کد خبر 1413137
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
آمریکا

ژنرال پیشین آمریکایی از احتمال بازگشت نیروهای این کشور به افغانستان خبر داد.

به گزارش مشرق، «کنت مکنزی» فرمانده پیشین سازمان تروریستی «سنتکام» گفته احتمال دارد نیروهای آمریکایی به افغانستان برگردند.

العربیه به نقل از مکنزی گزارش داده او تابستان پیش به «جو بایدن» رئیس‌جمهور امریکا هشدار داده بود که در صورت عقب‌نشینی کامل آمریکا، دولت افغانستان سقوط می‌کند.

به گفته مکنزی، به‌رغم تضمین‌های زبانی طالبان مبنی بر جلوگیری از گسترش افراط‌گرایی در افغانستان، این کشور به مکان امن سازمان‌های تروریستی مانند القاعده و داعش تبدیل شده است.

او گفته است: «به نظر من این مطابق با منافع بلندمدت آمریکاست که اجازه ندهد مراکز افراط‌گرایی خشونت‌آمیز در افغانستان رشد و گسترش یابد. من به این باورم که تحت رژیم طالبان، احتمالاً این اتفاق خواهد افتاد».

مک کنزی روز گذشته نیز گفته بود جنگ افغانستان شکستی برای چهار دولت آمریکا در دو دهه گذشته بوده و این شکست را ترکیبی از «شکست‌های نظامی و دیپلماتیک» خواند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 0
    هیچ افسری حاضرنمیشه بعداز30 سال پاشه دوباره سرخونه ی اول وقتی این همه افسرخیابان خواب وروانی شده وخودکشی روزی 17نظامی متخصص داره که منجربه قتل میشه اونجاهم برن ازترسشون نوچهی نیروی قدس میشن تاکشته نشن اینا جنایتایی انجام دادن که بیان برنامه برای زدنشون شروع میشه جولانشون رودادن ورذالت خودشونو نشون دادن
  • ایرانی IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 1
    ژنرال انگار تنت میخاره!! البته بعید نیست برای تحت فشار گذاشتن چین و روسیه وایران بار دیگه بخوان از گزینه ناامن کردن افغانستان استفاده کنن ولی اگه همچین حماقتی بکنن با دست خودشون قبر امپراطوری آمریکا رو کندن!
  • خسرو IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 0
    در ابتدا طالبان قولهایی مبنی بر استقرار القائده و داعش در نقاطی از افغانستان را داده بود تا با نا امن کردن مرزهای ایران و چین و آسیای میانه آنها را به نیروهای نیابتی تبدیل کند اما با اجرای سیاست درست ایران با طالبان تمام نیروهای داعش و نیروهای سلفی سرکوب شدند و حال آمریکا سرگردان شده که چکار کند
  • مردم افغانستان IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 1
    خیلی خوبه دوباره جهاد نصیب مون میشه وقتی دست خالی شکستش دادیم با اینهمه تسلیحات پیشرفته که دیگه باقی شو خودتون
    • عبدالواحدقنبرزهی IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      مطمئن باشید ازترس هم که شده دیگه نمیادچون میدونه مسلمان جماعت غیرازذات پاک الله متعال ازهیچکسی نمیترسه ماکه آماده مقابله باهرکافری هستیم
  • استاد علیزاده IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    مردم افغانستان سالیان سال قربانی شدند، اما بزرگان جهادی میلیاردر های کشور، خود مجاهدین بی خبر به زیر خاک مدفون شده و خانواده های شان فقیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس