کد خبر 1311841
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
رکورد قتل در ۱۲ شهر بزرگ آمریکا

دلایل متعددی از جمله فشار موجود بر نیروهای پلیس، کاهش شدید دستگیری‌ها و ادامه سختی‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، به افزایش قتل در آمریکا منجر شده است.

به گزارش مشرق، دست کم ۱۲ شهر بزرگ آمریکا رکوردهای سالانه قتل را در سال ۲۰۲۱ شکسته اند. این در حالی است که هنوز ۳ هفته تا پایان سال میلادی باقی مانده است.

به گزارش «ای بی سی نیوز»، از این ۱۲ شهر که از رکوردهای قبلی قتل و کشتار پیشی گرفته‌اند، ۵ شهر در صدر رکوردهایی هستند که فقط در سال گذشته به ثبت رسیده است.

«جیم کنی»، شهردار فیلادلفیا، پس از اینکه شهرش از رکورد سالانه ۵۰۰ قتل، که از سال ۱۹۹۰ باقی مانده بود، پیشی گرفت، گفت «وحشتناک است که هر روز صبح از خواب بیدار شوید و مجبور شوید به اعداد و ارقام و سپس به اخبار نگاه کنید و داستان‌ها را ببینید. این واقعاً دیوانه کننده است. این دیوانه کننده است و باید متوقف شود.»

در فیلادلفیا، شهری با جمعیتی حدود ۱.۵ میلیون نفر، امسال (۵۲۱ مورد تا ۶ دسامبر) بیش از ۲ شهر بزرگ آمریکا، یعنی نیویورک (۴۴۳ مورد تا ۵ دسامبر) و لس آنجلس (۳۵۲ مورد تا نوامبر) قتل ثبت شده است. این یک افزایش ۱۳ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ است، سالی که تقریباً رکورد ۱۹۹۰ را شکست.

شیکاگو، سومین شهر بزرگ آمریکا، با ۷۳۹ قتل تا پایان نوامبر، یعنی ۳ درصد افزایش در مقایسه با سال ۲۰۲۰، بر اساس داده‌های پلیس پلیس، در آمریکا پیشتاز است. مرگبارترین سال شیکاگو سال ۱۹۷۰ بود که ۹۷۴ قتل در آن سال رخ داد.

رکورد قتل فیلادلفیا در همان هفته شکسته شد که کلمبوس، ایندیاناپولیس و لوئیزویل رکوردهای قتل را پشت سر گذاشتند.

کارشناسان می‌گویند دلایل متعددی وجود دارد که احتمالاً به افزایش قتل‌ها مرتبط است، از جمله فشار موجود بر نیروهای پلیس، کاهش شدید دستگیری‌ها و ادامه سختی‌های ناشی از همه‌گیری؛ اما هیچ پاسخ روشنی در کل وجود ندارد.

شهرهای بزرگ دیگری که رکوردهای قتل سالانه را پشت سر گذاشته اند، سنت پل در ایالت مینه سوتا، پورتلند در ایالت اورگن، توسان در آریزونا، تولدو در اوهایو، باتون روژ در لوئیزیانا، آستین در تگزاس، روچستر در نیویورک و آلبوکرکی در نیومکزیکو هستند.

از جمله شهرهای بزرگی که در آستانه ثبت رکوردهای جدید قتل قرار دارند، میلواکی است که ۱۷۸ قتل ثبت کرده است؛ مینیاپولیس با ۹۱ قتل، ۶ مورد کمتر از رکوردی که در سال ۱۹۹۵ ثبت شده است.

طبق گزارش سالانه جنایت جمع آوری شده توسط اف بی آی که در ماه سپتامبر منتشر شد، آمریکا شاهد افزایش ۳۰ درصدی قتل در سال ۲۰۲۰ بود که بزرگترین جهش یک ساله از زمانی که این اداره ثبت آمار جنایات را در ۶۰ سال پیش آغاز کرد، به حساب می‌آید.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس