کد خبر 531061
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

یک سایت انگلیسی از مدیران منچستریونایتد خواست که کی‌روش را به عنوان مدیر ورزشی این تیم انتخاب کنند.

به گزارش مشرق، سایت «یونایتد رَنت» انگلیس در تحلیلی به بررسی پیوستن پپ گواردیولا به منچسترسیتی از فصل آینده پرداخته است. در این مطلب اشاره شده که سیستم درست و با برنامه باشگاه منچسترسیتی در فوتبال پایه و حضور افرادی همچون فران سوریانو و تیکسی بگریستان در رأس مدیریت ورزشی این باشگاه یکی از فاکتورهای مهم گواردیولا در انتخاب من‌سیتی به عنوان تیم بعدی خود بوده است.

در ادامه این مطلب آمده است: حقیقت تلخ است، منچستریونایتد در سال‌های اخیر بیشتر روی جنبه درآمدزایی تمرکز داشته تا فوتبال و این در حالی است که منچسترسیتی درست برعکس عمل کرده و روی ساختار فوتبالی خود از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح تمرکز داشته، درست همان حرفی که سرالکس فرگوسن می‌زد «روی فوتبال تمرکز کنید، پول خودش پی آن می‌آید».

در بخش دیگری از تحلیل عنوان شده، اِد وودوارد و مالکان آمریکایی منچستریونایتد در جذب مربیانی همچون کارلو آنچلوتی و یورگن کلوپ ناموفق و دو بار هم در به خدمت گرفتن پپ گواردیولا ناکام بودند. بحثی هم در مورد برنامه طولانی مدت منچستریونایتد باقی نمی‌ماند، مگر اینکه به طرز دراماتیکی لوئیز فن‌خال تیم را به روزهای اوجش بازگرداند. پیروزی 3 بر صفر مقابل استوک‌سیتی تازه شروع راه است و تا رسیدن این تیم به روزهای خوبش هنوز فاصله زیادی مانده است. فن‌خال با ورودش به اولدترافورد به اوضاع آشفته زمان دیوید مویس سر و سامان داد، ولی برخی مشکلات این تیم همچنان پابرجاست.

در ادامه می‌خوانیم: شاید وودوارد (مدیر اجرایی منچستریونایتد) خیلی نسبت به جذب ژوزه مورینیو، سرمربی پیشین چلسی علاقه نداشته باشد، ولی شرایط موجود ممکن است او را به این سمت سوق دهد و از این طریق رقابت گواردیولا و مورینیو این بار در لیگ برتر از سر گرفته خواهد شد. باشگاه منچستریونایتد نیم‌نگاهی به رایان گیگز دارد تا شاید او هم پپ گواردیولای شیاطین سرخ شود، اما گیگز به غیر از منچستریونایتد در باشگاه دیگری نبوده، این در حالی است که پپ پس از پایان دوران بازیگری‌اش در بارسلونا در سری A ایتالیا، قطر و حتی مکزیک بازی کرد و با فرهنگ فوتبالی کشورهای مختلف تا حدود زیادی آشنا بود.

اِد وودوارد باید در مورد تردیدهای خود نسبت به رایان گیگز، سرالکس فرگوسن و کلاس 92 ( بازیکنان دوران طلایی منچستریونایتد) تجدیدنظر کند و سپس آنقدر عاقل باشد که یک مدیر ورزشی را به کادرفنی تیم اضافه کند. کارلوس کی‌روش، سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند گزینه اول برای پست مدیر ورزشی تیم فوتبال منچستریونایتد باشد. کی‌روش از آنجایی که مربی دقیق و موشکافی به لحاظ تاکتیکی است، می‌تواند گزینه جذابی برای این پست باشد، کسی که تجربه زیادی دارد و به سنت‌های باشگاه منچستریونایتد هم به خوبی آگاه است.

در پایان این مطلب عنوان شده که سناریوی دیگر هم برای شیاطین سرخ وجود دارد و آن اینکه به سراغ گزینه‌های دور از ذهنی همچون توماس توخل، خورخه سامپائولی، ماسیمیلیانو آلگری و آنتونیو کونته بروند. اگر منچستر مربی دیگری را به عنوان سرمربی بعدی خود انتخاب کند، احتمالاً رایان گیگز برای تجربه سرمربیگری مستقل خود راهی تیمی دیگر خواهد شد، هرچند انتخاب او به عنوان جانشین لوئیز فن‌خال هم می‌تواند یک ریسک باشد. در هر صورت اگر منچستریونایتد هر چه زودتر دست به کار نشود، منچسترسیتی به راحتی در جاده رقابت، این تیم را کنار خواهد زد و فاصله زیادی خواهد گرفت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس