کد خبر 1483122
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
آماده‌باش رژیم صهیونیستی در آستانه سالروز اشغال فلسطین

رسانه‌های صهیونیستی از آماده‌باش نیروهای امنیتی این رژیم برای مواجهه احتمالی با هفته‌ای پرتنش در آستانه سالروز «اشغال فلسطین» خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های صهیونیستی از اعلام وضعیت آماده باش در صفوف نیروهای امنیتی این رژیم صهیونیستی و استقرار حدود ۳۰ هزار نیروی پلیس، سرباز، و داوطلب در سراسر اراضی اشغالی به منظور حفاظت و حراست در آستانه مراسم بزرگداشت سربازان اسرائیلی کشته شده و یوم‌ النکبة (فاجعه اشغال فلسطین) که رژیم صهیونیستی یک روز قبل از آن (۱۴ می) را «روز استقلال» می‌خواند، خبر دادند.

۱۵ ماه می میلادی، سالروز فاجعه اشغال فلسطین (موسوم به یوم النکبه) در سال ۱۹۴۸ است. درست است که بر اساس تقویم میلادی روز ۱۵ ماه می فاجعه اشغال فلسطین رقم خورده است اما صهیونیست‌ها مراسم مربوط به آن را طبق تقویم عبری انجام می‌دهند که با تقویم میلادی متفاوت است و به دلیل تفاوت تقویم‌ها، این دو روز تنها هر ۱۹ سال یکبار باهم همزمان می شوند.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، مقامات رژیم صهیونیستی، اعلام کردند که از عصر امروز (دوشنبه) تا نیمه شب چهارشنبه-پنجشنبه آینده کرانه باختری و کلیه گذرگاه‌های نوار غزه را می‌بندند و از افزایش سطح آمادگی و تقویت نیروها با حدود ۳۰ هزار پلیس و سرباز که در کرانه باختری و در مرزهای چهارم ژوئن و در شهرکهای اسرائیلی مستقر می‌شوند، خبر دادند.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، این اقدام همزمان با آغاز مراسم یادبود سربازان کشته شده در جنگ‌های اسرائیل از که دوشنبه شب آغاز و تا سه‌شنبه ادامه خواهد یافت و نیز در آستانه جشن‌های مربوط به روز «استقلال» (یوم النَکبه) که از چهارشنبه آغاز می‌شود، صورت می‌گیرد.

«عمیر بوخبوط» گزارشگر نظامی وبگاه صهیونیستی «واللا» نیز گزارش داد که کلیه مناطق در کرانه باختری و نوار غزه، از امروز بسته خواهد شد و سطح آماده‌باش و هوشیاری نیروهای صهیونیستی از بیم عملیات‌های مسلحانه فلسطینی‌ها افزایش خواهد یافت.

روزنامه صهیونیستی معاریو نیز نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی کرانه باختری، نوار غزه و منطقه الاغوار را تا پایان روز جعلی و ساختگی «استقلال» خواهد بست و تحت محاصره خواهد گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس