مسکو: سازمان ملل صلاحیت ایجاد دادگاه علیه روسیه را ندارد

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه ارائه طرحی در مجمع عمومی برای ایجاد دادگاه علیه مسکو «بی‌اعتبار» است، گفت این ایده مبهم و بیشتر سیاسی است تا قانونی.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد گفت که این سازمان صلاحیت قانونی برای ایجاد دادگاهی ویژه جهت محاکمه مسکو به بهانه جنگ اوکراین را ندارد.

پولیانسکی شامگاه شنبه در مصاحبه با شبکه «راشاتودی» با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان ملل صلاحیت ایجاد دادگاه ویژه علیه روسیه را ندارد، گفت چنین طرح‌هایی از نظر قانونی بی‌اعتبار هستند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ارائه هر گونه طرحی در مجمع عمومی از نظر حقوقی کاملاً بی‌اهمیت خواهد بود، زیرا مجمع عمومی چنین اختیاراتی را ندارد. این ایده در غرب رایج است و برای اهداف پوپولیستی و سیاسی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

این دیپلمات روس با بیان اینکه هیچ محتوای عملی در این ایده وجود ندارد، اظهار داشت: «به جز اینکه افراد جدی را بخنداند و شانه‌های خود را بالا بیندازند. این هنوز یک ابتکار بسیار مبهم و بیشتر سیاسی است تا قانونی».

پیش از این، «امینه جاپارووا» معاون وزیر امور خارجه اوکراین گفته بود که کی‌یف در سال جاری پیش‌نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد تشکیل دادگاه ویژه علیه روسیه را برای بحث و بررسی ارائه خواهد کرد.

از سوی دیگر، «الکسی یرخوف» سفیر روسیه در آنکارا با بیان اینکه اوکراین به‌دنبال ممنوع کردن قانونی مذاکره با مسکو است، گفته بود مقام‌های کی‌یف خواهان تداوم جنگ هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گشتاسپ IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    ایالات متحده آمریکا و اروپا دیگر توان جنگ ندارند. وقوع هر جنگی اینها را به خاک سیاه خواهد نشاند مخصوصاً جنگ با روسیه و چین. اینها می‌خواهند با توسل به اجماع گلّه ای همفکران خود در سازمان ملل و یا ایجاد اتحاد نظامی با ژاپن و استرالیا و هند، حمله به تایوان را مانع شوند.
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      0 0
      کی توان جنگ داره ؟ اخرش همه به سازمان ملل میرن و روسیه مجبوره عرامت بپردازه البته غیر غرامت خسارات پهبادی به زیرساختها که گردنبار ایرانه خخخخ
  • شیراز IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    پس کی غرب و اآمریکای وحشی را محاکمه کنه به خاطر چندین هزار مورد جنایت و کشتار میلیون ها انسان؟ الآنم روسیه کاری نمی کرد یقیناً بهش حمله می شد، همین طور که مرکل اعتراف کرد روسیه رو فریب دادیم تا اوکراین را تجیهیز کنیم برای حمله به روس تباران و... سازمان ملل خودش جنایتکاره. کشورهای جنگزده و مظلومی مثل یمن و سوریه را تحریم کرده و ظلم، بالای ظلم می کنه. جنگ و ویرانی یک طرف، تحریم هم یک طرف. ببینید برای اوکراین چه هزینه هایی می کنه سازمان ملل اما برای عراق یا افغانستان و یمن حتی پول این کشورها را هم غارت می کنن به جای کمک... بالأخره باید یک کشوری مقابل یکه تازی و جنایت غرب وحشی می ایستاد. روسیه حمله نمی کرد یقیناً سرنوشتش کپی شوروی می شد... 24 هزار کشته روس تبار جنایت نیست که سربازان اوکراینی، اینا را کشتن؟ روس ها برای دفاع از اینا و خودشون رفتن، شد جنایت؟
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    بابات رو در میارن، صبر کن. اوکراین! آتیش به پا کردی، دنیا رو گشنه نگه داشتی، همون گشنه های آفریقا رو میندازن به جونت. صبر کن.
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      0 0
      ارواح بابات
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    ابر قدرت اول جهان ترسیده خخخخ
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    قبول کرده دادگاهی باید بشه خخخ
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    به دادگاه نمیکشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس