برنامه اتحادیه اروپا برای به صفر رساندن واردات گاز از روسیه تا ۲۰۲۷

وزیر انرژی اتریش طی اظهاراتی اعلام کرد که که اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ واردات گاز روسیه را متوقف کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، لئونور گیوسلر، وزیر اقدام اقلیمی، محیط زیست، انرژی و نوآوری و فناوری اتریش روز یکشنبه اعلام کرد که که اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ واردات گاز روسیه را متوقف کند.

وی در مصاحبه ای با روزنامه OE-۲۴ در پاسخ به این سوال که اتریش چه زمانی گاز روسیه را کنار می گذارد، گفت: کمیسیون اروپا یک هدف برای تمام ۲۷ کشور اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۲۷ تنظیم کرده است که یک هدف بسیار جاه طلبانه است.

بیشتر بخوانید:

بورل: اتحادیه اروپا موضع واحدی در تحریم نفت و گاز روسیه ندارد

وی با بیان اینکه این هدف اتحادیه اروپا مربوط به همه کشورهای عضو است، افزود: دستیابی به آن با تلاش‌های مشترک امکان پذیر خواهد بود.

این وزیر اتریشی به وابستگی ۸۰ درصدی فعلی این کشور به گاز روسیه اشاره کرد.

وی توضیح داد: ما باید به زودی از شر آن خلاص شویم، چرا که این وابستگی ما را در برابر باج گیری آسیب پذیر می‌کند و قیمت‌ها را افزایش می دهد.

این اظهارات در حالی صورت گرفت که صدراعظم آلمان پیش از این تأکید کرده بود که تحریم گاز روسیه به ضرر اقتصاد آلمان و اروپاست.

اولاف شولتز گفت: این (تحریم) برای کشور ما و برای کل اروپا عواقب جدی خواهد داشت.

اتحادیه اروپا اخیراً پنجمین بسته تحریمی خود علیه روسیه از زمان اعزام نیروهای مسکو به اوکراین، که شامل ممنوعیت واردات زغال سنگ، چوب، مواد شیمیایی و سایر محصولات می‌شود را به تصویب رساند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاج حسین IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    خب روسیه باید از همین الان صادرات سوخت به کشورهای اروپایی زاده صفر برساند نه که بگذارد دشمنانش در کراش کامل و اطمینان از داشتن سوخت روسی در این سالها، برای آینده برنامه ریزی کنند‌
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس