رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱/ اولین‌ نمایش آشیانه‌ها و تونل‌های زیرزمینی پدافند هوایی+فیلم و تصاویر

در جریان رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، برای نخستین‌ بار تصویر خروج سامانه سوم خرداد از یک پایگاه و تونل مخفی منتشر شد تا این تونل‌ها برای اولین بار رونمایی شوند.

به گزارش مشرق، در جریان رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، برای نخستین‌بار تصویر خروج سامانه سوم خرداد از یک پایگاه و تونل مخفی منتشر شد تا این تونل‌ها برای اولین بار رونمایی شوند.

اولین‌ نمایش آشیانه‌ها و تونل‌های زیرزمینی پدافند هوایی+فیلم و عکس

سامانه پدافندی مرصاد ـ ۱۶ در حال خروج از آشیانه و تونل زیرزمینی پدافندی

به این ترتیب برای نخستین‌بار است که تونل‌ها و آشیانه‌های زیرزمینی سامانه‌های پدافند هوایی کشور رونمایی شد. این رونمایی در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این، تونل‌ها و آشیانه‌های زیرزمینی پهپادها و جنگنده‌ها رونمایی شده بود.

اولین‌ نمایش آشیانه‌ها و تونل‌های زیرزمینی پدافند هوایی+فیلم و عکس

سامانه پدافندی سوم خرداد در حال خروج از آشیانه و تونل زیرزمینی پدافندی

امیر قادر رحیم‌زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) پیش از این گفته بود، «در رزمایش امسال برای اولین بار، فقط گوشه‌ای از عملکرد لایه پنهان پدافند هوایی، که برای جلوگیری از کشف و شناسایی محل استقرار، در آشیانه‎‌ها و تونل‌های زیرزمینی مستقر شده و در زمان نیاز، از محل‌های خود خارج و پس از انجام عملیات مجدداً در کوتاه‎ترین زمان به محل‌های پنهان خود جابه‌جا می‌شوند، به نمایش در خواهد آمد.»

گفتنی است؛ نیروهای مسلح چندین سال است که راهبرد طراحی و ساخت پایگاه‌ها و تونل‌های زیرزمینی مخفی را در پیش گرفته‌اند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای چنین پایگاه‌هایی هستند.

از این میان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دارابودن شهرهای موشکی نخستین گام ساخت پایگاه‌های مخفی زیرزمینی را برداشتند و پایگاه‌های مختص به خود را عملیاتی کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    یاخداسه تارینگ گذاشتن احتمالاایران میخوادتلاویو روبگیره یایه خبرتهدید شده
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    3 2
    فقط کافیه ورودی تونل ها با یک ضربه در حمله اول دشمن مورد هدف قرار بگیره، در آن صورت قدرت پدافندی کشور ضعیف عمل می کنه. نباید چنین مکان هایی رسانه ای بشه، کاملاً اشتباه است. آمریکا در جنگ دوم خلیج فارس قدرت پدافندی عراق را در همان ضربه اول نابود کرد و در حمله ی دوم بیش از ٧٠٠ بمب افکن و جنگنده مدرن ائتلاف و شلیک انبوه موشک های تاماهاک بدون هیچگونه خطر پدافندی وارد عراق شدند و ارتش عراق را متلاشی کردند. دوستان خطر در کمین مملکت است و اینگونه اماکن نظامی باید سری بمانند.
    • رمضانعلی محمدیان IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      بسم الله. منافق از توی گور هم زهر میریزه ترسیدن و ترساندن از غیر خداوند قهار فلسفه وجودی قبیله اصلاحات است که از ترس لولوی توی کمد هم از ترس زرد کردن هم ماموریت دارن ملت را بترسونن از لولوی توی کمد آنهم با قیاس مع الفارقی که خنده آید خلق را اولا" آدرس و کد پستی مکان داده نشد ثانیا" مگر همین یک غاره هزاران دهانه غار هست ثانیا" عراق قبل از حمله 12 سال آسمانش توسط امریکا پرواز ممنوع بود و ارتشی نداشت حتی در انتفاضه عراق امریکا بنزین به پرنده ها و فشنگ اسلحه به صدام داد برای سرکوب ملت عراق اینجا حمله اول حمله آخر هم هست ثالثا" جگر گوشه امریکا اسرائیل و رگ حیاتش نفت زیر دندان ماست طرف از ترس ناوهای خودش را بالای هزار کیلومتر دور برده آنوقت یکسری در داخل بجای طرف قمپز در میکنن و رجز واسه ببر کاغذی میخونن رابعا" الان که در اوج قدرت هستیم این حماقت را بکنن و با پای خودشون بیان تو گور بهترین موقع سلاخی اینهاست برای ما بعد از شخم زدن حیفا و تل آویو بحرین برمیگرده سرجای خودش حجاز آزاد میشه با سقوط بورسهای غرب سلطه دلار کلا"نابود میشه
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      0 0
      تونل فقط یک ورودی نداره...چندین ورودی داره.بچه ها بالا خودشون میدونن چطور بسازن که دست کسی بهشون نرسه...
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      0 0
      تونل فقط یک ورودی نداره...چندین ورودی داره.بچه ها بالا خودشون میدونن چطور بسازن که دست کسی بهشون نرسه...درضمن اینا ذخیره اند..پدافند فعال خودش درحال حفاظت از این تونل هاست...
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    سلام دقیقا پدافندتو تونل چیکارمیکنه!
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      0 0
      محفوظ ازحمله ونابودی قبل ازبکار گیری.حالا اگه صدها پدافند ساخته بشه همه رو که نباید بیرون ودرهوای آزاد نگه داشت.انهاکه پس انداز هستند باید درجای امنی نگهداری بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس