روسیه: تحریم‌های غرب کشورهای بریکس را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند

وزیر دارایی روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد تحریم های مرتبط با اوکراین که از سوی غرب اعمال شده است، کشورهای بریکس را با سرعت بیشتری به همکاری اقتصادی نزدیک‌تر سوق می دهد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه روز شنبه در اولین نشست وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای بریکس به ریاست چین گفت: تحریم های مرتبط با اوکراین که از سوی غرب اعمال شده است، کشورهای بریکس را با سرعت بیشتری به همکاری اقتصادی نزدیک‌تر سوق می دهد.

به گفته این وزیر روسیه، "بحران فعلی ساخته دست بشر است" و کشورهای عضو بریکس یعنی روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی "همه ابزارهای لازم را برای کاهش پیامدهای آن برای اقتصادها و کشورهای خود و اقتصاد جهانی در مقیاسی وسیع تر دارند.

سیلوانوف در ادامه تأکید کرد که سیستم مالی بین‌المللی مبتنی بر دلار آمریکا باید اصلاح شود تا "استقلال و تداوم فرآیندهای اقتصادی" تضمین شود.

وی افزود: وضعیت اقتصاد جهان در نتیجه تحریم ها به طور قابل توجهی بدتر شده است. ممنوعیت پرداخت‌ها، اختلال در زنجیره تولید و تامین، کنترل صادرات و ممنوعیت واردات - همه این محدودیت ها به اقتصاد جهانی ضربه می زند.

بر اساس این گزارش، کشورهای بریکس به منظور جلوگیری از سقوط اقتصادهای خود، در حال تلاش برای اصلاح تعاملات مالی خود هستند.

به عنوان مثال، این کشورها به دنبال ایجاد یک سیستم پیام رسانی بین بانکی مشترک بین کشورهای BRICS، که مشابه سوئیفت باشد، هستند. روسیه ماه گذشته درپی تحریم غرب از استفاده از سیستم سوئیفت محروم شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس