کد خبر 10037
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۴

کارگردان فيلم اخراجي‌ها گفت: فيلم‌هايي که درباره امام رضا (ع) ساخته مي‌شوند، بايد بتوانند با روح و فطرت مخاطب ارتباط برقرار کرده و به نيازهاي روحي و معنوي او پاسخ دهند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مسعود ده نمکي، زبان تصوير را توانا‌ترين ابزار گسترش و توسعه معارف ديني دانست و اظهار داشت: در دنياي مدرن سينما و تلويزيون کارآمدترن ابزارها براي ترويج معارف ديني هستند که معارف رضوي نيز از اين قاعده مستثنا نيست.
کارگردان دار و ندار تاکيد کرد: توليد فيلم درباره امام رضا(ع) امري دشوار است که هرکسي از پس آن بر نمي‌آيد زيرا خلق اين آثار قواعد خاصي دارد که بايد آگاهانه توسط فيلمساز رعايت شود.
ده‌نمکي با بيان اينکه حضرت رضا (ع) داراي ابعاد گوناگوني هستند، تصريح کرد: ايشان شخصتي جامع و جذاب دارند و در فيلم‌هاي رضوي بايد به سمت بيان اين ابعاد حرکت کرد و آن را غيرمستقيم به مخاطب نشان داد.
کارگردان فيلم اخراجي‌ها 1 و 2، مستقيم‌گويي را آفت بزرگ سينماي ديني دانست و در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مخاطبان امروزي سينما به دنبال دريافت غيرمستقيم مفاهيم ديني هستند و فيلم‌هاي موفق ديني سينماي جهان، به‌طور غيرمستقيم به مفاهيم ديني مي‌پردازند.
اين نويسنده و کارگردان سينما و تلويزيون با تاکيد بر اينکه ساخت فيلم درباره ائمه اطهار جز با عنايت خود آن‌ها ممکن نيست، اظهار داشت: به اعتقاد من همان طور که انسان براي زيارت امام رضا (ع) بايد دعوت شود در عالم سينما هم فيلم‌ساز به چنين دعوتي نيازمند است تا بتواند اثر شايسته و تاثيرگذاري درباره آن حضرت بسازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس