آمریکا پیشنهادهای امنیتی جدی به روسیه داده است!

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که اگرچه واشنگتن از اصول خود کوتاه نمی آید اما با توجه به دغدغه های امنیتی روسیه پیشنهادهایی را مطرح کرده و منتظر پاسخ مسکو است.

به گزارش مشرق، جان کربی سخنگوی پنتاگون در گفتگو با فاکس نیوز مدعی شد که آمریکا پیشنهادهای جدی را در باب مسائل امنیتی به روسیه ارائه داده است و انتظار دارد که مسکو به نوبه خود به آنها پاسخ دهد.

کربی در توضیح این ادعا افزود: پیشنهادهای جدی درباره شیوه تغییر آنچه که در اروپا انجام می‌دهیم، ارائه داده ایم تا به این ترتیب، برخی دغدغه‌های ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برخی مسائل اصلاً روی میز مذاکره جایی ندارند (درباره آنها مصالحه نمی‌کنیم) اما پیشنهادهای جدی هم ارائه کرده ایم که انتظار داریم روسیه به نوبه خود به آنها پاسخ دهد.

کربی در ادامه مدعی شد که از نظر واشنگتن مسئله عضویت اوکراین در ناتو به دولت کی یف و پیمان آتلانتیک شمالی بستگی دارد و پوتین نمی‌تواند رأی منفی خود را به آنها تحمیل کند.

این درحالی است که امروز یکشنبه سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه گفت که آمریکا (به دور از هرگونه جدیت) صرفاً خواسته به دغدغه‌های امنیتی مسکو پاسخی داده باشد حال آنکه ناتو هم از گفتگو درباره اصل تفکیک ناپذیری امنیت طفره می‌رود.

مسکو هرگونه تلاش برای حمله به اوکراین را رد می‌کند، اما هشدار داده که عضویت این کشور در ناتو را که به استقرار نظامیان و تجهیزات جنگی اعضای این پیمان در امتداد مرزهای روسیه منجر می‌شود برنمی تابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    0 0
    همیشه در ظاهر امریکا نشون میده دست برترو داره اما واقعا در اروپای شرقی اسیای شرقی عملا زیاد نمیتونه مانور بده بنظر شما امریکا چرا هروز میگه فردا روسیه حمله میکنه در عوض میگه از متحداش حمایت میکنه!؟ مثلاانگلستان۳۵۰نیرو میفرسته شما ارتش بزرگ روسیه در شرق اروپا ببینید با۳۵۰نفر یا۴۰۰۰نفر فرستاده شده توسط متحدین حمایت میشن واقعا نه البته ارتش لهستان هم ارتش خوبی هست در اروپای شرقی اما بیشتر چون امریکا ضعف داره فتنه میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس