جزئیات دستگیری آدمربایان پاکستانی، وقوع انفجار در شرکت فشفشه سازی، 100 هکتار از حیات وحش سوخت، مهار آتش سوزی جنگل‌های آسارا و ... از مهمترین اخبار حوادث امروز است.

  به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین اخبار حوادث امروز به شرح زیر است:



راه‌زنان مسلح در جنگل‌های شمال
حمله به دوچرخه‌سواران در جنگل‌های شمال

حوادثمردی که متهم است در جنایتی هولناک خلبان باسابقه ایران‌ایر و همسرش را در آپارتمان‌شان به قتل رسانده، در جلسه محاکمه جزئیات این جنایت را شرح داد.
به گزارش گروه اجتماعی مشرق، او مدعي شد با انگيزه سرقت اين دو نفر را به قتل رسانده است.شامگاه 16اسفند سال 91، مأموران كلانتري 140تهران در جريان جنايت هولناكي در آپارتماني در بلوار هميلا در منطقه پونك قرار گرفتند و راهي محل حادثه شدند.

 بررسي‌هاي اوليه حاكي از آن بود كه در اين جنايت منصور شهركي 39ساله، از خلبانان با سابقه ايران‌اير و همسر 38ساله‌اش به نام سارا كه وكيل دادگستري بود با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده‌اند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


راه‌زنان مسلح در جنگل‌های شمال
حمله به دوچرخه‌سواران در جنگل‌های شمال

مجید محمدی راهنمای این تور طبیعت گردی در قالب دوچرخه سواری که گردشگران دوچرخه سوار را در مسیر جاده جنگلی کجور به نوشهر در جنگل‌های شمال کشور همراهی می کرد گفت که مهاجمان با جعل عنوان وابستگی به برخی نهادهای نظامی کشور با تبر و قمه و چاقو در منطقه‌ای که تلفن‌های همراه خارج از شبکه آنتن دهی بودند به گردشگران حمله کرده و علاوه بر سرقت وسایل گردشگران و از بین بردن یک دستگاه دوچرخه با سرقت وسایل و مقداری پول نقد از محل متواری شدند.

براساس آنچه مجید محمدی گفته پرونده حمله به گردشگران طبیعت گرد و سرقت اموال گردشگران در نیروی انتظامی نوشهر تشکیل شده است.

تور دوچرخه سواری روز جمعه در جنگل‌های کجور و شامل یک گروه 20 نفره از گردشگرانی بوده است که به صورت خانوادگی در قالب تور به این منطقه از کشور سفر کرده بودند. 7 گردشگر حاضر در این تور از بانوان و 14 عضو دیگر به همراه راهنما و دستیار این تور از آقایان بودند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


زورگیری از زن جوان در داخل خودرو

سرهنگ ابراهيم حسن آبادي فرمانده انتظامي شهرستان اسلامشهر غرب استان تهران، در تشريح اين خبر گفت: در پي تماس يكي از شهروندان با مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر زورگيري توسط راننده خودرو مسافربر در شهرک قائميه اسلامشهر، بلافاصله اكيپي از ماموران گشت كلانتری 11مرکزي سريعاً به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان اسلامشهر ادامه داد: با حضور ماموران انتظامي در محل، مالباخته به ماموران مراجعه كرده و عنوان داشت که به عنوان مسافر، سوار خودرويي شده كه طي مسير كوتاهي راننده با منحرف كردن خودرو و با تهديد، وجوه نقد، يک حلقه النگوی طلا و تلفن همراه وي را به سرقت برده است .

سرهنگ حسن آبادي در ادامه اظهار داشت: با راهنمايي مالباخته مشخصات سارق بدست آمده و با اعلام به واحدهاي گشتي، تلاش ماموران انتظامي براي دستگيری سارق آغاز شد تا اينکه روزگذشته پليس به خودرويي با مشخصات اعلامي مشکوک شده و پس از توقيف آن موفق به دستگيري سارق در يکي از شهرک هاي اسلامشهر مي شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شکستن استخوان پزشک پس از مرگ بیمار

حوادثیکی از نزدیکان  زن جوانی مبتلا به تالاسمی،  پس از مرگ وی در بیمارستان یاسوج پزشک جراح را مورد حمله خونین قرار داد.در این اقدام خشن، استخوان چشم پزشک شکسته شد.

متخصص بیهوشی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: هیچ کم‌کاری توسط تیم درمانی خانم 24 ساله تالاسمی که در این بیمارستان از دنیا رفت، نشد.

دکتر «محمدحسین حسین‌پور» با اشاره به حادثه پیش آمده برای پزشک متخصص در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اظهار کرد: مشکلاتی که در شهر یاسوج وجود دارد باعث می‌شود پزشکان بومی استان انگیزه‌ای برای ماندن و ارائه خدمات نداشته باشند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اعدامی که 90 دقیقه طول کشید

«ژوزف رادولف‌وود» اهل و ساکن ایالت آریزونا در اوایل سال 1991 به اتهام قتل دختر جوانی به نام آنجل و پدرش که نامی از او برده نشده است، دستگیر شد.

پس از دستگیری «ژوزف رادولف‌وود» توسط پلیس و انتقال وی به اداره مرکزی پلیس آریزونا پرده از راز قتل دختری 18 ساله که به طرز مرموزی ناپدید شده بود، برداشته شد و کارآگاهان پلیس طی تحقیقات خود دریافتند که قتل دختر جوان نیز به دست «ژوزف رادولف‌وود» رقم خورده است.

متهم در جلسه دادگاه به قتل دختر جوان و پدرش اعتراف کرد و قضات حکم اعدام و تحمل 23 سال زندان را برای «ژوزف رادولف‌وود» در نظر گرفتند.

روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس‌تایمز گزارش داد متهم در دادگاه پس از آگاهی از اینکه قرار است با داروهای کشنده اعدام شود با تلاش بی‌ثمر قصد جلوگیری از این نوع مرگ را داشت.

همچنین این روزنامه نوشت: «ژوزف رادولف‌وود» این گونه اعدام را از بدترین نوع مرگ ها می دانست و چندین مرتبه با خودکشی قصد فرار از این گونه اعدام را داشت که ناموفق بود.

آسوشیتدپرس درباره این اعدام گزارش داد: این مرد به بدترین روش ممکن به زندگی اش پایان داد. این مرد که با داروهای «میدوزولام» و «هیدرومورفین» محکوم به مرگ بود پس از 90 دقیقه دست و پنجه نرم کردن با مرگ، جان خود را از دست داد.

این خبرگزاری افزود: شروع اعدام «ژوزف رادولف‌وود» در ساعت 52: 13 آغاز و فوت وی در ساعت 49: 15 اعلام شد.

یک منبع آگاه درباره چگونگی مرگ «ژوزف رادولف‌وود» گفت: او در زمان مرگ خود با تنفس‌های بریده و خونریزی شدید از دهان و همین طور کبود شدن صورت و فاسد شدن گوشت بدنش پس از یک ساعت و 30 دقیقه زجر کشیدن تسلیم مرگ شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مهار آتش سوزی جنگل‌های آسارا

حوادثحسین محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اعلام اینکه در آتش سوزی روز جمعه جنگل آسارا (اُرس) حدود 20 هکتار از جنگل‌های دست کاشت در آتش سوخت، گفت: پیش از ظهر روز جمعه گزارشی از نیروهای محلی مبنی بر آتش سوزی در منطقه به ما ارسال شد که بلافاصله و در ساعات اولیه وقوع این آتش سوزی محیط بانان و جنگبانان در منطقه حاضر و با انجام اقدامات اولیه اطفاء حریق مانع توسعه این آتش سوزی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز ادامه داد: اما متاسفانه آتش بر اثر وزش باد، تشدید شد تا جایی که سه بار پس از خاموشی آتش، مجدداً حریق شعله ور و نهایتاً  نیمه شب گذشته آتش به صورت کامل مهار شد.

وی اظهار داشت: این منطقه یک منطقه تحقیقاتی ذخیره گاه ارس دست کاشت و طبیعی است که سال‌هاست در اختیار موسسه تحقیقات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است. درختان اُرس از لحاظ طبیعی به راحتی شعله ور می‌شوند و از این رو به دلیل طبیعت درختان منطقه و خشک بودن علف‌های منطقه، مهار آتش به سختی انجام شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


درددل‌ اعدامی‌های رجایی شهر
از یک اعدامی که معلم قرآن شد تا قاتلی که در زندان لیسانس الهیات گرفت

بند جنایتکاران زندان شاید مخوف‌ترین چهار دیواری‌ای باشد که هیچ‌کس نخواهد برای لحظه ای کوتاه مهمان آنجا باشد.

اما در همین بند، زندانیانی هستند که رفتاری متفاوت و گفتاری پرامید دارند. مهمانانی که به جای گوشه‌گیری و ثانیه شماری برای چوبه مرگ، دل‌هایشان را به نور قرآن سپرده‌اند و به آرامش رسیده‌‌اند.

زندانیانی که در این اندرزگاه هستند با درخواست از رئیس ندامتگاه برای یادگیری یا حفظ قرآن کریم به آنجا منتقل شده‌اند و چندین ساعت از وقت خود را به یادگیری قرآن اختصاص می‌دهند.مهمانان بند دارالقرآن با علاقه به یادگیری و حفظ مشغولند و عنوان می‌کنند که آرامش عجیبی را در اوج ناامیدی و فشارهای روحی و روانی به دست آورده‌اند و یأس آنان به امید تبدیل شده است.

یکی از مــــددجویان که 7 سال است در زندان به سر می‌برد، عنوان می‌کند با توسل به کلام خدا یک بار از پای چوبه‌دار نجات یافته است و زندگی دوباره‌اش را مدیون خداوند است. خدایی که شاید وی تا 7 سال پیش  او را نمی‌شناخت!

گفت‌وگو با بهنام 35 ساله

وی در ملارد مغازه لوازم بهداشتی ساختمانی داشت ولی یک اختلاف مالی کوچک سرنوشت زندگیش را تغییر داد و سرنوشت تلخی را برایش رقم زد.

تا چندم درس خواندی؟

دیپلم ردی بودم ولی در این چند سال موفق شدم فوق دیپلم نرم‌افزار بگیرم.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بزرگترین آتش سوزی میانکاله در دهه اخیر؛
100 هکتار از حیات وحش سوخت

حر منصوری مدیر دیده بان میانکاله، با بیان این مطلب افزود: این آتش سوزی حوالی ساعت 15 بعد از ظهر روز گذشته در پناهگاه حیات وحش میانکاله آغاز شده و به دلیل همیشگی کمبود امکانات اطفا حریق در محیط زیست تا تجهیزات از بندر امیر آباد و منابع طبیعی بهشهر به منطقه برسد چهار ساعت طول کشیده و سرانجام ساعت سه نیمه شب گذشته پس از سوختن صد هکتار از منطقه در آتش محیط بانان موفق شدند این آتش سوزی را مهار کنند.

100 هکتار از پناهگاه حیات وحش طعمه حریق شد

به گفته وی، این آتش سوزی که در مساحتی به طول 2500 در عرض 400 متر حادث شده در منطقه ای به نام میانکاله صحرا نزدیک به تالاب رخ داده و بیشتر درختان انار، تمشک و جگن در آتش سوخته اند. البته به دلیل اینکه روز گذشته تعطیل نبوده گردشگری در منطقه حضور نداشته و کسی آسیب جانی ندیده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


وقوع انفجار در شرکت فشفشه سازی

حوادثاکیپ های آتش نشانی، جمعیت هلال احمر و اعضای مدیریت بحران شهرستان بروجن به محل حادثه آتش سوزی اعزام شدند.

بنابراین گزارش، هم اکنون نیروهای امدادی در محل این شرکت مشغول خاموش کردن آتش و جلوگیری از گسترش آن به انبار شرکت هستند.

چهار اکیپ امدادی از جمعیت هلال احمر بروجن و اکیپ های آتش نشانی از شهرهای بروجن، نقنه و فرادنبه برای خاموش کردن آتش به شهرک صنعتی بروجن اعزام شده اند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جزئیات دستگیری آدمربایان پاکستانی

2 مرداد ماه امسال فردی با داشتن مرجوعه‌ای قضایی از دادسرای کهریزک به کلانتری 172 عبدالعظیم(ع) مراجعه کرد و از ربوده شدن برادرش توسط گروهی 6 نفره از اتباع پاکستانی ساکن قوچصار خبر داد.
 
این مرد که خود نیز از اتباع کشور پاکستان بود به ماموران یاد آور شد که برادرش توانسته زمان رد وبدل وجه درخواستی آدمربایان که مبلغ 10میلیون تومان بوده است، از چنگال این افراد فرار کند.
 
همچنین شاکی گفت: آدمربایان به جزء 10میلیون تومان وجه نقد، درخواست 30 میلیون تومان دیگر نیز کرده بودند که قرار بود آن را در پاکستان خانواده‌ام به آنان تحویل دهند.
 
پس از به پایان رسیدن صحبت‌های شاکی ماموران انتظامی کلانتری 172 عبدالعظیم حسنی به راه افتادند و با راهنمایی ‌های شاکی توانستند دو متهم این پرونده را به نام جاسم و امیر علی را شناسایی و دستگیر کنند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس