فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از 18 ضربه جدي ناوگروه‌هاي اعزامي كشور به دزدان دريايي در آّب هاي آزاد در سال جاري خبر داد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، امير دريادار 'حبيب الله سياري' شنبه شب در گفت‌وگويي تلويزيوني افزود: دريادلان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران فقط در طول چهار ماه نخست سال جاري در 18 مورد به شدت با دزدان دريايي درگير شده و توانسته اند امنيت كشتي هاي نفتكش و تجاري ايراني و خارجي را در مسير بين المللي در درياها تامين كنند و عرصه را بر دزدان دريايي تنگ كنند.
وي اظهار داشت: نيروي دريايي ارتش در دو سال گذشته در برابر دزدي هاي دريايي از بيش از يك هزار فروند انواع كشتي هاي نفتكش و تجاري ايراني و خارجي را در مسيرهاي بين المللي در آبهاي آزاد در باب المندب، خليج عدن، درياي سرخ و شمال اقيانوس هند حمايت كرده و آنها را با اسكورت در مسير خود هدايت كرده است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش خاطرنشان كرد: با تلاش دريادلان ايران امروز خطوط مواصلاتي شناورهاي كشورمان در آبهاي آزاد در امنيت بسر مي برد.
اميردريادار سياري، حضور مقتدرانه نيروي دريايي ارتش در آبهاي آزاد را يادآور شد و اظهارداشت: هركجا كه نيازي براي حفظ منافع كشور باشد نيروي دريايي ارتش حضوري فعال خواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: دريادلان نيروي دريايي ارتش در راستاي تامين امنيت خطوط مواصلاتي دريايي و ادامه روند صادرات و واردات كشور از هيچ كوششي دريغ نمي كنند و به فعاليت خود در اين زمينه ادامه مي دهد.
وي با بيان اين كه تامين امنيت شناورها در خارج از مسير بين المللي تعيين شده براي ايران و ساير كشورها مشكل است، افزود: فقط منطقه شمال اقيانوس هند بيش از دو ميليون و 100 هزار كيلومتر مربع وسعت دارد كه تامين امنيت شناورها در اين منطقه خود كاري بس دشوار است.
اين فرمانده ارشد ارتش جمهوري اسلامي ايران، جابجايي شناورها در دريا را زمان بر خواند و تصريح كرد: اگر شناورها بويژه شناورهاي ايراني در مسير تعيين شده بين المللي حركت كنند، امنيت آن از سوي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران برقرار خواهد شد.
وي اظهارداشت: براي كاهش اين گونه حوادث نيروي دريايي ارتش آموزش هاي لازم را نيز به كاركنان شناورهاي ايراني ارايه كرده است.

** حضور مستقل در آبهاي آزاد، افتخاري براي ايران
فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه خاطرنشان كرد: اين موضوع موجب افتخار ايران است كه كشور ما در كنار ساير كشورها چون روسيه و چين به تنهايي امنيت شناورهاي نفتكش و تجاري خود را تامين كنند.
وي يادآور شد: نيروي دريايي كشورهاي مختلف در خليج عدن، درياي سرخ و شمال اقيانوس هند نيز حضور دارند و تحت فرماندهي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي ناتو به تامين امنيت شناورهاي عبوري در اين مناطق مي‌پردازند.

* درياي خزر درياي صلح و دوستي است
اميردريادار سياري از درياي خزر به عنوان ديگر صحنه حضور مقتدرانه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ياد كرد و گفت: ناوگان نيروي دريايي شمال، امنيت منافع جمهوري اسلامي ايران را در اين منطقه بر عهده دارد.
وي، درياي خزر را درياي صلح و دوستي خواند و اظهارداشت: حضور ما در درياي خزر با هدف دفاع از منابع و منافع جمهوري اسلامي ايران است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش تاكيد كرد به دنبال توسعه نظامي در درياي خزر نيستيم و پيام ما نيز پيام صلح و دوستي به كشورهاي منطقه است.
اميردريادار سياري افزود: تقويت توانمندي‌هاي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در درياهاي شمال و جنوب با هدف دفاع مشروع و تقويت توان بازدارندگي اين نيرو انجام مي شود كه اين نيرو به فعاليت‌هاي خود در اين زمينه ادامه مي دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس