کد خبر 1371928
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
روسیه فروش نفت خام به هند را افزایش داد

گزارش ها حاکی است که غول نفتی روسیه یعنی شرکت روس‌نفت محموله‌های بسیار بزرگ نفت خام به هند فروخته که نشان می‌دهد این کشور در جنوب آسیا واردات انرژی از روسیه تحریم شده را افزایش داده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، گزارش ها حاکی است که غول نفتی روسیه یعنی شرکت روس نفت محموله‌های بسیار بزرگ نفت خام به هند فروخته که نشان می‌دهد این کشور در جنوب آسیا واردات انرژی از روسیه تحریم شده را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

صادرات نفت خام از خارک می‌تواند به دو برابر برسد

دو تاجر مطلع به رویترز گفتند که شرکت نفت هند (IOC)، بزرگترین پالایشگاه این کشور، ۷۰۰ هزار تن نفت خام اورال روسیه را خریداری کرده است.

آنها افزودند که روس نفت ۷ محموله نفت خام را که در بنادر پریمورسک و اوست لوگا در دریای بالتیک بین ۱۵ تا ۳۱ می بارگیری می‌شود را به هند اختصاص داده است.

داده های Refinitiv Eikon نشان می دهد که محموله های نفت خام اورال روسیه به هند از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین افزایش یافته است.

این در حالی است که تحریم های مرتبط با اوکراین صادرات نفت روسیه را به سمت آسیا سوق داده است.

در ماه دسامبر، شرکت‌های نفت هندIOC  و روس نفت Rosneft قراردادی را برای عرضه حداکثر دو میلیون تن نفت اورال تا پایان سال جاری میلادی امضا کردند. طبق این قرارداد، شرکت هندی چندین محموله اورال را از بندر نووراسییسک در دریای سیاه خریداری کرد.

در اوایل هفته جاری میلادی، مقامات اتحادیه اروپا از ششمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه رونمایی کردند که مسکو را به دلیل حمله به اوکراین هدف قرار می دهد. این بسته شامل تحریم واردات نفت خام روسیه ظرف مدت شش ماه است.

با اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه چندین شرکت روسی، تاجران بین المللی مجبور خواهند شد خرید نفت از روس نفت را پس از ۱۵ می متوقف کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 46 ساله IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 0
    شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن هاست همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند راه ازادی مردم عادی جز کشتن بخشی از این مردم عادی نیست که سکوت هم کرده اند
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      تا چش نوکرهای ارباب پوتین در بیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس