در دور اول مذاکرات بغداد میان ایران و گروه 1+5 هیچ پیشنهاد جدیدی از سوی طرفین ارائه نشده است. این در حالی است شبکه خبری العربیه دقایقی پیش در خبری فوری اعلام کرد: اتحادیه اروپا پیشنهاداتی به ایران در زمینه حل موضوع هسته ای این کشور در جریان مذاکرات بغداد ارائه داده است.

به گزارش مشرق، مذاکرات ایران و گروه 1+5، امروز سوم خرداد ماه در دارالضیافه نخست وزیری عراق در بغداد در حال برگزاری است. سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دوشنبه شب در رأس هیئتی راهی بغداد شد تا در این نشست به عنوان نماینده ایران حضور داشته باشد.

هیئتی که سعید جلیلی را در این مذاکرات همراهی می کنند عبارتند از: عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه، علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی، حمیدرضا عسگری مشاور وزارت خارجه و مصطفی دولتیار سرپرست سابق دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه همراهی می‌کنند همچین آیت الله خوشوقت و حاج سعید حدادیان از چهره های شناخته شده در این هواپیما بودند.

گفتنی است که تاکنون سه دوره مذاکره بین ایران و گروه 1+5 در ژنو و دو دوره نیز در استانبول برگزار شده است. تیر ماه 1387، مهر ماه 1388، آذر ماه 1389 به ترتیب مذاکرات ژنو یک، دو و سه برگزار و استانبول نیز در بهمن 1389 و 26 فروردین 1391 میزبان دور بعدی گفت‌وگوها بود.

*دیدار شب گذشته جلیلی با رئیس جمهور عراق و رئیس مجلس اعلا

 سعید جلیلی،  عصر سه شنبه با "جلال طالبانی" رییس جمهوری عراق، در کاخ ریاست جمهوری و سیدعمار حكیم رییس مجلس اعلاء اسلامی دیدار و گفت وگو كرد.

رئیس جمهور عراق در دیدار سعید جلیلی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات بغداد مثبت و موفقیت آمیز باشد.

وی به طور ویژه به روابط اقتصادی تهران و بغداد اشاره کرد و گفت که زمینه‌ها و بسترهای لازم برای گسترش بیش از پیش این روابط فراهم است.



جلیلی و طالبانی


جلیلی و حکیم

*ادعای یک مقام غربی درباره نشست امروز

یک مقام غربی که نامی از وی برده نشده است می‌گوید که شش کشور، تحت مدیریت کاترین اشتون، مسوول سیاسی خارجی اتحادیه اروپا، قصد دارند "یک پیشنهاد تفصیلی" (Detailed Proposal) به ایران ارائه کنند که شامل برخی اقدامات اعتمادساز است. وی جزئیات بیشتری از این پیشنهاد را فاش نکرد.

هدف اصلی شش کشور که به نام 1+5 شناخته می‌شوند، رسیدن به توافقی با ایران مبنی بر تعطیل شدن غنی‌سازی با غنای بیشتر ایران (20 درصد) است که از سال 2010 آغاز شده است. این غنی‌سازی در سایت فردو انجام می‌شود که در برابر حملات هوایی تاثیرناپذیر است.




*مشخصات نمایندگان کشورهای مذاکره کننده در نشست امروز

-نماینده روسیه: "سرگی الکسی‌یویچ ریابکوف" (ергей Алексеевич Рябков) که در حال حاضر، سمت معاون وزیر خارجه روسیه را بر عهده دارد، نماینده ارشد کرملین در مذاکرات گروه 1+5 با ایران محسوب می‌شود.

-نماینده آمریکا: وندی شرمن، دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی در امور ایران و مشاور هیلاری کلینتون در کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2008 نماینده آمریکا در مذاکرات امروز به حساب می آید.

-نماینده آلمان: دکتر "هانس دیتر لوکاس" که به عنوان رئیس هیئت دیپلماتیک در نشست استانبول با هدف گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران شرکت کرده، ‌متولد 1959 است.

-نماینده انگلیس: "جئوفری آدامز" 55 ساله سفیر سابق انگلیس در تهران، همانند دور اول به عنوان نماینده انگلیس در مذاکرات حضور خواهد داشت.

-نماینده چین: "ما ژائوشو" (Ma Zhaoxu) متولد 1963 است و حوزه‌های تخصصی وی در وزارت خارجه، سازمان‌های بین‌المللی و کنفرانس‌ها، کنترل تسلیحات و اطلاعات است.

-نماینده فرانسه: "ژاک اودیبر" نمیانده تندروی فرانسه در مذاکرات امروز از سوی "فرانسوآ اولاند" رئیس‌جمهور فرانسه حاضر خواهد شد.

*بررسی آخرین شرایط نشست بغداد

"گری سیک" مشاور سابق شورای عالی امنیت ملی آمریکا گفت:  "گروه 1+5 به این توافق مشترک رسیده‌اند تا بسته‌ای را در نشست بغداد به ایران ارائه کنند اما از محتویات آن مطلع نیستم اما معتقدم ارائه بسته به ایران اقدام مناسب و خوبی است. بسیاری از مردم ایران و سایر کشورها معتقدند روسیه نسبت به سایر کشورهای غربی موضع متفاوتی اتخاذ کرده است، بنابراین فکر می‌کنم اگر این موضوع صحیح باشد روس‌ها هم با سایر هیئت‌ها همراه خواهند بود.


نکته دیگر این است که ایران باید کاملا از محتوای این بسته آگاه باشد و غرب نیز باید از موضع ایران مطلع باشد چرا که تاکنون دیدارهای متعددی برای بررسی دستور کار و متحوای بسته برگزار شده است. بنا بر این دو طرف فرصت دارند تا مواضع خود را مشخص کنند و زمانی که وارد بغداد می‌شوند بدانند که درخواست طرف مقابل چیست. با این تفاسیر نشست بغداد می‌تواند سازنده باشد. در صورتی که دستور کار و بسته پیشنهادی به خوبی آماده و تدوین شده باشد امکان پیشرفت در مذاکرات وجود دارد."


9:50/دیدار جلیلی و اشتون پیش از مذاکرات

دبیر شورای امنیت ملی ایران پیش از آغاز مذاکرات امروز در بغداد قرار است با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کند.در این دیدار قرار است جلیلی و اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سرپرست مذاکره کنندگان گروه 1+5 آخرین دیدگاههای خود را در باره مذاکرات امروز مورد ارزیابی قرار دهند.

10:10/گروه ۱+۵ تا ساعتی دیگر وارد بغداد می‌شوند

"مایکل مان" سخنگوی "کاترین اشتون" با بیان اینکه هیئت‌های 1+5 تا ساعتی دیگر (9:30 به وقت محلی) وارد بغداد می‌شوند گفت: هیئت‌های گروه 1+5 از طریق امان پایتخت اردن وارد بغداد می‌شوند.

گفتنی است که مذاکرات ایران و گروه  1+5 طبق اعلام قبلی قرار است ساعت 11 به وقت بغداد برگزار شود.


محل برگزاری نشست امروز



10:30/صحبتهای جلیلی پیش از شروع نشست

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امیدواریم مذاکرات بغداد نقطه آغازی برای کنار گذاشته شدن برخی راهبردهای بی نتیجه از سوی 1+5 باشد. از آنجا که بنای این گفت‌وگوها بر همکاری است مذاکرات هفت کشور موضوعات منطقه‌ای، بین المللی و هسته‌ای را در برخواهد گرفت و امیدواریم شروعی برای یک دوره جدید باشد.


11:10/اشتون هنوز وارد بغداد نشده است

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که قرار است امروز در بغداد و دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 شرکت کند هنوز وارد این شهر نشده است. بر اساس اعلام یک دیپلمات غربی وی پس از ورود به بغداد با نوری المالکی نخست وزیر عراق دیدار و پس از آن با سعید جلیلی دیدار می کند. 

این در حالی است که قرار بود اشتون و جلیلی ساعت 9 به وقت محلی مذاکرات خود را آغاز کنند.

12:15/هیئت های 1+5 وارد بغداد شدند

هیئت های 1+5 برای شرکت در نشست بغداد وارد این شهر شدند.

12:45/اشتون بلاخره آمد

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی پیش وارد محل برگزاری گفت و گو های گروه ۱+۵ با ایران در بغداد شد. او قرار بود چند ساعت زود تر به بغداد بیاید که به دلیل شرایط نا مساعد جوی در عراق با تاخیر رسید.

13:00/طرح غافلگيركننده روسيه در نشست بغداد در حمايت از ايران

پايگاه اينترنتي دبكا فايل فاش كرد ، روسيه قصد دارد در نشست ايران و گروه 1+5 در بغداد، طرحي غافلگيركننده به نفع ايران ارائه كند.

مسكو با ارائه اين طرح مستقل جبهه واحد غرب عليه ايران را كه روز شنبه در نشست گروه 8 توسط باراك اوباما مطرح شده بود، خواهد شكست و قدرت چانه زني ايران را افزايش خواهد داد. با مطرح شدن اين طرح اسرائيل بازنده خواهد بود.


13:30/گفت‌وگوهای بغداد بیش از یک ساعت تأخیر دارد

گفت‌وگوهای گروه ۱+۵ با ایران با یک ساعت تاخیر در بغداد آغاز خواهد شد. این مذاکرات قرار بود ساعت 11:30 به وقت بغداد شروع شود، که احتمالا با تاخیر آغاز خواهد شد.

14:00/مذاکرات ایران و 1+5 در بغداد آغاز شد

مذاکرات ایران و 1+5 لحظاتی پیش و ساعت 12:30 به وقت محلی در دارالضیافه نخست وزیری عراق در شهر بغداد آغاز به کار کرد.




14:20یک هیئت امنیتی آمریکا پس از مذاکرات بغداد به تل‌آویو می‌رود

آمریکا پس از برگزاری مذاکرات هسته‌ای بغداد، یک هیئت بلندپایه را به تل‌آویو اعزام می‌کند تا به گفته برخی تحلیلگران، خاطر اسرائیل را آرام کند. هاآرتص اعلام کرد که این هیئت امنیتی و سیاسی بلندپایه بزودی وارد اسرائیل می‌شود تا مواضع دولت آمریکا را در خصوص موضوع مذاکره [شده] با ایران هماهنگ کند.

14:40/عکس یادگاری جلیلی و اشتون

سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست بغداد عکس یادگاری گرفتند. کاترین اشتون این بار هم با پوششی متفاوت تر از نشست استانبول در بغداد حضور یافته است.




15:15/گفتگوی جلیلی و اشتون درباره غنی‌سازی 20

"مایکل مان" در جمع خبرنگاران گفت: موضوع غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم و توقف آن توسط ایران بحث کلیدی اشتون و جلیلی است. بسته پیشنهادی جدیدی امروز به ایران ارائه می شود. امیدواریم که ایران به این پیشنهاد جواب مثبت دهد.

سخنگوی اشتون همچنین در خصوص اینکه اقدام متقابل 1+5 در قبال توقف غنی‌سازی 20 درصد توسط ایران چیست، بی پاسخ گذاشت و گفت: برای پنجمین بار اعلام می‌کنم که نمی‌دانم.


15:45/پارتی بازی مایکل مان و سفارت آمریکا برای خبرنگاران غربی

مایکل مان و مشاور رسانه‌ای سفیر آمریکا با پارتی بازی تعدادی از عکاسان و تصویربرداران را به داخل محل برگزاری نشست ایران و 1+5 بردند. در حالی که همه عکاسان و تصویربرداران حاضر در  نشست بغداد برای ورود به ساختمان اصلی مذاکرات ایران و 1+5 بایستی از صبح زود اسامی خود را به مسئولان عراقی برگزار کننده نشست اعلام می کردند، اما تعدادی از رسانه های غربی اسامی خود را اعلام نکرده و مسئولان عراقی به همین خاطر مانع از ورودشان به ساختمان اصلی اجلاس شدند. اما دقایقی بعد مشاور رسانه ای سفیر آمریکا در بغداد مسئولان عراقی را مجاب کرد که این عکاسان و تصویربرداران وارد ساختمان شوند.



16:10/پیشنهاد جدیدی در دور اول مذاکرات بغداد ارائه نشد

در دور اول مذاکرات بغداد میان ایران و گروه 1+5 هیچ پیشنهاد جدیدی از سوی طرفین ارائه نشده است. این در حالی است شبکه خبری العربیه دقایقی پیش در خبری فوری اعلام کرد: اتحادیه اروپا پیشنهاداتی به ایران در زمینه حل موضوع هسته ای این کشور در جریان مذاکرات بغداد ارائه داده است.


17:00 آیا نماینده آمریکا محل مذاکرات را ترک کرد؟

در حالی که دور اول مذاکرات ایران و 1+5 تازه آغاز شده است شایعاتی در اطراف مذاکرات شکل گرفته که منابع دیپلماتیک هیچ یک از آنها را تایید نمی کنند. احتمال میرود که وندی شرمن نماینده آمریکا محل مذاکرات را ترک کرده است.

این در حالی است که دیپلمات های حاضر در مذاکرات می گویند وی جزو اولین نفراتی بود که وارد محل مذاکرات شد و هیچ یک از اعضای 1+5 محل مذاکرات را ترک نکرده است.


17:15/وقتی که سفیر آمریکا به جای رئیس هیئت اشتباه گرفته شد

در حالی که هیئت آمریکایی شرکت کننده در این نشست به ریاست وندی شرمن اولین هیئتی بود که در دارالضیافه محل برگزاری این نشست حضور یافت و به همراه سایر اعضای گروه 1+5 مشغول گفت وگو با هیئت ایرانی است، شایعه شد که وی نشست را ترک کرده است . قضیه از این قرار بود که سفیر آمریکا در بغداد که جزو هیئت شرکت کننده در نشست نبود، بعد از آغاز نشست، جلسه را ترک کرد و برخی خبرنگاران به اشتباه اخباری را مبنی بر ترک جلسه توسط رئیس هیئت آمریکایی مخابره کردند.

17:30/پایان دور اول مذاکرات بغداد

دور نخست مذاکرات ایران و 1+5 دقایقی پیش در دارالضیافه نخست وزیری عراق در بغداد پایان یافت. در این دور از مذاکرات پیشنهاد جدیدی از سوی طرفین حاضر مطرح نشده بود.

18:30/ارائه بسته پیشنهادی ایران به 1+5

منابع آگاه لحظاتی پیش از ارائه بسته پیشنهادی جدید کشورمان توسط سعید جلیلی به نمایندگان 1+5  خبر دادند.

جزئیات بیشتر از بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی در خبرهای تکمیلی ارائه خواهد شد.

نشست بغداد فردا هم ادامه دارد

گفت وگوهای ایران و 1+5 که از امروز (چهارشنبه) با حضور هیئت های مذاکره کننده ایران، 1+5 (آمریکا،آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بغداد آغاز شد، فردا (پنجشنبه) نیز ادامه خواهد یافت.

دور نخست گفت وگوهای امروز پایان یافت و در فاصله بین دور اول و دوم ملاقات های دوجانبه بین هیئت های شرکت کننده انجام می شود.

احتمالاً نماینده چین و کاترین اشتون با سعید جلیلی دیدار می‌کنند.

21:00/دباغ: فضای مذاکرات مثبت است

علی الدباغ سخنگوی دولت عراق در جمع خبرنگاران گفت: گروه 1+5 و ایران امشب پس از اتمام مذاکرات کنفرانس خبری برگزار می‌کنند.

وی افزود: فضای مذاکرات مثبت است.

سخنگوی دولت عراق ادامه داد: بغداد آماده است تا نشست‌های بعدی 1+5 را میزبانی کند.


21:30/نماینده چین در 1+5 با معاون جلیلی دیدار کرد

علی باقری، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به درخواست ما ژآئو شو، معاون وزیر خارجه چین و نماینده چین در مذاکرات با ایران با وي دیدار کرد.

هم چنین رایزنی‌ها میان معاونان اشتون و جلیلی برای ادامه مذاکرات دور دوم در جریان است. پیش از این اعلام شده بود که قرار است سعید جلیلی در دیداری جداگانه با کاترین اشتون دیدار و گفت‌وگو کند.

دور دوم مذاکرات امروز قرار است پس از پایان دیدارهای دو جانبه برگزار شود.

22:00/دیدار معاونان جلیلی و اشتون

هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با علی باقری معاون سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، برای انتقال نظرات علی باقری با اعضای 1+5 ملاقات کرد.

22:20/دور دوم مذاکرات بغداد به فردا موکول شد

دور دوم مذاکرات هیئتهای ایرانی و گروه 1+5 به فردا پنجشنبه موکول شده است.

بر اساس این گزارش، قرار بود  دور دوم مذاکرات میان طرفین، امشب برگزار شود که به علت تاخیر در برگزاری دور نخست این مذاکرات قرار است فردا پنجشنبه در دارالضیافه نخست وزیری عراق برگزار شود.


11:00/دور دوم مذاکرات 1+5 در بغداد آغاز شد

دور دوم گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5 در بغداد لحظاتی پیش، پس از مذاکرات نیم ساعته جلیلی و اشتون آغاز شد.


پس از پایان گفت وگوها سعید جلیلی در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.

مذاکرات بغداد پایان یافت

مذاکرات دو روزه گروه ۱+۵ با ایران در پایتخت عراق به پایان رسید.

فضای مذاکرات بغداد همچنان مبهم و غبارآلود!

* به نظر می رسد مواضع 1+5 در مذاکره با ایران نسبت به صبح تغییر کرده و بحث درباره لغو تحریم‌ها به میان آمده است.

*در حال حاضر سعید جلیلی و کاترین اشتون برای سومین بار در حال گفت‌وگو هستند و در این دیدار درباره اصل تداوم مذاکرات و زمان و مکان آن تصمیم‌گیری می‌شود.

جلیلی و اشتون  پس از پایان گفت‌وگوها در نشست‌های خبری جداگانه به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهند.

* "مایکل مان" سخنگوی "کاترین اشتون" در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت در مذاکرات گفت: در این گفت‌وگوها درباره موضوعات پیچیده مذاکره شد.

همچنان گفت‌وگو‌های در بغداد ادامه دارد.

*ورود ریزگردها به آسمان بغداد از صبح امروز (پنجشنبه) آغاز و در ساعاتی از روز از میزان آن کاسته شد، ولی بار دیگر آسمان بغداد را فرا گرفت.

هر گونه تصمیم گیری درباره اصل تداوم مذاکرات و زمان و مکان آن به جلسه اشتون و جلیلی بستگی دارد.

توفان شن در بغداد بلای جان خبرنگاران شد

خبرنگارانی که برای پوشش نشست ایران و 1+5 در بغداد به سر می‌برند بدلیل وقوع توفان شن به چادرها منتقل شده‌اند تا توفان متوقف شود.

ورود ریزگردها به آسمان بغداد از صبح امروز (پنجشنبه) آغاز و در ساعاتی از روز از میزان آن کاسته شد، ولی بار دیگر آسمان بغداد را فرا گرفت.

نشست خبری جلیلی و اشتون

"کاترین اشتون" و "سعید جلیلی"  بعد از دور سوم مذاکرات دو جانبه خود در دارالضیافه، در کنفرانس خبری شرکت می کنند تا نتیجه مذاکرات دو روزه خود را به اطلاع خبرنگاران برسانند.

پایان مذاکرات ایران در بغداد

مذاکرات دو روزه بغداد لحظاتی پیش پایان یافت و کنفرانس خبری دقایقی دیگر آغاز می‌شود.

دور سوم گفت‌وگوهای ۱+۵ با ایران ساعت 19:30 آغاز می‌شود

در حالی که همه خبرنگاران حاضر در بغداد در محل کنفرانس خبری منتظر ورود اشتون و جلیلی هستند، خبر دور  سوم مذاکرات ایران و 1+5  اعلام شد.

بر این اساس قرار است ساعت 30/19 به وفت تهران، ایران و نمایندگان 6 قدرت جهانی گفت و گوهای دیگری با هم داشته باشند.

این مذاکرات از روز گذشته چهارشنبه در بغداد آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پویا روانبخش ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام. امیدوارم به توافق برسند که ایران حداقل 20 درصد حق خود را بردارد. خدایا به امید تو...
  • یک ایرانی ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    خدایا به عزت امروز، امروز را شروعی برای حل موضوع هسته ای ایران قرار بده
  • گل ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    انشاء الله 100 درصد حق خود را بردارد
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    مانتو پوشیده... چندوقت دیگه مسلمون میشه ایشالا
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    احتمالا به عقاید شما احترام میگذاره... به جز مسخره کردن کار دیگه هم بلدید در جواب انجام بدید؟!؟!
  • محمدرضا ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    خانم اشتون ، چادر هم سرت کنی ما باج بده نیستیم. از حقمون کوتاه نمیاییم. جلیلی دوستت داریم
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    بعدش هم ان شاالله عروسیه!!!
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    بی نمک
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    نون و پنیر و بامیه جلیل بزن تو زاویه
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    بادا بادا مبارک بادا !!!!
  • امید سورکی آزاد ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    بار الهی نتجه اجلاس را به نفع ملت غیور و مظلوم ایران هدایت فرما......الهی آمین
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    احمق موضوع جدیه خفه شو!!
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    معلوم نیست چی میشه .... در کل کفه ترازو به نفع ایران سنگینی می کنه....
  • اقشار خیلی ضعیف وآسیب پذیر ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    خواهشآ درمورد یارانه ها پیشنهادی دروبدل نشه
  • هاشمی ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    تسلیم شدن به خواسته های غیر منطقی 5+1 ننگی است
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    چیز خورش نکنند امضاکنه
  • دکتر آریا ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    امیدوارم که جلیلی بتونه مذاکرات رو به نفع ایران به پایان برسونه و هر دو طرف از نتیجه مذاکرات راضی باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس