کد خبر 1356908
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
جلسه امروز پارلمان عراق برای تعیین رئیس جمهور جدید

پارلمان عراق امروز چهارشنبه برای دومین بار طی یک هفته برای انتخاب رئیس جمهور این کشور تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش مشرق، نشست پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور این کشور امروز چهارشنبه بار دیگر به حد نصاب قانونی دو سوم نمایندگان نرسید تا روند انتخاب رئیس جمهور به جلسه و روز دیگری موکول شود.

این تحول در حالی است که جلسه امروز پارلمان دو بار به تعویق افتاد اما باز هم به حد نصاب قانونی نرسید و در نهایت جلسه معمول خود را به ریاست محمد الحلبوسی برای تعیین مأموریت کاری کمیسون ها پی بگیرد.

نمایندگان هیئت هماهنگی شیعی هنگام آغاز جلسه امروز پارلمان در منزل هادی العامری رئیس ائتلاف فتح تجمع کرده بودند و قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق و نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون نیز این تجمع حضور داشتند.

هادی العامری در این نشست گفت: باید گفتگوهای جدی برای خروج از بن بست سیاسی کنونی شکل بگیرد و ما به منظور تحقق این هدف، برای هر گونه تفاهم و مذاکره آمادگی داریم. وی افزود: کمیسیون‌های پارلمانی به صورت عادلانه بین همه گروه‌ها توزیع شود.

نوری المالکی نیز بعد از برگزار نشدن جلسه امروز پارلمان عراق و موفقیت یک سوم تضمین کننده منزل هادی العامری را ترک کرد، گفت: توانستیم یک سوم تضمین کننده را تثبیت کنیم.

از سوی دیگر، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق پس از شکست دوباره پارلمان در تعیین رئیس جمهور، هیئت هماهنگی شیعی و جریان‌های سیاسی تحریم کننده نشست پارلمان را مورد حمله قرار داد و در توئیتی نوشت هرگز با آنها توافق نخواهد کرد و بن بست سیاسی را به این توافق ترجیح می‌دهد. او مدعی شد که هر گونه توافق به معنای پایان و نابودی عراق خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    چه قانون مزخرفی است این قانون پارلمانی همان قانون ریاست جمهوری اگر اجرا می کردنند کهاین همه دردسر نداشتند
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    فکر کنم در تاریخ این کشور یک بار انتخابات درست و صحیح رخ نداده ، یک کشور چقدر ضعیف و بی کفایت باشد
  • BE ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 4
    عراق صحیح ترین و سالم ترین انتخابات خاورمیانه را برگزار نمود اما طرف های خارجی مانع از به نتیجه رسیدن ان هستند.
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    نخست وزیر عراق سهم شیعه ها هست رئیس مجلس سهم سنی های هست رئیس جمهور عراقهم سهم کردها هستش دلیل شکست پارلمان تو انتخاب رئیس جمهور به این دلیل هست که (بارزانی ترکیه عربستان امریکا ومقتداصدر که شیعه هست تلاش میکنن یه آدم مد نظرشون رئیس جمهور شه) (و اتحاد میهنی که همون خانواده طالبانی هست و نزدیک به ایران و مالکی هادی عامری وحشدالشعبی هست اینام میخوان یه رئیس جمهور مدنظرشان سرکار بیاد) دلیل راد نیاوردن رئیس جمهور تو مجلس عراق فقط بخاطر اون دلیل بالایی بود که گفتم همینو بس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس