ترامپ

ترامپ پس از پایان جلسه استماع و تفهیم اتهامات خود، دادگاه کیفری منهتن نیویورک را ترک کرد و در این دادگاه بی سابقه به نخستین رئیس جمهور متهم شده در تاریخ ایالات متحده تبدیل شد.

به گزارش مشرق، نخستین جلسه دادگاه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی (چهارم آوریل/ ۱۵ فروردین ) در حالی برگزار شد که برخی رسانه های خبری تاریخ جلسه بعدی دادگاه او را چهارم دسامبر (۱۳ آذرماه ) اعلام کرده اند.

شبکه خبری سی ان ان وابسته به دموکرات ها اعلام کرد جلسه بعدی دادگاه حضوری پرونده دونالد ترامپ، ۴ دسامبر تعیین شده است.

به این ترتیب با خروج ترامپ از دادگاه، بازداشت رسمی او منتفی و جلسه دادگاه نیز به اواخر سال جاری میلادی یعنی ۲۰۲۳ موکول شد.

ترامپ روز گذشته برای حضور در این دادگاه از اقامتگاهش در فلوریدا به نیویورک آمد و اکنون نیز پس از پایان جلسه دادگاه راهی فلوریدا شده است.

بر اساس گزارش ها، صدای ترامپ در دادگاه امروز سنجیده و آرام بود. او به آرامی وارد دادگاه شد و هنگام صحبت به قاضی مستقیما نگاه می کرد.

بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکایی، قاضی پرونده ترامپ به او درباره اظهار هرگونه نظری که باعث تحریک به خشونت علیه هر مقامی شود، هشدار داده است.

علنی شدن بخش هایی از کیفرخواست

بخش هایی از کیفرخواست و اتهامات ترامپ نیز همزمان با پایان یافتن دادگاه او علنی و منتشر شد. به گزارش سی ان ان، ترامپ به "توطئه غیرقانونی" برای تضعیف یکپارچگی انتخابات ۲۰۱۶ و تلاش برای مخفی کردن اخبار منفی متهم شد.

در کیفرخواست علیه دونالد ترامپ که روز سه شنبه علنی شد، آمده است رئیس جمهور سابق آمریکا در توطئه ای برای تضعیف یکپارچگی انتخابات ۲۰۱۶ دست داشته است.

دادستان های دادگاه منهتن مدعی شدند که ترامپ بخشی از یک طرح غیرقانونی برای سرکوب اطلاعات منفی از جمله پرداخت غیرقانونی ۱۳۰ هزار دلار برای سرکوب اطلاعات منفی برای کارزار انتخاباتی ترامپ بوده است.
در کیفرخواست ادعا شده است که دلیل ارتکاب جرم جعل سوابق تجاری تا حدی برای "ترویج نامزدی ترامپ" بوده است.

بر اساس برخی گزارش ها، یکی از اتهامات مطرح‌شده علیه ترامپ مخفی کاری او برای پرداخت ۱۵۰ هزار و ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت به دو زن است. ترامپ همچنین متهم است به نگهبان برج خود نیز ۳۰ هزار دلار به عنوان رشوه پرداخت کرده است.

وکیل ترامپ این کیفرخواست را " ناامید کننده و غم‌انگیز" توصیف کرد و افزود، این کیفرخواست نشان می‌دهد حاکمیت قانون در ایالات متحده مرده است.

نگه نداشتن درب توسط ماموران هنگام ورود ترامپ به دادگاه بشدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حمید کلباسی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    6 6
    جایی که ترامپ پر بریزد ؛ از مصی لاغری چه خیزد؟!
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    16 8
    دموکراسی واقعی رو در اونجا میشه دید
  • باغبان پیر FR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    6 4
    لبالمرصاد اترامپ برای سیاست های دوران ریاست جمهوریش محاکمه نمیشود . بلکه به خاطر فساد شخصی و حق سکوت و بعد به خاطر تقلب در اظهارنامه مالیاتی شخصی به دادگاه فرا خوانده شده است, اکثر رییس جمهور های امریکا چنین شرایطی را دارند. این فقط یک تسویه حساب سیاسی است که نگذارند ترامپ خودشو کاندید ریاست جمهوری بکند. بشینید و تماشا کنید این آقای مو زرد همان کسی است که میخواست با تحریم های حد اکثری ایران را به زانو درآورد و تهدید کرده بود که ۵۲ نقطه ایران را خواهد, دستش به خون سر دار سلیمانی آلوده است. حالا خودش باید برود آب خنک بخورد. نوبت پومپئو و جان بولتون هم خواهد رسید که سرنگون شوند. این ۳ تا با هم بر علیه ملت ایران آتش های زیادی سوزاندند .لبلمرصادی هم وجود داردکه گلوگاه طغیانگران بگیرد . خداوند با صبر کنندگان است روز های سختی و پر هیجانی در انتظار امریکا نشسته است
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    1 1
    عدالت در امریکا با رئیس جمهورش هم شوخی نداره
  • علی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    1 1
    امیدوارم این رفت و آمد در سالن دادگاه ها مانع نشه در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کنه !
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 2
    دموکراسی که هی ریسمون آسمون میبافید یعنی این بالاترین مقام کشور مثل یک شهروند عادی محاکمه میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس