کد خبر 1449989
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
انگلیس: سپاه را به‌ طور کامل تحریم کرده‌ایم

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه واکنش‌ها به ضربه سپاه ثارالله استان کرمان به شبکه سازمان یافته مرتبط با لندن در جریان آشوب‌های اخیر و دستگیری هفت عنصر اصلی آن، ادعا کرد که این نهاد نظامی به طور کامل از سوی انگلیس تحریم شده است.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه واکنش‌ها به ضربه سپاه ثارالله استان کرمان به شبکه سازمان یافته مرتبط با لندن در جریان آشوب‌های اخیر و دستگیری هفت عنصر اصلی آن، ادعا کرد که این نهاد نظامی به طور کامل از سوی انگلیس تحریم شده است.

جیمز کلورلی با انتشار پیام ویدیویی در حساب توئیتری خود به تشریح اقدامات دولت لندن در ماه‌های اخیر به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای بی اساس مشارکت نظامی ایران با روسیه در جنگ اوکراین پرداخت و ادعا کرد: ما به خاطر اقدامات بین‌المللی و داخلی ایران کارهای زیادی انجام دادیم. ما پلیس امنیت اخلاقی و قضات ایرانی را که معترضان در ایران را محاکمه می‌کنند، تحریم کردیم. ما همچنین شخصیت‌ها و شرکت‌های ایرانی را که پهپادهای نظامی در اختیار روسیه قرار داده‌اند تا برای سرکوب غیرنظامی در اوکراین مورد استفاده قرار گیرد در فهرست تحریم‌ قرار دادیم.

وی بدون اشاره به مقصر وضع موجود در اجرای توافق هسته ای مدعی شد: در زمینه (احیای) برجام کار می‌کنیم تا مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم.

وزیر امور خارجه انگلیس در مسیر حمایت از نا آرامی‌ها در ایران هم به تحریم سپاه اشاره کرد و در اظهاراتی خلاف عرف دیپلماتیک گفت: ما ظالمان در ایران را مورد بازخواست قرار خواهیم داد.

او در حالی این اظهارات را مطرح کرد که دیروز هم رییس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس از فرط عصبانیت در واکنش به عملیات ضد جاسوسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم روزانه ایران را خواستار شد. آلیسیا کرنز گفت: من هر کسی را که غربی است تشویق می‌کنم تا ایران را ترک کند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از ضربه به شبکه سازمان یافته مرتبط با انگلیس و فعال در جریان آشوب‌های اخیر در این استان و دستگیری هفت لیدر و عنصر اصلی آن خبر داد.

در این بیانیه آمده است: با الطاف الهی و اقدامات دقیق اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان شبکه‌ای سازمان یافته با عنوان «زاگرس» که با هدایت مستقیم عناصری از کشور انگلیس و تشکیل تیم از عناصر فعال ضدانقلاب در داخل و خارج کشور به هدایت و راهبری توطئه‌های براندازی بویژه در جریان آشوب‌های اخیر می‌پرداختند شناسایی و در یک عملیات موفق، ضربه خوردند.

این اطلاعیه افزوده است: در جریان ضربه به این شبکه، تعداد هفت نفر از عناصر اصلی و لیدرهای آن در داخل کشور که در امر برنامه‌ریزی، هدایت، تولید محتوا و اقدامات میدانی در اغتشاشات و آشوب های اخیر مشارکت داشتند دستگیر و همزمان با اقدامات فنی و سایبری، گروهها و کانال‌های مرجع آنان نیز از دسترس خارج و مسدود شد.

روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: همچنین بین عناصر دستگیر شده، برخی افراد دوتابعیتی نیز حضور داشته اند که مترصد فرار از کشور بودند اما قبل از هر اقدامی در تور سازمان اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان گرفتار و روانه زندان شدند.

این بیانیه تاکید کرد: سازمان اطلاعات سپاه در حال شناسایی و تعقیب سایر عناصر داخلی و خارجی این شبکه است که اطلاعات تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دیروز در نشست با خبرنگاران گفت: آنچه مسلم است اینکه در جریان اغتشاشات اخیر تعدادی از شهروندان کشورهای اروپایی با نسبت‌های مختلفی از نقش آفرینی در جریان اغتشاشات بازداشت شده‌اند و پرونده برخی از آنها تکمیل شده و برخی نیز در مرحله تحقیقات هستند.

وی با بیان اینکه تعداد اتباع این کشورها و تعلق آنها به کدام یک از کشورها مشخص است، افزود: اطلاع کنسولی و سیاسی به کشورهای متبوع آنها داده شده است؛ ملاقات‌ها و مذاکراتی هم در این رابطه صورت گرفته است و بنابراین نقش شهروندان تعدادی مشخص از کشورها به ویژه کشورهای حوزه اروپا و اروپای غربی در نقش آفرینی در اغتشاشات اخیر کاملا مسجل و روشن است و اطلاعات دقیق در این زمینه وجود دارد.

کنعانی اظهار داشت: برخی از آنها شرایطشان روشن‌تر است و اطلاع رسانی کافی درباره آن صورت گرفته است؛ متاسفانه برخی از این افراد مورد سوءاستفاده طرف‌های دیگری قرار گرفتند و در این زمینه اطلاعات دقیق وجود دارد.

به گفته سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه برخی از کشورهای غربی نقش سیاسی غیرسازنده‌ای در ارتباط با تحولات اخیر در ایران داشته‌اند، نقش آنها را کاملاً تحریک کننده و دامن زننده به تندروی‌ها و اغتشاشات توصیف کرد و افزود: برخی از این افراد که تعداد آنها هم قابل توجه بود، در ایران بازداشت شده‌اند و مقامات این کشورها در حوزه‌های رسانه‌ای دیدگاه‌هایی را در خصوص این افراد بازداشت شده اعلام می‌کنند یا در این زمینه گلایه‌ها و اعتراضاتی را مطرح می‌کنند اما ما در نشست‌های دیپلماتیک اطلاعات لازم را درباره جرم این افراد بیان کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    8 1
    تاکورشودچشمان سران انگلیس وزیرخارجه انگلیس نادانی بیش نیست
  • مهماندار هواپیما IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    2 1
    یکی از در خواستهای مهم انگلیس که در سازمان ملل به روحانی ارائه دادن ان بود که اگر می خواهید تحریمها برداشته شود این سه کار را انجام دهید اول حذف حجاب دوم انحلال سپاه و سوم حذف ولایت فقیه که در این اغتشاشات شعار تروریستها در ایران هم این 3 خواسته بود که فریاد می زدن برای همین حرامیهای انگلیسی از دستگیری نوچه های شان ناراحت هستن
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      2 2
      عجب!!باز هم توهم توطئه
  • US ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 3
    ولی وزیر خارجه ایران در سکوت خفت بار به سر می‌برد
  • ماشناس IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    4 0
    معلومه زدین به خال که جلز و ولز حروم لقمه ها در اومده ها.مرگ بر انگلیس مرگ بر منافق سرخورده و درمانده
  • عطار IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    3 0
    قیافه این وزیر رو ببینید
  • US ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 1
    روابط بین الملل به معنای ارتباط بر اساس احترام متقابل و تأمین منافع ملی هر کشوری هست، اگر چنین تعریفی در یک کشور و بین نخبگان سیاسی آنها وجود نداشته باشد!داشتن سفارت و پذیرش سفیر دیگران بی معنی خواهد بود
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    4 0
    دخالت در امور داخلی ایران و انجام عملیات خرابکارانه در ایران! چه جوری میخوان جبران کنند؟! اصلا میتونند؟!!
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    2 0
    خفه شو
  • علی افصحی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    4 1
    امام خامنه‌ای ،وقتی دل هایمان از غصه شهیدان مظلوم مدافع امنیت مملو شده بود،با صلابت فرمود مسئله ما در فتنه چند فریب خورده نیست که برخی غافل ، برخی جاهل و برخی هم مزدورند اما ما از آمران و عاملان اصلی که آمریکا و انگلیس خبیث است انتقام شهدا را قطعا خواهیم گرفت. ما یقه جنایت کاران را رها نخواهیم( نقل به مضون) آن موقع بود دل های انقلابیون ولایی آرام گرفت. چون ما به ولی فقیه خردمندمان اعتماد داریم چنان که امام خامنه‌ای به انقلابیون ولایی اعتماد دارند.یقین داشتیم انتقام ما از انگلیس خبیث خردمندانه خواهد بود. نقش انگلیس خبیث در فتنه اخیر شبیه ستاد هماهنگی عملیات ، تبلیغات ،آموزش و گزارش به لحظه بود با چندین شبکه تلویزیونی از جمله سعودی اینترنشنال و بی بی سی فارسی و حتی انگلیسی و... انگلیس خبیث دیگر تعارف را به کناری نهاده و فتنه ترکیبی را به شکل همه جانبه طراحی وعملیاتی می کرد و اگر حجم آشوب در مقطعی فروکش می کرد این انگلیس خبیث بود که به نمایندگی از غرب وحشی بار مهم فتنه را به دوش می کشید مثلث انگلیس، فرانسه ، آلمان به اضافه آمریکا هرچه در چنته داشتند به میدان فتنه آوردند تا کار نظام را فیصله دهند دیگر هیچ گروهک برانداز ، تجزیه طلب ، خرابکار برایشان فرقی نمی کرد از هر شیوه تروریستی به ایران اسلامی هجمه آورده بودند که انتقام همه شکست های طی چهل و سه ساله خود را بگیرند. اماخباثت انگلیس رنگ دیگری داشت. این جزیره شیطان حتی دردیار سردار دل ها خیمه زده بود تا به نیابت از آمریکا حتی از مزار و تصاویر و... حاج قاسم انتقام بگیرد. انگلیس خبیث شبکه پیچیده ای در همه کشور به ویژه کرمان به وجود آورده بود که همه مراحل آشوب و ویرانگری اراذل و اوباش را در کسری از ثانیه پوشش تصویری و خبری داده و آشوبگران را قوت قلب می داند. خباثت انگلیس خبیث طی ایام آشوب ادامه داشت و هنوز هم مزورانه خط احیاء آشوب را ادامه می دهد این تهاجم غرب وحشی و انگلیس خبیث بود اما به ناگهان تهاجم خردمندانه سربازان گمنام امام زمان شروع شد و در پی اقدامات متنوع امنیت زا در ادامه به شبکه انگلیس خبیث دست یافتند که با دستگیری حداقل هفت نفر از اعضای اصلی این شبکه فغان انگلیسیان خبیث به آسمان بلند شده و هنوز یک روز نگذشته از مجلس و وزارت خارجه انگلیس خبیث صدای شکستن استخوان های آن ها به گوش رسید.ضربه ادامه دارد انگلیس خبیث.
  • سید فروزان CH ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    5 0
    کلا افرادی که وارد ایران میشوند اکر تابعیت خارجی دارند(دو تابعیتی )بابد ویزا بگیرند ،اکر بعنوان ایرانی وارد میشوند ،انکلیس شکر میخورد حرف مفت میزند
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    3 0
    مرگ بر انگلیس ابلیس و مزدوران رنگارنگ و سگهای زنجیری انگلیس در ایران ...
  • جیم IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    3 0
    باید سفارت سه کشور انگلیس فرانسه و آلمان در ایران بسته بشه این کار فواید زیادی داره از جمله خالی شدن دل سلبریتی ها و اغتشاش گران که میفهمند دیگه پشتیبان غربی ندارن .
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    3 0
    انگلیس خبیث که گرفتار بحران سرما و اقتصادی است باید دست از فتنه گری بردارد
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    5 0
    آمریکا و انگلیس و... مردم‌مردم میکردند ولی مردم نیامدند و فقط چندتا وحشی و تروریست شرارت میکردند حالا ناراحتند که ایرانی ها می دونند که اون وحشی ها، مامورهای خود آمریکا و انگلیس بودند :))
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    35 2
    روباه پیر زیادی خورده زوزه میکشد.
  • فاضل IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    2 0
    سپاه شجره طیبه است،انگلیس شجره خبیثه
  • عباس IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    32 5
    درود بر سپاه اسلام ..مرگ برانگلیس
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    4 0
    به روباه پیربگویید زمانی در بیشه شیران جولان میدادی و از پس مانده غذای آنها میخوردی که شیران در خواب بودن اکنون مردم این سرزمین کم کم دارند بیدار میشوند ما تکه تکه کردن ایران و قحطی جنگ جهانی دوم و قتل عام مردمانمان و هزاران جنایتی که شما در طول تاریخ در حق ملت ما نمودید فراموش نخواهیم کرد و این همه خباثت را سینه به سینه برای فرزندان خود بازگو خواهیم کرد
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    21 2
    دم بچه های سپا گرم. معلومه بد جوری انگلیسی های خبیث را سوزانده اند.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    4 0
    داعش تا ۱۸ کیلومتری مرز کردستان اومد سردار سلیمانی گفت نذارید آب تو دل مردم تکون بخوره ایران از لحاظ جغرافیایی جای خطرناکی واقع شده سپاه همیشه جونش در خطر انداخته کسی که دنبال منافع اقتصادی باشه جونش کف دستش نمی ذاره حاج قاسم و بیشتر سپاه ایا هیچوقت دنبال منفعت خودشون نبودن که اگه بودن کلی پست مدیریتی براشون بود اون همه سال جنگید و آخرش ی عده بی شرف بهش توهین میکنند برید سوریه و عراق و وسط جنگ ببینید ی عده فکل کراواتی نمی تونند امنیت خاور میانه فراهم کنند اگه سپاه نبود چه بلایی سرمون می اومد
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    2 0
    رفتار وزیر خارجه روباه پیر نشون میده تا فیها خالدونشون إتش گرفته که امیدوارم چنان بسوزه که اثری از جزیره نشینان مارمولک دزد و غارتگر باقی نمونه .
  • ح IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    20 3
    مگه مردمی نبود نبود این اغتشاشات؟؟ پس جاسوس انگلیس چیکار میکنه اون وسط؟؟
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      4 0
      اینم که وحوش دزد انگلیسی گفتند "ما ظالمان در ایران را مورد بازخواست قرار میدهیم"! خیلی خنده داره. هرچی فرقه فتنه سازی جنایت، جنگ، ترور و دزدی نفت در دنیاست بصورت مستقیم و غیر مستقیم زیر سر انگلیسی های عمروعاص صفته.
  • علیرضا IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    4 0
    تو غلط خوردی که سپاه را تحریم کردی.ما الان بیش از ۴۰ سال تحریم هستیم و اما تو چه غلطی کردی. اگه این تحریم نبود ما الان موشک نداشتیم و تحریم شما برای ما دستاوردی هم داشت که شما جرآت نکنید به خاک ما تجاوز کنید .پس خودتان را تحریم کردید. درود بر سربازان ایران و طهرانی مقدم
  • ریزبین IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    5 0
    آخه به کی باید بگیم ما رابطه با این خبیث بی شرافت رو لازم نداریم چرا باید این سگها در کشور ما باشند.رابطه باید در حد کاردار یا اکرودیته باشه.با امریکا رابطه نداریم مگه مردیم؟ رابطه با این جزیره فَکه سَنی رو نمیخواهیم خدایا تو به دادمان برس
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    14 1
    تأثیر زیادی ندارهو فقط خواستن بگن یه کاری انجام دادیم.
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    2 0
    آخه اف تو قیافه سیاهت انگلیس
  • گمنام IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    3 0
    لعنت برانگلیس خائن مرگ بر شیطان بزرگ مرگ بر صهیونیست
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    سلام،با کمال ادب خدمتون عرض میکنم، فعلاً میبینیم که خودتان در تحریم هستید. نه گاز دارید و نه برق و...
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    انگلیس مکار با این خباثت هاش خیال میکنه کاری از پیش میبره از این غافل که اول از همه خودش و از دنیا محروم میکنه
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    قبل ازاینکه خیلی دیر شود ،سایمون را عنصر نا مطلوب خوانده و سریعا اخراج کنید
  • سیامک DE ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    وقتی دشمن واکنش نشان میدهند یعنی اینکه ایران تیرش را درست و دقیق به هدف زده است
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    حالا قبل از اینکه صبح تا شب اسم ارازل اوباش هاشون رو در رسانه جهان بگن، و .. اعدامشون کنید ...! تا دفعه بعدی غلط بکن چنین کارهای بکن! اما احتمالا مثل همیشه اینقدر دیر عمل میشه، که غربی ها تبدیل به قهرمانشون کن! اعدام کنید، تا دفعه بعد بفهمن چقدر هزینه باید بدن،! و از این غلطا نکن.
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    وقتی که بلافاصله بعد از دستگیری آزاد می شوند و هزینه و تبعاتی برای جاسوس ندارد خب معلومه که باید هم تعداد جاسوسهای داخلی و خارجی زیاد بشن
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    خالی می بنده.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    درود خدا بر سپاه دلمان را شاد کردید
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    تعداد زیادی هنوز هستند، مراقب خروج آنان باشید.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    دم سربازان گمنام امام زمان(ع) در سپاه کرمان گرم از دستپاچگی. و به عرعر افتادن انگلیسیها معلوم است که درست به هدف زده اند خدا قوت دلاوران
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • شمس. خلیل IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    اگر روزی برسد جنایت های امریکا را فراموش کنیم اما هرگز شیطنت ها و خباثت های انگل خبیث را هرگز فراموش نمیکنیم و مرگ بر انگلیس را یک فریضه واجب میدانیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس