی را شکست داده بود ترتیب بدهند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس